korg mini ms20 ervaringen?

De kleine toetsen blijven me parten spelen.....
ach, het Belgisch weg - en treinverkeer is ook niet alles....

ik zie die binnenkant foto's eventjes niet, waarzo ?

Wel handig dat ze alles compleet dichtgemetseld hebben met die fake moeren. (Althans zo ziet het er naar uit op het eerste zicht.)

maar waarom hebben ze niet het oude formaat aangehouden??
zoveel meer werk en/of kosten zijn dat toch niet?? al zijn de orginele oude componenten, niet meer te krijgen en zal er ook nooit meer het zelfde geluid uit komen,, wat geen nadeel hoeft te betekenen uiteraard, ik heb zelf de ms 20 vroegr ook nooit om het geluid gekocht maar meer als oase van mogelijkheden, die ik vanaf nul komma nul moest uitvogelen, uiteindelijk was de minimoog toch het apparaat waar ik uiteindelijk voor zou gaan vanwege het fraaie herkenbare geluid in mijn al vrij omvangrijke progrock collectie, alleen die was 3x zo duur, en had veel minder mogelijkheden t/o/v de ms 20.. na een paar jaar een hoop lol uit de ms20 gehaald te hebben kwam ik toch een 2e
hands mini tegen voor nog geen 1000 gulden.. dus aarzelde ik niet om de ms20 de deur uit te doen, waar ik toch nog wel eens spijt van had

dit is al de 2e thread met tig posts over de mini ms20 die nog niet eens op de markt is :Z

Hier ook, met (baby)mondjesmaat. Hij is op 2dehands.be zelfs al tweedehands aangeboden geweest. En dat weet Bass ook want dat is hem reeds gezegd.

Ofschoon ik me niet kan voorstellen dat 't apparaat überhaupt op de markt verkrijgbaar zal gaan zijn... :D
markt-op-viale-papiniano-leuke-markten-in-m(p:location,1540)(c:0).jpg

Ik zit in ieder geval op hete kolen om er 1 te bestellen, al was het maar om een stukje geschiedenis te kunnen kopen.

Ik moet wel zeggen dat mijn geduld wel op de proef wordt gestelt.

Ik zit nog wel met 2 vragen over de ms20 (mini).

-aangezien ik geen ervaring heb met (half) modulaire synths vraag ik me wel af of je in het patch panel een patch kan maken waardoor je deze synth stuk maakt, of kan dit niet. Ik kan me voorstellen dat je door sommige patchen te maken ergens stroom op zet waar normaal geen stroom mag komen...

- is er een mogelijkheid om er een sustain pedaal aan te hangen? Via midi ontvangt hij volgens mij geen cc's dus die optie zal vervallen vrees ik, maar mogelijks een cv pedaal ergens in het patchpaneel te prikken? (nu nog hopen dat korg deze pedalen ook terug uitbrengt voor een redelijke prijs).

Alvast sorry voor het topic kapen, en voor de eventuele noob vragen...

Kort antwoord, nwaarvoor dank,

Jammer genoeg brengt dit nog extra (noob) vragen mee...

Is een 5 volt pedaal met minijack te koop, moet je dit zelf bouwen?

Waar prik je die in het patchpaneel in? (ik gok iets met trigger in?)

Kort antwoord, nwaarvoor dank,

Jammer genoeg brengt dit nog extra (noob) vragen mee...

Is een 5 volt pedaal met minijack te koop, moet je dit zelf bouwen?

Waar prik je die in het patchpaneel in? (ik gok iets met trigger in?)

Gewoon een converterplugje gebruiken.

Ik denk in Initial Gain?

Korg beweert dat de circuits beveiligd zijn, dus dan zou je er niks verkeerds in kunnen prikken met nare gevolgen. Al heb ik dat met de originele MS-20 nooit geprobeerd. Waarom de Goden verzoeken? Ik heb wel een keer een Solina String-Ensemble laten roken door aansluiting van een analoge sequencer opgeblazen door gebruik van een verkeerd pedaal.

Het pedaal moet in de trigger in. Als je iets op de initial gain aansluit, stel je de envelope buiten werking en dat wil je juist niet. Bij de Moog Little Phatty hebben ze de firmware aangepast, waardoor je een sustainpedaal op de gate kunt aansluiten. Moet Korg toch ook kunnen? Bij de mini MS-20 kom je er qua midi bekaaid van af. Een schande.

volgens mij kun je gewoon een kortsluitpedaaltje gebruiken voor de trigger, dat betekend dat ieder sustainpedaaltje de envelop kan triggeren en dus als sustainpedaal kan wrken. koop dan wel een latched type, die blijft verbonden totdat je hem weer intrapt. zo doe ik het in ieder geval.
het knopje onder het modulatie wiel werkt eigenlijk precies zo, alleen stopt dan het triggeren als je loslaat, kan je dus wel sustainpedaal , maar geen holdfunctie mee bereiken als je het gebruikt om te triggeren
je hoeft dus geen 5volt te gebruiken.
voor een voetpedaal om bv filtercitoff te sturen moet je wel een 5 volt ( 4,5 of 9volt kan ook wel ) pedaal hebben , of maken ( ? volumepedaal met een baterij aan de input? )

tav het pluggen : nee in principe kan je niks kapotmaken , mogelijk wel als je externe voedingen of zo eraan hangt.
heb zelf nog nooit enig probleem ervaren met patchen

ja die midi is belachelijk, velocity had minimaal erbij gemoeten in 2013.
maakte voor mij de keuze voor een orginele wel makkelijker

Laatst gewijzigd:
Ik heb wel een keer een Solina String-Ensemble laten roken door aansluiting van een analoge sequencer opgeblazen door gebruik van een verkeerd pedaal..

:? kwam het roken door de sequencer of een pedaal? :?

Ik heb mijn Solina ook laten roken door het pedaal in de verkeerde ingang te stoppen. Sjees, wat stonk dat. Netjes gerepareerd door van Beveren, waar ik 'm ook gekocht had. 30 jaar geleden dus ik weet niet meer precies wat ik verkeerd gedaan had.

http://www.toetsen.nl/ Sjees, die bestaan nog!

Back