MarsMusica
Composer/Musician
klinkt niet slecht! Kan die toch funky bassen![]()
hoera!
daar met op gedronken worden inderdaad:

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
klinkt niet slecht! Kan die toch funky bassen![]()

Ik bezit zelf geen MS20, maar wat is meestal de gangbare manier om hem goed te laten overdriven, anders dan de peak bij de LPF en HPF?
Je osc voluit zetten.

Meer dan dat kan je op de synth zelf niet bereiken.
Kwa patch zal je de out weer op de audio in kunnen duwen, dat gaat ook stuk![]()
iets anders:
ik ontdekte op de Korg mini. dat de attack veranderd als het sustain-level veranderd bij Envelope Generator 2
(ik bedoel met attack dus niet de attack functie van de ENV2)
van sustain 0 tot sustain 10 veranderd de attack-snelheid van traag tot geen vertraging.
dus voor een geluid met attack zou je sustain lager kunnen zetten.
voor een vol en breed geluid moet sustain dus op 10.
ben benieuwd of alle mini's dit hebben. en ook of de origineel oude vintage MS-20 dit kenmerk heeft! zie plaatje!

En natuurlijk draai je de pieken van lp en hp WEL boven op elkaar
Lekker op lage freq
Gillengrommengruwelen
ik noem dat zelf niet echt gangbaar.
maar als je bijvoorbeeld bedoeld bij mijn bas-geluid?
Nou ik refereer eigenlijk naar, en dit heb ik al besproken in het Minibrute topic (geheel offtopic). Mijn referentiekader voor de MS20 is namelijk vooral Mr Oizo's Analog Worms Attack, ik denk wel mijn nummer 1 album allertijden. Dat album is voor een groot deel MS20, en nou vroeg ik me af of veel distortion op dat album, waaronder dit nummer: MR OIZO "Analog worms attack" official video directed by Quentin Dupieux - YouTube
afkomstig zijn uit een vanilla MS20 of dat er nog iets anders overheen gegaan is?
Is de sound van Flat Beat een MS10 of MS20?