korg mini ms20 ervaringen?

ruis pluis, als je geen ruis wil moet je gewoon een brave sint kopen en geen MS 20 die eigenlijk voornamelijk in rauwe smerige electroniese klanken uitblinkt
dat was ook precies de reden dat ik'm wilde hebben

Grappig dat mensen zich irriteerden aan de ruis..

Maar als blijkt dat het origineel dat ook heeft dan is opeens het geen probleem meer :)

vond de ruis altijd al minder prettig , de nieuwere versie van de oude ruis echt minder en is technisch de betere van de drie ( oud versie 1, versie 2 en nieuwmini ).
toch gegaan voor de oude versie 1, steviger , groter, vertrouwder. en versie 1 is iets schreeuweriger dan versie 2, iets onvoorspelbaarder ook ( en moeilijker te stemmen en meer ruisend dat ook )
de mini ziet er iets goedkoper afgewerkt uit, en ik hou ook niet van kleine toetsjes en heb liever stevige grote jacks etc.
het blijft de synth voor kermisdisco soundjes , beter dan welke andere dan ook in z'n genre.
wil hem daarom ook niet te veel missen

Grappig dat mensen zich irriteerden aan de ruis..

Maar als blijkt dat het origineel dat ook heeft dan is opeens het geen probleem meer :)

ik zie nergens iemand dit beweren behalve jij zelf! :mexico:

ik zie nergens iemand dit beweren behalve jij zelf! :mexico:

Nouja, er wordt de hele tijd gekeken of het een 1:1 kopie is van het origineel.. Dingen die eest als negatief worden opgemerkt (esp, ruis) lijken opeens geen issue meer omdat die 'ook op het origineel voorkomen'.

' dit is wel leuk nieuws. het is ze dus gelukt een echte kopie te maken!'

Dus :)

Het zal er wel mee te maken hebben dat mensen nu eindelijk die felbegeerde MS20 kunnen kopen. Dat is het belangrijkste. De originele is te prijzig nu dus wil men zoveel mogelijk gelijkenis met de betaalbare MS20Mini.. ook qua 'negatieve' aspecten..

Dat viel me op in deze thread... Verder heb ik niks speciaals met dat ding, ik vind het een leuke synth om te zien en hij klinkt ook leuk..

Probleem met die MS-20 mini is idd dat ie te weinig ruist tov het orgineel.

Heeft Korg inmiddels opgepikt en wordt in de MK-II versie volgend jaar rechtgetrokken.
Wordt daardoor natuurlijk wel weer wat duurder ...

Probleem met die MS-20 mini is idd dat ie te weinig ruist tov het orgineel.

Heeft Korg inmiddels opgepikt en wordt in de MK-II versie volgend jaar rechtgetrokken.
Wordt daardoor natuurlijk wel weer wat duurder ...

precies!
Ruis zijn heleboel frequenties bij elkaar en daar zal je dan ook flink voor moeten betalen!

alles is ruis en ruis is alles

vond de ruis altijd al minder prettig , de nieuwere versie van de oude ruis echt minder en is technisch de betere van de drie ( oud versie 1, versie 2 en nieuwmini ).
toch gegaan voor de oude versie 1, steviger , groter, vertrouwder. en versie 1 is iets schreeuweriger dan versie 2, iets onvoorspelbaarder ook ( en moeilijker te stemmen en meer ruisend dat ook )
de mini ziet er iets goedkoper afgewerkt uit, en ik hou ook niet van kleine toetsjes en heb liever stevige grote jacks etc.
het blijft de synth voor kermisdisco soundjes , beter dan welke andere dan ook in z'n genre.
wil hem daarom ook niet te veel missen

Hiero ook de originele Mk1 aangeschaft (of beter gezegd nog in aanschaf zijnde). Ik kon er 2 Mini's voor kopen, maar ik wil gewoon de afmetingen en degelijkheid van het origineel. En die lekker levende faseverschuivingen danzij de oude electronica. En het verzamelaarsaspect van het origineel.

ruis pluis, als je geen ruis wil moet je gewoon een brave sint kopen en geen MS 20 die eigenlijk voornamelijk in rauwe smerige electroniese klanken uitblinkt
dat was ook precies de reden dat ik'm wilde hebben

Dat zon goed klinkende analoog ruist is een package deal. En 1 ding weet je dan zeker... dat het een echte analoge synhesizer is:D
Ik hoor tevens ook dat audio/osc signaal door de lpf lekt :P:{ als je hem dicht zet, was dat iemand al opgevallen :?
Had er nooit een heb nu sinds een paar uur de mini en vind het een fantastisch klinkende synth :okdan:

Ik hoor tevens ook dat audio/osc signaal door de lpf lekt als je hem dicht zet, was dat iemand al opgevallen
Klopt, bij mijn Mini is het VCO 2, die krijg ik niet helemaal stil. Kan een calibratie kwestie zijn maar ook de ESP audio in lekt, ook als je niks "doorpatcht". Mede daarom heb ik een donkerbruin vermoeden dat de headphone amp de ware boosdoener is en van alles oppikt. Ik heb wel eens Hilversum 3 ontvangen op mijn eerste MS-20 :)

ik ben helemaal gek van de MS20 mini - ik vind 'm zo cool dat ik zijn zusje, de mono/poly ernaast heb gezet na die te scoren, gisteren :)
Ik zie me de minibrute nog buitenzetten voor een moogje, trouwens...

Ik ben gisteren voor de originele MS20 35 gegaan. Grote knoppen, groot klavier, grote patchkabels, een tank en lekker faseverschuivingen all over the place, mogelijk door ouderdom maar het resultaat is heerlijk.

Prachtsynth hoor, en de nieuwe lijkt me ook wel wat te bieden, da's een afweging die ieder voor zich moet maken.

Dat is een synth die ik niet zou klonen om een goedkope re)issue te maken. Het digitale deel kan tegenwoordig eenvoudiger, en het analoge deel heeft SSM chips en BBD's welke je liever niet opneemt in een nieuwe productielijn. Bij de bread&butter discrete componentjes en geheel analoge layout van de MS20 was dat allemaal eenvoudiger.

Als er iets nieuw Polysix achtig komt, zal het veel meer van het origineel afwijken onder de motorkan dan bij de MS20 Mini.

Dat is een synth die ik niet zou klonen om een goedkope re)issue te maken. Het digitale deel kan tegenwoordig eenvoudiger, en het analoge deel heeft SSM chips en BBD's welke je liever niet opneemt in een nieuwe productielijn. Bij de bread&butter discrete componentjes en geheel analoge layout van de MS20 was dat allemaal eenvoudiger.

Als er iets nieuw Polysix achtig komt, zal het veel meer van het origineel afwijken onder de motorkan dan bij de MS20 Mini.

Mono/Poly re-issue dan?

Back