korg mini ms20 ervaringen?

misschien is betreffend geluid het gevolg van een abrupte overgang
zoiets als in jou schema wanneer de decay erg kort is, en/ of de release erg kort
dat hoor je dan meer als de sustain lager staat, de envelops de filters moduleren etc
hoe je dat geluid precies noemt/ ervaart is natuurlijk persoonlijk
zoiets misschien?
op zich niet vreemd en misschien zelfs bij de ene ms20 ietsje pietsje sterker tgv afstelling of weet ik wat, maar niet abnormaal perse

ja, ..dacht ik ook. aan zoiets..

een neven-effect wat optreed tussen de overgangen van de ENV stadia.

maar toch heb ik er verder geen last van. wat ik ook instel...

wat ook kan is dat de EG2 naar een of beide filters open staat en het effect geeft.

de ms-20 is gelukkig ook een beetje onvoorspelbaar waardoor er juist die hele leuke effect-dingetjes uit kunnen komen.

ik heb ooit hier ergens een plaatje gepost over de werking van de ENV. van de mini. zal wel hetzelfde zijn als de echte vintage ms-20.

met 0-100% bedoel ik de totale mogelijke uitslag van 0 naar 100 % van de ENV/ volume.
bijvoorbeeld de attack (dat is de eerste stap van de ENV)
stelt de attack time in maar niet de range...de range gaat altijd van 0 naar 100 %.

als het sustain level op 100 staat krijg je een attack en daarna sustain op hetzefde niveau,
maar als je sustain level lager zet (onder de 10 dus) dan krijg je dus een attack die snel klimt naar 100%
en dan weer een snelle daling naar het sustain level...dan geeft dus een attack-piek aan het geluid. een soort tik..

misschien werkt dit ook aan de kant van de release zo..en hoor je daarom een tik in bepaalde gevallen..

moet ik nog even bestuderen..

Dat zal het dan wel zijn.

Ik snap wat je bedoeld en ben het ook wel eens metje ... Maar voordat de korg ms20 in de winkels liggen is er ook al mee hoog gehouden ! Hij is echt goed verpakt en de kans dat er wat kapot gaat zie ik niet snel gebeuren , gebeurt dat wel heb je 3 jaar garantie.
En als je niet wilt dat er 2 wedstrijden mee is gespeelt zou je toch echt naar de winkel moeten

Succes heb die van mij in ieder geval netjes ontvangen voor 350 euro en 53 cent

Waar dan? ;) dasnieduurhe :W

AHA

Vooruit dan maar 350,- :) Waar ga ik niet...

Vooruit dan maar 350,- :)

Waar ga ik niet zeggen.... Omdat ik heb afgesproken met de winkel dit niet te doen omdat er een fout is gemaakt op de website :) :) :)

Begint die winkel met een B?

Dat mag & ga ik helaas niet zeggen , omdat er een fout was gemaakt op de website en ik heb afgesproken om niet te vertellen bij welke winkel het was.

Sorry :)

alle 5 , 100% hetzelfde.

hehe, nu kan het leven beginnen! :mega:

ben vandaag bezig geweest met houten zijpanelen.

ach ik heb leuke bakkies hoor, maar voor mijn muziek is een van de msjes toch echt wel een van de betere opties

houtenzijpanelen zijn wel erg tof, heb nog een stuk hout van een gesloopte kerk voor dit soort doeleinden liggen toch maar eens FF zoeken of'k het kan vinden want 300jaar oud hout zou ook wel mooi staan(als het tenminste niet krom is getrokken)

Back