korg mini ms20 ervaringen?

Net keymusic Mechelen overvallen en daar een ruisbak opgepikt...
Hopelijk worden we vrienden (want hij ruist toch wel echt)
De minikeys en wobbly knoppen vond ik 't probleem niet zo...
Ze zijn alweer overal uitverkocht in de grote online shops zag ik, en keymusic had er eentje in demo op 20 minuten rijden, dus die heb ik niet laten liggen.
Ik vind 'm heerlijk compact, dacht dat ie veel groter zou zijn. Super want heb geen plaats sowieso :)
Nu maar hopen dat ik kan weerstaan om er een doepfer dark time aan te hangen, want die heb ik ook nog niet :engel:

Darktime werkt met V/oct en de MS20 met Hz/V dus iets als een English Tear zou dan ook nog eens zeer gewenst zijn :bekdicht:8~

Je kunt toch gewoon de Midi-ingang v/d MS-20 mini aan de midi out v/d doepfer hangen ?

Verder kun je de doepfer via CV handmatig per knop op de juiste toon stemmen, onafh. v/d Hz/V schaling van Korg.
Hoe dacht je anders dat de oude MS-20 via de SQ10 vroeger werd aangestuurd?

Tevens is de Ext modulatie in van Korg gewoon Oct/V (na enige handmatig bijstellen);
De trigger kun je dan via de ESP omzetten naar S-trigger. :eureka:

Yups, maar dan moet je wel altijd je ESP opofferen... Met iets als een English Tear werkt het allemaal net effe iets fijner. Ik doe het trouwens op de door jou beschreven methode, heb wel Euroracksequencingmogelijkheden maar verder geen CV-converters ofzo :D

Al wat meer info over betaalbare convertors? Ik heb de MonoTribe page nog eens gecheckt maar geen upgrade te vinden. Ik hoop maar dat dat is omdat Korg geen concurrerend product van rond de 100 euro tweede hands wil hebben bij hun eigen convertor/sequencer.

Korg had er wel een kabel mogen bijdoen van minijack naar jack vind ik... Als je ziet hoe dicht mijn korg nu bij de AI staat met dat kort kabeltje :)
Waar kopen jullie de kabels voor mono jack naar minijack? Zit hier al 20 minuten te vlooien online en heb niks gevonden :(
Uiteraard wil ik extern speelgoed aansluiten, hoeveel kabels zou ik bestellen :-S

Zelf solderen, gewoon 2 m1 jac jak doormidden knippen en lokaal mini jackjes scoren en erop solderen.

Korg had er wel een kabel mogen bijdoen van minijack naar jack vind ik... Als je ziet hoe dicht mijn korg nu bij de AI staat met dat kort kabeltje :)
Waar kopen jullie de kabels voor mono jack naar minijack? Zit hier al 20 minuten te vlooien online en heb niks gevonden :(
Uiteraard wil ik extern speelgoed aansluiten, hoeveel kabels zou ik bestellen :-S

Het makkelijkste lijkt me om van minijack kabel over te gaan naar jack-adapters.. Maakt niet uit of ze stereo zijn trouwens.

Ik gooi nooit iets weg en had al 20 jaar blijkbaar nog één perfecte kabel liggen in de garage met goeie lengte. Ik heb een verkoper op ebay gevraagd of ie zoiets kan leveren, prijs van gelijkaardig spul maar nét niet het juiste is incl verzend slordige 5 euro. Ik vind ook niet zomaar goedkoop jacks of mini jacks als ik zelf ga solderen.
Benieuwd. Lange kabel (1 meter of zo) minijack naar minijack en daar dan een headphone verloopje naar jack kan natuurlijk ook nog, idd.

Dit kan dus ook dienen veronderstel ik?

http://www.benl.ebay.be/itm/330596466802?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Ik heb een beetje angst voor zware belasting op die kleine stekkertjes in de korg, Sunny....verloopje, grote jack, verder vh front dan als je een jack zou inpluggen... dan nog stuk kabel eraan, wordt al snel flinke hefboom op zo'n mini prulletje.
Ik houd het dus klein en licht aan de korg. ;)

Ik had laatst ook een minijack naar jack kabel nodig, toen had ik dus ook een modular kabeltje en een normale jackkabel gesplit.

2 dagen later had ik weer zo'n kabel nodig, dacht ik, kut, moet ik weer 2 kabels splitten..

Maar dat viel mee.

Je kunt toch gewoon de Midi-ingang v/d MS-20 mini aan de midi out v/d doepfer hangen ?

Verder kun je de doepfer via CV handmatig per knop op de juiste toon stemmen, onafh. v/d Hz/V schaling van Korg.
Hoe dacht je anders dat de oude MS-20 via de SQ10 vroeger werd aangestuurd?

Tevens is de Ext modulatie in van Korg gewoon Oct/V (na enige handmatig bijstellen);
De trigger kun je dan via de ESP omzetten naar S-trigger. :eureka:

Heeft de mini deze kabel nodig - ingebouwde s trig converter ? Ik lees in je antwoord eigenlijk dat ik dit kam doen met de ESP?

http://www.thomann.de/gb/doepfer_s_trigger_kabel.htm

Back