korg mini ms20 ervaringen?

Mja, de MS20 is hier inderdaad niet het meest geschikt voor. Klassieke Roland klinkt veel natter. Maar dat kan je dan blijkbaar dus de Mini niet verwijten als de originele er ook niet echt het karakter voor heeft.

Niet getreurd, de MS20 kan meer dan genoeg leuke klanken voortbrengen en de MS20Mini met een beetje geluk ook.

wat is de basis-configuratie achter die bubbel sound?

dan ga ik het proberen op de mini....als ik maar het basisidee heb....
de reverb zit een beet je in de weg van die mp3 om een idee te kijrgen..

snel dalende LPF op kortsignaal..ijvoorbeeld?
random filter cutoff of /en oppitch
ik hoor he tniet goed..

Sunny geeft een goed voorbeeld voor zo'n patch.

Er zijn veel wegen naar Rome. Meestal bevatten ze wel een element van een filter dat snel en met de nodige resonantie open en dicht gaat, bij voorkeur random.

Wat heeft de bubbelfactor te maken met de kwaliteit van een synth?

nada NIKS! :-)

maar wel leuk om rte verdiepen in de synthese van water druppels en of dit mogelijk is op de ms-20 mini

klinkt ook meer als kokend lava of een grote kanibalen kookpot waarin een synthforummer wordt gegaard (met veel knoflook) luister maar :D :

tis natuurlijk geen moog inderdaad :D
maar leuk soundje dat weer wel.

voor waterige geluiden zou ik een pinknoise op de filters gooien, vooral op de lpf met resonantie flink open.
en dan wat modulaties erdoorheen.
en verder alles wat je erbij kan verzinnen bv via de esp

de nattigste vind ik zelf de roland sys100 op die manier en ook de minimoog spreekt een aardig neutje
anderszijds kan de a6 het ook, de arp , och eigenlijk heeft iedere synth z'n eigen plasje

Ik hoorde hier laatst een Buchla demo waarvan ik bijna naar de WC moest zo druppelig was ie. Volgens mij druppelt er niks beter dan een Buchla.

Wat heeft het feit dat het bouquet van een bepaalde wijn elementen van oud leer en een hint van vanille bevat te maken met de kwaliteit van de wijn? Ook geen zak. Maar je weet in ieder geval dat het geen witte wijn is.

Druppelen is lekker hoor... zie ook 5:13 "pinging the filter"

Heeft iemand beweerd dat de bubbelfactor te maken heeft met de kwaliteit van een synth?

Het is wel een soort geluid waar elke synth zijn eigen timbre in heeft. En ondanks het feit dat de MS20 niet de meest natte bubbels heeft, kan het wel leuk zijn om de oude eens tegen de Mini te laten pruttelen. :)

Maar goed, dat soort mopjes kan je ook met andere typerende klanken. Ik wou de bubbeltest niet als het be-all-end-all criterium voor een synth opwerpen.

Leef je uit, Nigerian funk shizzle waar de grootste JBL's nog op zweten. Of wat de MS20 daar dan van maakt...

De MS10 kan heerlijk bassen, is de 20 daar ook goed in?

Ik vind de bubbeltest briljant, en vind dat die voortaan ook onderdeel uit moet maken van iedere synth review. Misschien een idee om een keer een 'maak bubbels met je synth' thread te openen zodat we de verschillende synths kunnen vergelijken?

De Korg S-20 mini heeft een adapter van 9 Volt 1,7 Ampere.

Korg zegt dat dat ook de interne voeding is van de orginele ms-20.

Niet dus....

De oude voeding en de nieuwe zijn kompleet anders.
De fotos zijn daar duidelijk genoeg in.

:biertje:

Niet dus....

De oude voeding en de nieuwe zijn kompleet anders.
De fotos zijn daar duidelijk genoeg in.

:biertje:

stoer hoor. nu al bier drinken!

de adapter van de ms-20 mini (hier in mijn handen) levert 9 Volt. 1,7 Ampere.
en in de bijgeleverde manual (hier in mijn handen) legt Korg uit:
intern loopt de orginele oude vintage Korg ms-20 op dezelfde spanning.

ok, tijd voor een krat whisky dan maar.....

Waarom steken alle testers er een gitaar in ???

omdat de Korg MS-20 eigenlijk ook een soort Korg x-911 is?

de ms-20 functioneert ook heel leuk als gitaarsynth. maar je zou ook zang, trompet of wat je wilt kunnen gebruiken

stoer hoor. nu al bier drinken!

de adapter van de ms-20 mini (hier in mijn handen) levert 9 Volt. 1,7 Ampere.
en in de bijgeleverde manual (hier in mijn handen) legt Korg uit:
intern loopt de orginele oude vintage Korg ms-20 op dezelfde spanning.

ok, tijd voor een krat whisky dan maar.....

Op dezelfde spanning lopen en dezelfde voeding hebben zijn 2 heel verschillende zaken. Als ze maar goed werken, dan maakt dat verder niet uit.

Back