korg mini ms20 ervaringen?

Cool!

Ik heb mijn mini vanmiddag opgehaald. Ligt nu achter in de auto te wachten tot ik vrij ben.... ben benieuwd!

het is plakplastic om een idee te krijgen of ik het mooi vind .houten zijpanelen. en ja, ik vind het veel mooier en ga het zeker doen!!

en ook iets met de knoppen. kan mooier, vrolijker..duidelijker..

en veel plezier met de geboorte van de baby! is niet niks de ms-20 uit de doos te halen!
is een zware bevalling en zorg dat ie meteen gaat gillen na de geboorte (wel navelstrengen eerst aansluiten!)

ik wacht gewoon totdat ik hem ook weer uit de electracontainer van het afvalscheidingsstation kan vissen (wel zorgen dat het personeel aldaar je niet betrapt want je mag daar verder niks meenemen) net zoals de minikorg laatst (waren wat knoppen af en zag er wat gehavend uit maar na het vinden van de juiste voeding deed hij het nog als een tierelier!!!)

hey hey, waar blijven die mini ms20 tracks?? :D

jullie praten alleen maar over 'oftie net zo klinkt als de oude' en ander technisch gebabbel..

jullie praten alleen maar over 'oftie net zo klinkt als de oude' en ander technisch gebabbel..

dat gebabbel vind ik nu juist interessant. zo leer ik eindelijk de ms-20 eens goed kennen.
een goed geluid patchen is een vak apart en de ms-20 of ander complex systeem echt goed onder de vingers krijgen kost tijd en inzet.

er is verder niet zo veel ernsitg verschil met de oude versie dus een track zal ook zo klinken als het vroeger ook klonk..
maar ik heb wel; wat gepost hier:

post #405

een lead sound met impro gemoduleer...

ik heb de ms-20 voor aanvulling op mijn andere muziekinstrunemten. vooral voor SFX en lead/melodie.....en voor alle situaties dat zijn multi-inzetbaarheid van te pas komt!

dat is toch het idee? veel synths kopen, en daarmee 1x in de 3 jaar een riedeltje op soundcloud posten? ;)

dat is toch het idee? veel synths kopen, en daarmee 1x in de 3 jaar een riedeltje op soundcloud posten? ;)

precies , we zitten hier op het syntforum.
voor tracks mot je mer naor het 3fmforum me dunk

hallo nekpaard,

ik zou toch een beetje oppassen met dit soort uitspraken en rustiger posten hier op het forum.

er zitten personen van allerlei pluimage hier en die kan je niet allemaal over een kant scheren:

jochies van 20 die vet coole hiphop beats maken met kant en klare sample-pakketten tot
kerels van 50(+?) jaar die elk schroefje en moertje van elke vintage synth kunnen dromen.
hobbisiten die gewoon veel lol willen hebben en thuis trots een homestudio hebben staan om er zo nu en dan op los te experimenteren met geluid of gewoon een dans-beatje maken met wat tierelantijntjes tot afgestudeerde musici die jaren hebben gewerkt aan het beheersen van een instrument en de muziektheorie en zeer productief en creatief aan de weg timmeren, enzovoort, enzovoort...

achter een naam, icon, plaatje, post, topic tekst reactie weet je namelijk niet wie er echt achter zit! :smeris:

en val je misschien zelf in de categorie van diegenen die veel synths kopen, en daarmee 1x in de 3 jaar een riedeltje op soundcloud posten? hoeft niet natuurlijk...

Hmm, ik kan me niet herinneren dat mijn ms20's zoveel ruis hadden over de vca. De tering, je kan amper een leadsound spelen en het filter langzaam opendraaien. Hij is leuk maar ik kan er weinig mee op deze manier. Deze gaat dinsdag terug...

Hmm, ik kan me niet herinneren dat mijn ms20's zoveel ruis hadden over de vca. De tering, je kan amper een leadsound spelen en het filter langzaam opendraaien. Hij is leuk maar ik kan er weinig mee op deze manier. Deze gaat dinsdag terug...

ik was eerst ook erg gefocust op die ruis maar je moet leren er mee op te gaan en dan is het probleem ineens een stuk minder. merk er zelfs niets meer van, alleen bij bepaalde
toch niet zo bruikbare instellingen.
in een mix wordt het nog eens gemaskeerd door de andere instrumenten.

voor de helft van het geld 86% een echte MS-20. zo moet je het zien misschien..

dat kan je van 90% (ofzoiets...ik ben geen statisticus) van alle koopbare spullen op aarde zeggen

ik was eerst ook erg gefocust op die ruis maar je moet leren er mee op te gaan en dan is het probleem ineens een stuk minder. merk er zelfs niets meer van, alleen bij bepaalde
toch niet zo bruikbare instellingen.
in een mix wordt het nog eens gemaskeerd door de andere instrumenten.

voor de helft van het geld 86% een echte MS-20. zo moet je het zien misschien..

Ik hou niet van work-arounds.

Voor mij geen mini in ieder geval.. (ook geen ms20 fyi)

ja, je muziek aanpassen aan het apparaat, dat is nogal de omgekeerde wereld

Ik hou niet van work-arounds.

Voor mij geen mini in ieder geval.. (ook geen ms20 fyi)

ik heb het niet over work-arounds, ik heb het over relativatie van dat z.g. ruis-probleem.

alles en het hele leven is een work-around. wen er maar aan! :geslaagd:

ik ben zeer blij met de mini. ik heb in de loop van de afgelopen jaren veel spul gekocht...meerdere Fender stratocaters uit een goed jaar en een hoop andere zeer mooie goede spullen. genoeg om bijzondere muziekproducties te maken op redelijk niveau.

ik maak geen synth dance break hip pop muziek. de ms-20 is een multi-inzetbaar karaktervol beestje. precies wat bij mijn eigenwijze muziek past..!

niemand is verplicht die mini te waarderen en te kopen maar dat 'gezeur' over dat ze hem niet kopen is ook wel vervelend. het is best een waardevol instrument en als je talent en muzikaliteit enzovoort bezit kan je er heel veel mee.

1. dat zeg ik niet

2. dat doe ik niet

3. de korg mini past zich aan mijn muziek aan.

4. koop hem vooral niet dan en hou er over op!

ik kan op dit forum 1000den machines vinden die ik niet en nooit zal kopen en miljoen redenen neerkalken waarom niet ..of dat nu zin heeft en de sfeer ten goede komt...denk het niet..

Hey mr onelinert, hoe denk je dat acidhouse is onstaan.....

oh ja acidhouse, wat heeft dat ons gebracht? dance... :dj:

oh ja acidhouse, wat heeft dat ons gebracht? :
thumb_41696_default_big.jpg

Back