ben wel blij dat ik toch maar weer een oude heb , kon niet zonder , slapeloze nachten enzo...
ik ben wel blij met de ruil van orgineel naar de mini!
1. er zit strak werkende midi op.
2. ik heb een mS-20 met een bereik van note 0 naar note 127 (de orginele maar 3 octaafjes).
geen beperking in nootkeuzes. maximaal bereik via midi. (via midi 6,5 octaaf..in totaal 9,5 octaaf mogelijk)
geeft bijvoorbeeld ook extra mogelijkheden qua sounddesign: wat dacht je van de allerlaagste noot met modulatie? dat is geen toon meer maar een tikkende OSC! haal je nooit van je leven uit een orgineel.
3. ik vind de klank en tweaking aantrekkkelijker bij de mini. De orginele die ik had vond ik wispelturig en niet stabiel. onberekenbaar.....
4. het 86 % formaat kan me zeer bekoren. schattig en scheelt ook in kostbare ruimte.
5. het ruis-probleem van de VCA valt in de
praktijk ontzettend mee (zie/luister ook naar mijn mp3 op dit topic).
a. als je je er dwangmatig obsessief op focust dan neemt het sowieso mentaal met 200% toe
b. De ruis is te zacht om te horen als je de Korg mini op normaal volume in een muzikaal geheel gebruikt.
c.
als de ruis in een bepaalde situatie toch storend hoorbaar is dan kan je de sustain wat dichtdraaien en signaal/noise ratio wordt die van een orginele Korg MS-20
eh...nee dit laatste klopt helaas niet. de OSC wordt dan ook zachter natuurlijk....
verder: ik heb de mini KORG ms-20-ruis gratis en voor niets, dus dat zit wel goed.
en nee, ik wordt niet gesponsord door KORG helaas......dan zat ik nu op de bank met drie fantastische zeer professionele VOLCA machinetjes hippe triphap-jazz-dub te maken.
en ja, ik ben de enige
blije bezitter op het synthforum van een Korg MS-20 mini noise-maker