korg mini ms20 ervaringen?

Heb je soms aandelen Korg, MarsMusica? Je dappere verdediging van dit apparaat is lovenswaardig, maar begint een beetje Gunga Din-achtige vormen aan te nemen.

moet ik hier nu echt serieus op in gaan?

goed. mijn advies aan jouw, maar ook aan een ieder ander die hier blijkbaar niet van plan is de mini te kopen maar er wel graag lekker tegen aan wilt schoppen..een soort leedvermaak bijna...: koop dat ding aub beslist niet ! klaar!

groeten

Oh, ik ben helemaal niet anti-MS 20 mini. De voorbeeldjes die ik heb gehoord vind ik prima klinken en de ruis die er in zit ervaar ik niet als hinderlijk. Ik ga er alleen geen 600 euro voor betalen, maar als ik er over een tijdje eentje voor een leuk prijsje 2de hands kan krijgen zal ik het zeker niet nalaten :)

Het valt me gewoon op dat je nogal veel, vaak en fel reageert op de, al dan niet terechte, kritiek die mensen uiten.

Of Moet je de verkoop van de oude en aanschaf van de mini nog goed praten voor jezelf? ;)

Dat er niets aan het schema is veranderd is natuurlijk niet waar. Een groot deel van de transistoren uit de MS zijn al jaren niet meer op de markt, om te beginnen.

ik zit niet in een rechtzaal waar ieder woord tegen me gebruikt kan worden. ik hoef ook niet alles wat ik zeg te verdedigen. lees de Korg website en je bent (volgens dat wat ze beweren) op de hoogte. hetzelfde heb ik ook gedaan.
nee, het is geen een op een kopie van de oude versie.dat weet ik ook wel....lees verder zelf maar als je dus blijkbaar zo ontzettend geintresteerd bent in de mini.

Je hapt ook zo.. Laat toch lekker. Je hebt een synth waar jij blij mee bent en die andere niet willen, lekker belangrijk.

een forum is er voor communicatie..

happen? wel een beetje puberale term, sorry. daar kan ik niks mee...ik zit hier op een forum voor mijn fun en hobby en werk en probeer het leuk te houden. ik reageer op een topic en ben blijkbaar de enige met een positieve kijk op die mini. en dan ben ik ook nog eens de enige blije bezitter. niemand heeft er verder een thuis staan (behalve een eprsoon die hem METEEN weer weg doet vanwege de ruis.)
een forum is voor schrijven, infornmaite uitwisselen, lezen en reageren. niet happen.

zittten we hier om elkaar als mannelijke domme neatherthalers neer te knuppelen ? ik ben een muzikant. ik koop geen spullen om er (alsof het mijn nieuwste auto is) trots mee te pronken en er vervolgens niets mee te doen.
die Korg inspireert me en past bij me. in tegenstelling tot bv. de indigo synth wat ik een futloos levensloos digitaal ding vind.

ik denk dat veel mense nhier niet beseffen dat ze misschien wel tegen een heel jong jochie reageren..of jiuist tegen een oudere man. of tegen een ongelofelijke amateur zonder talent maar met veel spullen..of tegen een componist van klasiieke werken.

happen? wel een beetje puberale term, sorry. daar kan ik niks mee...ik zit hier op een forum voor mijn fun en hobby en werk en probeer het leuk te houden. ik reageer op een topic en ben blijkbaar de enige met een positieve kijk op die mini. en dan ben ik ook nog eens de enige blije bezitter. niemand heeft er verder een thuis staan (behalve een eprsoon die hem METEEN weer weg doet vanwege de ruis.)
een forum is voor schrijven, infornmaite uitwisselen, lezen en reageren. niet happen.

Thank you for making my point! ;)

zittten we hier om elkaar als mannelijke domme neatherthalers neer te knuppelen ? ik ben een muzikant. ik koop geen spullen om er (alsof het mijn nieuwste auto is) trots mee te pronken en er vervolgens niets mee te doen.
die Korg inspireert me en past bij me. in tegenstelling tot bv. de indigo synth wat ik een futloos levensloos digitaal ding vind.

Je zegt het zelf al. Ik ben anders dan anderen. Je doet exact hetzelfde als de anderen maar dan met een "positieve" inslag.

ik denk dat veel mense nhier niet beseffen dat ze misschien wel tegen een heel jong jochie reageren..of jiuist tegen een oudere man. of tegen een ongelofelijke amateur zonder talent maar met veel spullen..of tegen een componist van klasiieke werken.

Doet dit ertoe dan?

wat een gezuig en gezever hier... ik word denk ik te oud voor dit forum.

Thank you for making my point! ;)

Je zegt het zelf al. Ik ben anders dan anderen. Je doet exact hetzelfde als de anderen maar dan met een "positieve" inslag.

