Nicolas 2000
It's a household name
mijn oude MS-20 deed precies wat er onder/boven de knoppen gedrukt stond.
ik neem aan dat de Korg opvallend vreemd gaan doen of zelfs dat functies uitvallen zodra er een pootje van een condensator onderbroken wordt..
wat me opvalt is dat de mini ms-20 een stuk stabieler klinkt. strakker. meer controleerbaar.
mijn voorkeur gaat sterk uit naar de mini. ik ben er erg blij mee!
moet alleen nog de ESP testen!
Het is maar te zien waar de betreffende elco's gebruikt worden. Op sommige plaatsen valt de functie volledig uit (koppelC's bijvoorbeeld), op andere plaatsen is het eerder een kwestie van bv stabiliteit. Ik verzin het zelf ook niet, ik heb het met eigen ogen gezien bij meerdere apparaten. Paarse 70's Matsushita elco's = miserie. Niet altijd een pootje kwijt (hoewel ik daar toch al een tiental voorbeelden van heb zien langskomen), sowieso vaak niet meer de specs die ze moeten hebben.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de originele op fabriekspec en de nieuwe 100% gelijk klinken hoor, daar zullen altijd verschillen tussen zijn. Ook tussen 2 originele op fabriekspec, alleen al van de 5% componenten die erin zitten. Maar 30-40 jaar later mag je die 5% nog wel een eindje ruimer zien.

OK, next!