korg mini ms20 ervaringen?

De nieuwe ms20 voeding zal best wel +15v/-15 uitspuwen voor het analoge deel
Op 1 van de fotos zie je de spoelen zitten die nodig zijn om van de 9v dc -15 en +15 te maken.
van beiden (oude en nieuwe voeding) een echte dc maken. Dus de specs (rimpel etc) die uit de nieuwe smps voeding komen zijn kompleet anders met andere toekomst problemen.

intereessante info!

waar heb je die fotos gezien? heb je een link?

Ik heb hem sinds woensdag binnen bij Music All in Noordwijk serienummer 1483

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht ?

The Music House in Utrecht :okdan:

Goede service, deskundig en vriendelijk personeel.
http://www.the-music-house.com/products/Korg-MS%2d20-Mini.html

Korg_MS20_mini__31522_zoom.jpg

intereessante info!

waar heb je die fotos gezien? heb je een link?

Ja hoor, hier staan fotos:

http://www.dinsync.info/

Foto 8etc (klm-3163 printplaat) is 2/3powersupply stuff en 1/3 digitaal stuff.

Dus het extern voedingsblokje maakt van 220v de 9v dc, dat het een Switch Mode Power Supply is kan je zelf voelen aan het gewicht ;), een oude lineaire voeding weegt ongeveerr 1 a 2 kg

Op de foto's links van de connector met de rode draden is bijna allemaal powersupply stuff.
Ik kan op de fotos niet zien wat er op de IC's staat maar zo te zien word de 9vdc helemaal niet gebruikt in de mini ms20 en worden er gelijk minstens 3 andere voltages gemaakt hier, het lijkt meer op 4 voltages.
Om zomaar wat uit mijn mouw te schuddeen als voorbeeld +15/-15v voor het analoge deel en +5v voor de midi/usb en +10v voor de Digital/Analog coverter van het keyboard ??

Rechts van de rode draden connector zie je een quad flatpack chip zitten met een 60tal pinnen. Dat is de processor.
Hier zit dus alles wat digitaal is op aangesloten zoals de usb, midi, keyboard etc.
Dit is een moderne versie natuurlijk met ingebouwd geheugen voor de software alsook een DA converter voor de cv out (keyboard cv) enz.

Het ziet er trouwens allemaal top klasse uit.
Van mij alvast een 9/10 voor disign, duimen omhoog voor korg :okdan:

@Vic: heb je hier meer verstand van? ben je elecro-iets? werk je in die branche?

klinkt weer hoopvol wat je allemaal zegt !

@Vic: heb je hier meer verstand van? ben je elecro-iets? werk je in die branche?

:D In dit topic heb ik een leuk complimentje van je gekregen,,, al vergeten ;)

https://www.synthforum.be/forums/showthread.php?t=147308&highlight=reanimatie

Ja ik heb een wat E achtergrond maar werk niet meer in de Branche.

Ik kan ook het verschil zien tussen een goed disigned product en een hoopje shit.

Rekening houdend met de prijs is dit gewoon zeer goed.

het kan nog beter natuurlijk zoals de moog voyager bijvoorbeeld maar tja,,,kijk maar waar het prijskaartje dan land.

Ik hoorde ooit van een vriend als je een oorbel in je rechteroor hebt als man zijnde dat je dan homo zou zijn ;)
Waar heeft ie dat vandaan?

The Music House in Utrecht :okdan:

Tering zeg, ik dacht laat ik eens een kijkje nemen op die site, lang geleden.

Maar wth die gasten zijn wel aardig gedegradeerd zeg, allemaal cheesy ukeleles of hoe dat heten mag en alleen maar korg clavia en novation ( en een verdwaalde moog) als merk nog voeren....wow

dan te bedenken dat dit de eerste winkel was waar je vroeger (jaren 90)echte gave analoge shit kon kopen (ems vocoders tr808s arp 2600s etc etc)

sneu

Verschillende winkels gebeld.... Weet niet of ik het moet geloven want december is wel heel lang wachten :)

Ik ken homo's die geen oorbel in hun rechteroor hebben, of zelfs helemaal geen oorbel hebben.

het schijnt ook dat als de volumeknop van je Korg mini MS-20 aan de rechter kant zit je homo bent.

joe hoe! :doei:

Back