korg mini ms20 ervaringen?

ach man..een casio door een sherman jassen is ook leuk. Hij is zo ongeveer de "rage virus" onder de analoge effecten.

MCDTWEI-FE007-H-jpg_224138.jpg

en dan zeker iedereen hier alleen maar oeverloos 'zeiken' over de ruiz! :mexico:

de leverbaarheid is een veel nijpender punt, heb gvd al een hele poos het geld klaar liggen maar nergens waar ik een kan kopen en ophalen(zonder auto) dus heb'r ondertussen flink de pee in
de post dat zie ik niet zitten, want voorzichtigheid is een raar woord in post kringen

de leverbaarheid is een veel nijpender punt, heb gvd al een hele poos het geld klaar liggen maar nergens waar ik een kan kopen en ophalen(zonder auto) dus heb'r ondertussen flink de pee in
de post dat zie ik niet zitten, want voorzichtigheid is een raar woord in post kringen

in Amsterdam staat er nog een in de winkel: dijkman muziekinstrumenten.

de trein?, de bus?, de fiets?

:peukie:

tja voor jouw misschien geen probleem als er een potje gevoetbalt word met je muziek instrument maar ik loop't risico liever niet
ik ben bekent met de pakketpost praktijken van tegenwoordig, bijna hetzelfde als van Gent & Loos toen ik er 15jaar geleden werkte
oud colega van die locatie werkt nu bij de pakketdienst ook hij vertelde dat er nogal ruw met de pakketten word omgesprongen dus geef mijn portie maar aan fikkie

Ik snap wat je bedoeld en ben het ook wel eens metje ... Maar voordat de korg ms20 in de winkels liggen is er ook al mee hoog gehouden ! Hij is echt goed verpakt en de kans dat er wat kapot gaat zie ik niet snel gebeuren , gebeurt dat wel heb je 3 jaar garantie.
En als je niet wilt dat er 2 wedstrijden mee is gespeelt :) zou je toch echt naar de winkel moeten

Succes :) heb die van mij in ieder geval netjes ontvangen voor 350 euro en 53 cent

Laatst gewijzigd:
Wat ik wel heb gemerkt is dat als de sustain in de envelope niet helemaal open staat, de envelope bij het loslaten van de noot een soort klik geeft.

net gecheckt en geen last van.
misschien heeft het te maken met de andere instellingen?

wat is den patch?

geef hem een beetje release zou ik zeggen..

geef hem een beetje release zou ik zeggen..

mijn mini heeft geen klik dus moet het gewoon zonder kunnen werken...ik heb alles gepobeerd maar geen klik.

relaese beetje opnenen als symptooombestrijding vind ik zonde. zou zonder ook gewoon moeten werken !

(gewoon)

als de tijd Te kort is ( zo onder de 6ms ) dan wordt het al bijna een tik , vindt je dat vervelend moet je 6-8ms minimaal geven, weet bijna zeker dat de ms20 sneller kan.
tis gewoon sounddesign, geen symptoombestrijding , toch ?

@ Zonnig pedaal,

hij schreef dat als de Sustain niet helemaal open stond, hij een tik hoorde...
niet als het bijna helemaal dicht staat. maar het is sowieso een level...geen tijds-variant.

eh...nog eens gelezen : dus na loslaten van een noot.....dwz blijkbaar de release..0-100%

maar dan nog heb ik daar helemaal geen last van op min mini..wat ik ook doe of instel..nergens een tik

mischien dat die persoon maar even zelf wat moet zeggen..misschien de patch geven...meer uitleg..

@ Zonnig pedaal,

hij schreef dat als de Sustain niet helemaal open stond, hij een tik hoorde...
niet als het bijna helemaal dicht staat. maar het is sowieso een level...geen tijds-variant.

eh...nog eens gelezen : dus na loslaten van een noot.....dwz blijkbaar de release..0-100%

..

so what??
wat zeg je hier nu eigenlijk allemaal??
heeft geen biet te maken , dat sustain verhaaltje en de release.
release =0 met iets van signaal kan tik geven.
ook de wat vage opmerking over de release van hierboven kan ik niet volgen , beetje vaag verhaal.
in ieder geval zou ik het eens proberen , is het dan opgelost: prima, anders moet topicstarter misschien iets meer duidelijkheid verschaffen zodat we verder kunnen suggereren

Wat ik bedoelde is dat ik soms een doffe klik hoor als de sustain op bijvoorbeeld 6 of lager staat en dan met release. En volgens mij ook dat de envelope het lowpass filter beïnvloed. Ik heb het net nog eens geprobeerd, maar nu hoor ik geen klik...

Ik heb het nog eens geprobeerd met de cutoff vrij laag en de release dicht en de sustain gewoon helemaal open, en nu hoor ik wel een soort zachte doffe klik als ik de noot los laat.

tja klinkt toch naar "analoog"
probeer eens met een wat langere decay en een beetje release
de eg naar cutoff van beiden filters op 0 evenals de eg 1 naar vco.
en dan eens kijken of hij nog zo hard plopt als je aan de sustain draait ..

so what??
wat zeg je hier nu eigenlijk allemaal??
heeft geen biet te maken , dat sustain verhaaltje en de release.
release =0 met iets van signaal kan tik geven.
ook de wat vage opmerking over de release van hierboven kan ik niet volgen , beetje vaag verhaal.
in ieder geval zou ik het eens proberen , is het dan opgelost: prima, anders moet topicstarter misschien iets meer duidelijkheid verschaffen zodat we verder kunnen suggereren

de vaagheid ligt niet aan mij hoor! :-)

ik heb ooit hier ergens een plaatje gepost over de werking van de ENV. van de mini. zal wel hetzelfde zijn als de echte vintage ms-20.

met 0-100% bedoel ik de totale mogelijke uitslag van 0 naar 100 % van de ENV/ volume.
bijvoorbeeld de attack (dat is de eerste stap van de ENV)
stelt de attack time in maar niet de range...de range gaat altijd van 0 naar 100 %.

als het sustain level op 100 staat krijg je een attack en daarna sustain op hetzefde niveau,
maar als je sustain level lager zet (onder de 10 dus) dan krijg je dus een attack die snel klimt naar 100%
en dan weer een snelle daling naar het sustain level...dan geeft dus een attack-piek aan het geluid. een soort tik..

misschien werkt dit ook aan de kant van de release zo..en hoor je daarom een tik in bepaalde gevallen..

moet ik nog even bestuderen..

Back