korg mini ms20 ervaringen?

Ik heb de ms-20 mini vandaag opgehaald in Leeuwarden. Daar hadden ze er 2 binnen gekregen. Vanmiddag snel maar even een beetje geprutst. Het k*t gehalte is vrij hoog, slecht geloopt en opgenomen, maar het idee is er, en ik ben erg blij mee met deze bak! ;)

https://soundcloud.com/aernout-ottens/em-es-20-mini

Laatst gewijzigd:
PS; De ruis is alleen een probleem als je geen muziek maakt met de Korg mini ms-20!

Ik wacht nog steeds pffff , heb hem bij 3 winkels gereserveerd en nog steeds niks binnen :(

wij wachten nog steeds op de Korg mini MS-20. blijf vooral aan de lijn....
wachtmuziekje:

hij wordt maar mondjesmaat uitgeleverd... de vraag is groot, het aanbod (nog) beperkt.

Ik heb de ms-20 mini vandaag opgehaald in Leeuwarden. Daar hadden ze er 2 binnen gekregen ...

De andere staat inmiddels hier.
Heel erg bedankt voor deze tip, Aottens ! Het leven heeft weer zin gekregen.

toch vreemd dat ze overal per twee of drie worden afgeleverd.
wie weet daar een reden voor? toch niet om ons (en mij) als proefpersoon te gebruiken en als het gezeur over ruis te extreem wordt toch maar een verbeterde versie op de markt te brengen? dan wordt ik zeer boos! grrr
eh..dan eis ik ook een verbeterde versie natuurlijk!

ik heb er een van de drie van Dijkman te Amsterdam gekocht.

Het valt me wel op dat de wat kleinere winkels hem eerder hebben gekregen dan de grote jongens

knap kloontje, alleen jammer dat de 'wauw' factor ontbrteekt in de mini

dat is jouw mening en zeker niet de mijne!

ik kreeg de wauw-factor pas na een tijdje thuis er mee spelen. ik heb hem liever dan een orignele.

Ben nu even een uurtje bezig.

- Heeft voor mij een enorme wauw-factor. Hoogste plezierbeleving mbt een 'nieuwe' synth over de afgelopen 10 jaar (en ik heb heel wat in m'n handen gehad; oud & nieuw)

- Bekijk 'm nu wel met hele andere ogen dan m'n MS20 destijds. >30 jaar geleden.

- 'Ruis' is voor mij een non-issue; zeker niet meer dan uit m'n oude MS-20.
Mini heeft dus eigelijk te weinig ruis in de VCF's/VCA :D

- Kwaliteit van de behuizing, frontplaat, side panels, keyboard is voor mij goed genoeg.
'Grote' potmeters tbv VCO's & VCF's voelen ook goed aan, maar 'potmeters achter kleine knoppen voor modulatie etc voelen niet echt heel stevig. Dit is tnt voor mij enige minpuntje.
Kwaliteit v/d mini-jacks is afwachten, maar lijken me ook wat kwetsbaarder dan de originele 1/4"jacks.

Is voor mij echt een geweldige zet van Korg; laat die mini MS-50/MP-4/Poly Six/ PS-3200 etc. maar komen :) !

gefeliciteerd levka met je "ms20"

Ik ben er nu ff een paar uurtjes op bezig gweeest met een glimlach om de mond.

Lay-out & UI zijn toch wel heerlijk met dat schuine front-paneel en het patch panel rechts van de knoppen.
Kleinere formaat vindt ik zelf niet per se negatief.
Keyboard maakt dat ie ook altijd meteen uitnodigt tot aanraken & experimenteren.
Meteen geluid, zonder eerst ook maar iets te hoeven patchen.
Ik wordt er snel naar toe gezogen zodra m'n ogen er op vallen, net zoals 30 jaar geleden.
Makkelijk ook om snel even andere geluidsbronnen te bewerken via ESP & ext. VCF ingang.

De nadelen zijn voor mij ook weer niet minder dan in de jaren '80;
Beperkte patch-mogelijkheden, VCO's niet pre-VCF af te tappen, EG2 altijd op de audio VCA, geen ext. VCA ingang buiten VCF om, geen directe VC PWM, geen VC Q op VCF, geen standaard keyb. tracking op VCF (alleen via patch, ten koste van LFO of EG). Oct/V CV in van VCO's alleen via T.EXT in patch-punt (ten koste van LFO). etc.
Hz/V + S-trig. hopeloos voor interfacing met bijna alle andere synths, behalve Yamaha CS serie en nog wat ander exoten.

Toch vind ik het voor het geld echt een heel erg fijne synth. met ruime uitbreidingsmogelijkheden.
Een klein eurorackje met LFO's, mixers, attentuators, sequencers etc. is voldoende voor veel extra mogelijkheden.

De door mij geliefde Cwejman S1 kost > 4 keer zo veel, maar levert mij persoonlijk niet 4 maal zo veel plezier op.
Zijn MI dan ook onvergelijkbare werelden die elk hun eigen doel dienen.

Kortom, ik ben positief :)

wordt de EG2 niet gebypassed/losgekoppeld als je iets in de VCA (boven rechts patchpanel) prikt?

zou wel logisch zijn...dus een dummieplug zou dan misschien al genoeg zijn.

(of misschien een dummnie in de EG2 out)

wordt de EG2 niet gebypassed/losgekoppeld als je iets in de VCA (boven rechts patchpanel) prikt?
zou wel logisch zijn...dus een dummieplug zou dan misschien al genoeg zijn. (of misschien een dummnie in de EG2 out)

Nee, dat lijkt bij mij niet te werken.
Initial gain in op de VCA geeft altijd een extra signaal boven op dat van EG2, niet ipv.

Ook qua audio is die hele VCA niet te omzeilen; je kunt na de VCF het signaal nergens meer aftappen.
'Elk nadeel heb z'n voordeel'

Back