korg mini ms20 ervaringen?

ik heb ook de koptelefoon out in de ESP gedaan, resultaat: geratel

ik flip als een loops konijn van dit gedoe

dat word morgen weer 3 uur met de trein heen&weren

balen, meneer onrust! nu snap ik je berichtje op het VOLCA-topic..

is opsturen niet mogelijk / net zo duur als de trein?

geeft wel lekker onrust maar zo graag heb je dat denk ik ook weer niet. sterkte!

opsturen is geen optie hoe vaak ik wel niet pakketten zie vallen van die contairs wanneer ze op gehaald worden van de postagentschap, da's echt niet normaal
ook ken ik iemand die voor de pakketdienst werkt en ook hij raad me aan alle apparatuur en FX zelf op te halen

In mijn ervaring zijn bPost en PostNL (of hoe heten ze vandaag) slopers en is Kiala veel veiliger/voorzichtiger. Maar een winkel gaat natuurlijk niet met Kiala willen werken omdat het dan niet aan hun voordeur staat.

Succes met de reparatie!

hij's geruild, was geen probleem(op de treinreis na dan) de vorige had meer issues blijkt nu

je bedoeld dat de eerste lichting mini MS-20s gebreken (kunnen) vertonen, en dat een nieuwere lichting aangepast/ verbeterd ofzoietssz is?

Ik denk dat hij het enkel over zijn vorig exemplaar heeft.

Hopelijk komen er niet al te veel klachten over defecte Mini's...

nou dat mijn vorige exemplaar meer dingen niet goed deed, zoals dat't filter(hpf/lpf) alleen functioneerde wanneer ik een toets ingedrukt hield wanneer ik er een drumcomp doorheen haalde de trigger ratelde wanneer je er trigger out in deed, de cv's van de filters reageerde veel minder dan mijn nieuwe exemplaar

mijn enige echte negatieve punt is dat de ESP niet lekker werkt zoals ik gewend ben van de Vintage echte ms20.
heb jij daar geen last van? dat je heel weinig signaal krijgt als je er rechtstreeks iets inprikt. zoals in jouw geval een drumcomp

en de ESP converteert ook een stuk slechter naar volt/frequentie

dat je heel weinig signaal krijgt als je er rechtstreeks iets inprikt
geen probleem mee hier... getest met monotribe en electribe audio outputs. ook CV en trig out werken naar verwachting. Het probleem met CV op het (LP) filter wordt volgens mij veroorzaakt door het summen van alle modulaties (EG, CV en evt. MG) maar daar moet ik nog wat dieper induiken.

ok, het valt mee inderdaad met signaalverlies maar de kwaliteit van de klank gaat wel flink achteruit (lo-fi) door de ESP amplifier....krijg ook snel een beetje distortion in het geluid.

op de echte ms20 was dit allemaal een stuk beter lijkt het

volgens mij was /is de oude ook geen schoonheidskoningin , wat de esp betreft.
precies wat je beschrijft, dus ook dat hebben ze natuurgetrouw gereproduceerd lijkt me

volgens mij was /is de oude ook geen schoonheidskoningin , wat de esp betreft.
precies wat je beschrijft, dus ook dat hebben ze natuurgetrouw gereproduceerd lijkt me

dat is goed en ook slecht nieuws tegelijkertijd! ;-)

en ook geruststellend en frustratie verhogend

Gisteravond zat ik me een beetje te ergeren aan de ruisende VCA. Even de ouwe MS-20 afgestoft om te vergelijken en wat blijkt? minstens net zo erg, iedere trigger van de EG's levert een flinke dot ruis op. Dat is me vroeger nooit zo opgevallen... was ook m'n enige synth dus ik wist niet beter :)

Gisteravond zat ik me een beetje te ergeren aan de ruisende VCA. Even de ouwe MS-20 afgestoft om te vergelijken en wat blijkt? minstens net zo erg, iedere trigger van de EG's levert een flinke dot ruis op. Dat is me vroeger nooit zo opgevallen... was ook m'n enige synth dus ik wist niet beter :)

er zal wel verschillen zijn tussen de verschillende ouwe vintage MS-20 's...maar dit is wel leuk nieuws. het is ze dus gelukt een echte kopie te maken!

en zijn we ook meteen verlost van dat gezeur over de ruis

ik zou hem niet eens meer zonder willen. lijkt me niks die volkomen stilte!

Back