korg mini ms20 ervaringen?

mijn ervaring is dit:

in principe kan je wel een stereo jack-plug gebruiken voor een mono-ingang.
tip = tip
sleeve = sleeve (aarde)

en de ring gebruik je dan gewoon niet...

hehe... ik heb er eindelijk ook eentje. nog niet uitgepakt, dus ervaringen volgen later.

What the fuck is Ai (algemene inkoopvoorwaarden) weer een nieuwe afkorting

Ik dacht dat Ai Audio Interface was :-"

Eerste indrukken: lekker wat uurtjes zitten pielen met de MS-20 Mini i.c.m. een Monotribe en ik moet zeggen dat het ouderwetse MS gevoel en geluid helemaal aanwezig is. Zeer inspirerend kastje! 15% minder groot maar toch een enorm verschil kwa formaat, hij is nu echt een stuk handzamer, lichter en makkelijker te vervoeren. Begonnen met die ouwe favoriete Falling Star patch en die wekte meteen een brede grijns op mijn kop.. nog net zo'n fraai geluidje als toen ik 'm 30 jaar geleden voor het eerst hoorde.

Daarna de Monotribe aangesloten op de Ext. Signal Processor voor triggers en een extern audio signaal en dat werkt uitstekend met de handjes vrij voor filter manipulatie en dergelijke. Dat filter is overigens dik in orde - puristen horen misschien een verschil maar ik & de rest van de wereld niet. Toendertijd werd de MS serie overigens afgekraakt wegens het "zwakke" filter maar dat terzijde.

Fijn toetsenbordje, klein maar een stukkie beter spelend als het belabberde orgineel. Midi heb ik nog niet eens gebruikt maar da's natuurlijk een hele dikke plus. VCO's klinken identiek, wel wat stabieler als het ouwetje dat ik hier heb staan. Da's uberhaupt wel een enorm voordeel dat alle knoppen nieuw zijn en probleemloos werken.

Voorlopig ben ik dik tevreden met deze MS-20 Mini. Nu nog een Volca Bass en Drums en dan kan ik eindelijk al die ouwe zooi wegdoen (grapje!)

fijne duidelijke korte review
dank
tav grapje, eigenlijk welvrij reeel lijkt me
waarom die oude ( mn korg, maar binnen korte tijd veel meer anderen ook ) spullen met veel moeite aan de gang houden als de verschillen zo miniem worden?
tis ook een beetje een zeepbel, verwacht een totale prijsinstorting op korte termijn !
( ps mijn spaarpot is leeg, geef me nog even alvorens tot uitverkoop over te gaan...)

marktplaats 2015
te koop: originele korg ms20,t+o prima, 225 euri,roland jp8, klein defect350 euri, solinastring125euri, ems synthi aks, geheel gemodificeerd 2150 euri vraagprijs, minimoog model-d 1450 euri vaste prijs

Laatst gewijzigd:
In de gitaarwereld waar de klankmatige verschillen nog veel kleiner zijn, vraagt men prijzen voor oudjes waar zelfs in mijn straat geen huis te duur voor is.

Dus ik zou maar niet te hard hopen op een enorme correctie. :) Je ziet een paar kleine veranderingen, bv dat je momenteel niet meer kan vragen voor een MS10 dan een MS20Mini nieuw kost. Maar tegelijkertijd stijgen andere oudjes nog steeds in waarde.

verwacht een totale prijsinstorting
vergeet het maar, gaat niet gebeuren; hooguit een kleine correctie waardoor je niet meer automatisch de hoofdprijs kunt vangen voor een brak exemplaar. Toen de Moog Voyager werd aangekondigd waren er ook veel speculaties dat de prijs van een Minimoog wel in zou zakken en da's ook niet gebeurd. Het zou zelfs zo maar kunnen dat de vraag naar orginele MS-20's nog wat toeneemt.

bandrecorders/ meersporen apparatuur/ mengpanelen/ diverse andere randapparatuur is heden ook geen cent bijna meer waard
zou ook zomaar kunnen gaan gebeuren met de grote zware klankopwekkers
niet in 2014, maar misschien over een paar jaar, een paar generaties minims20''s verder, richting iphone7sx, als de vingers van de oude fanatici stram worden
maar och ja wat maakt het ook uit...
oh ja sorry voor de offtopic, heb de recente kritiek wel degelijk tot mij genomen, maar soms is het sterker dan ik

Toen technics stopte met de sl1200 platendraaiers, is de 2e hands waarde enkel gestegen in een tijdperk waar dj's mp3's spelen met hun computer.
Ik heb net weer gespeeld met al mijn gear en de ms20 gaat me nog heel lang uitdagen ,dat heb ik nu al door... Heb 'm alvast een dark time beloofd, die is op komst 8)

nou de mijne is volgens mij naar de gallemieze, want de VCO's doen het alleen nog maar als ik KBCVout met CV VCO 1,2 in verbind

als ik deze patch niet maak komt er alleen geratel uit en geen vco klanken elke toets doet hetzelfde

gloeiende kan ik morgen weer naar R'dam in de trein met m'n MS, dat was wel snel want ik heb er precies 5 keer op gespeeld, bennik 'm strax natuurlijk een hele poos kwijt op de reparatie afdeling van feedback of op de wacht voor een nieuwe van korg

Laatst gewijzigd:
de VCO's doen het alleen nog maar als ik KBCVout met CV VCO 1,2 in verbind
dat zou een defectje op dat patchpunt kunnen zijn waardoor het "normale" CV signaal niet wordt doorgegeven als je de kabel er uit haalt. als je een kabel inprikt, wordt dat CV signaal onderbroken doordat de plug een verbinding opent.. misschien op te lossen door een lipje terug te buigen?

Nee want dit is de eerste keer dat ik die patch gebruikte omdat daarvoor er geen VCO geluid kwam, alleen de LFO was hoorbaar als VCO, dus da's nog vreemder

zit nix anders op om morgen met de trein naar feedback te gaan

dark time en de korg ms20, daarna een buzzy boy pedaal en een analoge delay en uren pret. woohoo :)

Volgens mij ben je best een synthesesensei :), maar voor de zekerheid alle knoppen ingesteld zoals de init patch in de manual?
Doet de external input het wel?
Hoe klinkt die LFO door de output dan? En dat geratel dat je van de VCO's hoort verandert helemaal niet a.d.h.v. de oscillatorselectie? Audiofragmentje wordt neem ik aan lastig? :bekdicht:
Nahjah, als de oscillators met een kabeltje wel reageren lijkt het inderdaad een losse interne verbinding ofzo...

het geratel blijft maak niet uit wat je doet met filter, vco instelling(het gaat alleen sneller wanneer je de LFO sneller zet) en er komen pas VCO klanken wanneer ik de keyboard CV uit in de VCO 1&2 in patch anders dus helemaal niet

heb idd verschillende gewone patches(akoestic bas, flute 1, cello, snth 1) uit't boekje geprobeerd en hij werkt alleen wanneer je het keyboard patched

zonder patch alleen monotoon(geen pitchverandering of VCO toon)

ik heb een Kawai 100F, Electronica EM-25/26, Neptune 2, korg 500m, kraftzwerg dus snap de synthese prima

Back