Ableton transpose all tracks RM1x

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Kan je met Ableton je hele track snel transposen met uitzondering van bv je drumtrack?
Dus de hele sequence dus even 2 keys omhoog. Op de RM1x kan je snel doen door de transposeknop, je kan dit zelfs opnemen..

Of...

kan ik in Ableton een aantal tracks met 1 simpele handeling transposen?

dat zou ik ook wel willen weten, als (ex) Rm1X gebruiker mis ik deze functie ook!

onder midi effects => pitch device kiezen, dr zijn al een drietal presets. -12 +12 en +24. Deze gewoon op je tracks slepen.

okay.. die pitch ken ik..

mss een domme vraag, maar als ik in arrangement view zit, en ik heb 15 midi tracks.. moet ik dan 15 keer de pitch veranderen voor elk pitch device per track??
En, hoe kan ik dat opnemen per track.. ik wil gewoon de midi data aanassen in de track...dus dat hij is aangepast qua midi noten..

aah zo...ja ik denk niet dat er echt een hele snelle manier is als op je RM1x. Je zou alle pitch devices naar 1 midi knop kunnen mappen, maar dat is ook niet echt wat je wil.

Heb je m4l? anders zou je wellicht een device kunnen maken.

Maf eigenlijk dat je niet per clip even rechtermuis: transpose +2 kan doen ofzo?? Je moet nu telkens de clip in en direct de noten selecteren, of idd met pitch de aansturing via midi aanpassen zonder je note data te veranderen...

map éénmalig een hardware knop aan x aantal 'pitch' devices (één per kanaal) en sla dit op als een template

hmmm dan kan je nog steeds niet transponeren met je keys, toch?
dat je een sequence kunt bespelen alsof het een arpeggiator is, zeg maar.

map éénmalig een hardware knop aan x aantal 'pitch' devices (één per kanaal) en sla dit op als een template

Hoe doe je dit?

Ik zet op track 1 een pitch device.. binnen mn instrument rack en ik map macro 1 aan de pitch, die link ik met mn controller draaipot A
Ik zet op track 2 een pitch device.. binnen mn instrument rack en ik map macro 1 aan de pitch, die link ik met mn controller draaipot A
Ik zet op track 3 een pitch device.. binnen mn instrument rack en ik map macro 1 aan de pitch, die link ik met mn controller draaipot A

Vervolgens stuur ik met mn controller steeds maar 1 track aan.. ik moet zelf kiezen welke track dat is...

Hoe map je 1 controller 3 verschillende pitch devices in 3 midi tracks? Kan dat wel??

hoef je niet binnen een instr. rack te doen.

je kunt idd gewoon op elk kanaal een 'pitch' neerzetten, en dan druk je cmd+m (of ctrl+m in windows)
dan klik je op de pitch knop, dan je controller bewegen, en dat herhalen bij alle pitch devices.

ik heb het zelf ff met een key gedaan ipv een controller, omdat ik geen controller bij de hand had maar het principe werkt hetzelfde

9pUlSSb.png

ik zou alle midi van mijn tracks routen naar 1 track, waar dan alle midi fx op staan, en dit dan terug routen naar de instrument tracks

(ableton is ff lang geleden mensen sorry als ik onzin praat ;) )

Back