Doet dit ertoe dan?

eh..PWM.......tekst in je eigen voordeel interpreteren ben je duidelijk een ster in! :-)

dit wordt een soort schaken met woorden en daar hou ik niet zo van. voor mijn slomme hersnenen nogal vermoeiend. maar ok:

als je vind dat ik jou punt heb gemaakt dan is dat erg fijn voor je. maar ja...en nu?

verder mag je van mij van alles vinden maar je kent me niet persoonlijk en ik hecht weinig waarde aan wat iemand denkt over mij te kunnen zeggen aan de hand van dode tekst.
maarrrrRRR IK KAN OOK!!!!!!!!!!!!!!! EMoties tonen!!!8&*(&&*(& als dat PERSE moet!!!!!??!!@**

(grapje! :-) )

en met het laatste wat ik zei bedoel ik precies wat ik zeg:
iedereen zit hier blind, zonder gezichten en gelaatsuitdrukkingen, stem en klanken en indrukken van elkaar tegen elkaar te reageren via tekst. dat is een zeer gebrekkige vorm van communiceren en daarom ook soms broos. of leidt tot misverstanden of verkeerde ideeën over iets of iemand.
ik ben niet jong meer en 'schrik' soms van de manier van reageren van iemand. iets brutaal, of puberaal, ofo op zn minst wat jonger..ik zit er verder niet mee totdat ik het gewoon echt brutaal vind en vervelend. met een gezicht erbij wordt ineens alles anders..

Ik ben nog eens naar dit filmpje gaan kijken:

Ik hoor de ruis alleen als de cutoff van de highpass hoger ligt dan die van de lowpass?

Maf eigenlijk... merendeel vd mensen was helemaal hitsig dat die Mini MS20 er aan kwam.. en nu hebben ze hem en ik hoor ik geklaag en toch wel teleurstellende geluiden...
Net als die Mini Brute.. Daar was men ook helemaal wild van toen hij in aantocht was.. en ook daar lees ik nu geen halelujah verhalen over..

Komt dat om het toch budget analoge bakjes zijn?

Komt dat om het toch budget analoge bakjes zijn?

nee, hoor ..die Korg mini is helemaal goed. je kan er zeer veel uithalen en klinkt niet als een speelgoed ms-20. heeft Korg goed gedaan!
alleen die ruis is verschirkkelijk!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Attachments

• ruis.mp3
    316,5 KB · Bekeken: 54
mischien omdat ze na een marktonderzoek er achter kwamen dat veel mensen op deze aardkloot toch wel een ms-20 zouden willen hebben maar het te duur vinden...dus breng je een goedkopere versie op de markt. kleiner (is goedkoper). SMD prints zal wel goedkoper zijn. enzovoort..... je gebruikt het oude ontwerp en veranderd er niets aan.scheelt voorproductie kosten..je voegt midi toe zodat het toch in een keer beter compatibele is met huidige systemen.
enzovoort..al het andere is ingewikkelder en levert minder winst op ik ben verder een nitwit op dit gebied maar zoiets misschien...?

Snap dat toch niet dat die bedrijven "goedkope" spullen willen uitbrengen. Die synth hobby is geen goedkope hobby. Een goede nieuwe ms20 had best 1250 euro oid mogen kosten. Volgens mij maakt Korg nu dingen voor de nieuwe generatie synth liefhebbers. Het moet allemaal voor een bepaalde prijs geleverd kunnen worden. Zo dat er lekker veel van verkocht gaat worden.

Toen ik hoorde dat er mini toetsjes opzaten en de kast minder groot. Toen wist ik al meteen. Ik hoef geen Mini ms 20

ja die is wel erg die laatste :D

och ja d'r valt wel omheen te spelen en dan komt er veel behoorlijks uit.

gek , eigenlijk is de rev2 de zuiverste en toch waren er veel mensen die zeiden de rev1 te preferen.

waarmee maar weer eens gezegd is dat, kwaliteit smaak en ruis niet altijd synchroon lopen.

heeft iemand de pics van dit soort patches ergens gezien
lijkt me leuke start voor verder tweaken.
zit wel vaak veel delay op zo te horen

inderdaad.
je kan de stand van een groot deel van de knopjes gewoon zien !
resonantie vcf lp op ca 7 werkt altijd wel goed, hoor je ook minder ruis .
voor dit soort sounds is de mini best goed toch, of zouden ze voor deze demo toch stiekem een ms20 rev 2 hebben gebruikt ? :D

ik geloof dat ik de gemiddelde toon van SF begin te begrijpen...daar gaat ie, omdat ik er even zin in heb:

stelletje ruis-zeikerds!!!!!!!!!

ps: jullie missen heel wat. de mini is gewoon directe familie van de oude ms-20 familie. geen monotroon in opgeblazen toestand en die ruis blijft weg als je er muzikaal , technisch, talentvol, creatief mee omgaat.zoals bij elk willekeuig ander instrument.

mijn gitaar en pedaltjes, pre-amps klinken ook nergens naar maar mijn vingers maken er heel wat van. dat is goud waard! niet de gitaar.

Voorbeeldje:

1 vco (saw) en gespeel met de filter cut off.

Eerst een paar aanslagen met de vco mixer uit, langzaam de mixer open met maximale LP Freq, dan al spelend LP freq naar beneden. Misschien ben ik een aansteller......

Attachments

• Mini ms20 Noise.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 49
Back