korg mini ms20 ervaringen?

Voorbeeldje:

1 vco (saw) en gespeel met de filter cut off.

Eerst een paar aanslagen met de vco mixer uit, langzaam de mixer open met maximale LP Freq, dan al spelend LP freq naar beneden. Misschien ben ik een aansteller......

Holy crap, dat is niet best!!! Ik had veel zin in een MS20, maar ik haak wel af op dit soort nogal grote tekortkomingen.

ik geloof dat ik de gemiddelde toon van SF begin te begrijpen...daar gaat ie, omdat ik er even zin in heb:

stelletje ruis-zeikerds!!!!!!!!!

Stelletje nerds ja, zoals jij en ik :kont: Moet effe op m'n vriendin gaan slaan, en mijn mannelijkheid terug krijgen na het lezen en zelfs emotioneel worden van het ruis probleem. Gelijk effe death metal spelen.

Ik vind de ruis in het voorbeeldje wel storend.
Of anders gezegd: jammer.
Maar ik vind het geen dealbreaker.

Zelf heb ik een oude MS20
Die ruist misschien minder, maar daar zit je weer met tuning problemen.
Als je die zuiver stemt kan je 20 minuten later weer naar de MS20 lopen om hem bij te stemmen omdat hij is verlopen.
Dit zal vast op te lossen zijn met een refurbishment, maar zo is het altijd wat.

vind 20 minuten heel netjes. probleem met de rev1's vind ik dat het zo'n enorm gepiel is om het goed te stemmen met die kleine gevoelige knopjes.
ben wel blij dat ik toch maar weer een oude heb , kon niet zonder , slapeloze nachten enzo...

Ik heb laatst geprobeerd met een Midi/CV converter die polyfoon kan uitsturen een polyfone MS synth te bouwen.
MS10, 20 en 50 aan elkaar.
Nou, vergeet het maar.
Dat wordt 1 grote valse bedoeling :D:D

Dat doe ik ook wel eens.
En dat gaat met succes idd.

MAar als je een akkoord aanslaat wat lekker gestemd klinkt en je slaat daarna een ander akkord aan klinkt het meteen ruk. Dus dat polyfone schiet niet op.
Dat zal wel met CV scaling te maken hebben en in te stellen zijn met de interne potmeters,
maar vanwege het behoorlijke driften van de osc verwacht ik niet dat je met perfect gescalede MS-jes lekker kan spelen.

Kkan misschien ook aan je MIDI-CV converter scaling liggen. Dat was ook eerst een heel gepiel met mijn Little MCV. Mij MS 20 is stabiel over minstens vier oktaven. Mijn MS50 haalde eerst nog geen oktaaf maar nadat Maarten van Artefacts er mee getwikid had was het al beter. De VCA van de 50 ruiste eerst ook maar dat is nu ook beter, de 20 is altijd stil geweest.

ben wel blij dat ik toch maar weer een oude heb , kon niet zonder , slapeloze nachten enzo...
ik ben wel blij met de ruil van orgineel naar de mini!

1. er zit strak werkende midi op.

2. ik heb een mS-20 met een bereik van note 0 naar note 127 (de orginele maar 3 octaafjes).
geen beperking in nootkeuzes. maximaal bereik via midi. (via midi 6,5 octaaf..in totaal 9,5 octaaf mogelijk)

geeft bijvoorbeeld ook extra mogelijkheden qua sounddesign: wat dacht je van de allerlaagste noot met modulatie? dat is geen toon meer maar een tikkende OSC! haal je nooit van je leven uit een orgineel.

3. ik vind de klank en tweaking aantrekkkelijker bij de mini. De orginele die ik had vond ik wispelturig en niet stabiel. onberekenbaar.....

4. het 86 % formaat kan me zeer bekoren. schattig en scheelt ook in kostbare ruimte.

5. het ruis-probleem van de VCA valt in de praktijk ontzettend mee (zie/luister ook naar mijn mp3 op dit topic).
a. als je je er dwangmatig obsessief op focust dan neemt het sowieso mentaal met 200% toe
b. De ruis is te zacht om te horen als je de Korg mini op normaal volume in een muzikaal geheel gebruikt.
c. als de ruis in een bepaalde situatie toch storend hoorbaar is dan kan je de sustain wat dichtdraaien en signaal/noise ratio wordt die van een orginele Korg MS-20
eh...nee dit laatste klopt helaas niet. de OSC wordt dan ook zachter natuurlijk....

verder: ik heb de mini KORG ms-20-ruis gratis en voor niets, dus dat zit wel goed.

en nee, ik wordt niet gesponsord door KORG helaas......dan zat ik nu op de bank met drie fantastische zeer professionele VOLCA machinetjes hippe triphap-jazz-dub te maken.

en ja, ik ben de enige blije bezitter op het synthforum van een Korg MS-20 mini noise-maker

Laatst gewijzigd:
ik verheug me op het volgende experiment met de mini ms-20 :

speel meerstemmig stuk in (sequenser). verdeel dat in monofone lijnen op verschillende midi sporen.

nu een voor een de Korg met midi deze sporen laten afspelen en deze opnemen.

audio samen afspelen en :

poly MS-20!

zou die ruis niet gewoon een slechte batch kunnen zijn, chinese kwaliteitscontrole?
De oude kwamen uit Japan in de tijd dat er nog kwaliteit vandaan kwam, ook de gitaren uit die tijd uit japan zijn gezocht en staan bekend om het vakmanschap .
Die mensen hadden nog eer in hun werk hoog in het vaandel.
Je hoort dat ook over de chinese microfoons en b.v. de micro x (made in china) heeft ook een stomme ontwerpfout waardoor de draden van de joystick afbreken..misschien is het met een kleine aanpassing wel op te lossen..ik hoor verder op het net niet zoveel verhalen over die ruis dus wie weet was het een slecht exemplaar ??
Zijn er nog meer mensen die hem in huis hebben die er wat over kwijt willen??:W

nou , binnenkort iedereen zo'n rackje:

kom op Korg , even de serie kompleet maken, je kan het !

ik was eerst ook erg gefocust op die ruis maar je moet leren er mee op te gaan en dan is het probleem ineens een stuk minder. merk er zelfs niets meer van, alleen bij bepaalde
toch niet zo bruikbare instellingen.
in een mix wordt het nog eens gemaskeerd door de andere instrumenten.

voor de helft van het geld 86% een echte MS-20. zo moet je het zien misschien..

is de ruis ook weg te werken om er bv soundscapes mee te maken? of is hij voornamelijk goed in brute maffe noisescapes? m'n kawai 100f heeft ook ruis, maar daar heb ik ook al soundscapes me kunnen maken(met wat fx erachter) ook met m'n cv gemodde monotrons kannik goed uit de voeten om soundscapes te make(ruis zogoed als weg gemod)

Back