korg mini ms20 ervaringen?

I4 had er van de week 1 voor de verkoop. Maar die zal inmiddels wel al weg zijn.....

Gefeliciteerd. Grondig testen, en dan mooi schrijven :)

Ik kwam vanochtend ook een NL winkel tegen waar -ie op dit moment blijkbaar uit voorraad leverbaar is, voor € 599.

Dijkman , te Amsterdam

rozengracht open tot 18:00

ze hebben er maar een paar..

RENNEN !!!!!!

Pfff blijkt gewoon dat een winkel hier om de hoek ook adverteert met de MS-20, maar dat hun SEO absoluut en totaal en compleet zuigt. Ter mijner voordele. Zo op mijn fietsje even langs en in mijn beste Spaans nonchalant vragen of ze er toevallig nog eentje hebben slingeren.

'Hola Senor de winkel de musica,

quiero buscar el Korgos Pequeno MS veinte por favor.
y una papiras de papas y una papas de peras tambien!

Best aardig filmpje, maar het zou helpen als die dezelfde noot zou spelen en dezelfde patch/instelling zou gebruiken steeds... :-|

ik ben zeer blij met de mini MS-20!

1. door midi heb je een veel groter keyboard bereik.
2. hij reageert en klinkt veel subtieler en strakker lijkt het.

ik moet nog een en ander testen

In de originele MS20 zitten onder andere de paarse Matsushita elco's van de jaren '70. Voor zover ze inwendig al niet stuk zijn, hebben deze na tig jaar vaak nog maar 1 van de twee pootjes over. Als je originele MS20 niet recapped is, is de kans dus groot dat hij totaal niet meer klinkt (en werkt) zoals bedoeld. Bij andere componenten ligt het wat subtieler, maar die paarse Matsushita's zijn na een paar decennia echt rijp voor de sloop.

Ook in audio apparatuur van die tijd werden ze vaak gebruikt, met dezelfde gevolgen. Uiteraard met name in Technics (= Matsushita), maar ook wel eens in bv Marantz dacht ik, en in vele anderen. Nu zijn andere elco's na 30-40 jaar meestal ook wel rijp voor vervanging, maar die vreten op z'n minst hun eigen pootjes niet op.

hoe is ie bedoelt dan ?

T14.SxXo0AXXcvuU79_104841.jpg

Matsushita

In de originele MS20 zitten onder andere de paarse Matsushita elco's van de jaren '70. Voor zover ze inwendig al niet stuk zijn, hebben deze na tig jaar vaak nog maar 1 van de twee pootjes over. Als je originele MS20 niet recapped is, is de kans dus groot dat hij totaal niet meer klinkt (en werkt) zoals bedoeld.

mijn oude MS-20 deed precies wat er onder/boven de knoppen gedrukt stond.
ik neem aan dat de Korg opvallend vreemd gaan doen of zelfs dat functies uitvallen zodra er een pootje van een condensator onderbroken wordt..

wat me opvalt is dat de mini ms-20 een stuk stabieler klinkt. strakker. meer controleerbaar.
mijn voorkeur gaat sterk uit naar de mini. ik ben er erg blij mee! :mexico:

moet alleen nog de ESP testen!

Ik heb 'm ook, sinds eergisteren.
Mag echter pas met vaderdag uit de doos :-(

Dus de Korg is uitgerekend op 16 juni !

neem maar van mij aan: het wordt geen lichte bevalling.

De Korg ms-20 baby uit de doos halen wordt een hoop gepers en geduw!

gewoon doorblijven ademen. puf puf...
maar wel leuk. als ie eenmaal de doos uit is en de navelstrengen zijn gemonteerd,
dan begint ie meteen te krijsen!

wat me opvalt is dat de mini ms-20 een stuk stabieler klinkt. strakker. meer controleerbaar.
mijn voorkeur gaat sterk uit naar de mini. ik ben er erg blij mee! :mexico:

datzelfde onderscheid heb ik bemerkt tussen mijn rev2 en rev1 ms20, die met de oude filters is wat grilliger/ moeilijker in toom te houden terwijl de latere ms20 eigenlijk een heel nette synthesizer is, veel controleerbaarder en strakker.
en dat los van verschil in klank

Laatst gewijzigd:
Dijkman , te Amsterdam

rozengracht open tot 18:00

ze hebben er maar een paar..

RENNEN !!!!!!

Nou, als kreeg ik er een gratis arp2600 bij ging ik daar mijn geld niet meer heen brengen.

Back