mc-303 en xp-30

Tesse

Ingeburgerd
Kan ik mijn groovebox gebruiken als een sequencer voor mn xp-30? En zo ja, hoe?

Want heb al een keertje zitten prutsen met wat kabeltjes, maar hey, dat lukt ni:)

De midi out naar je XP-80...

Part 1 = midi kanaal 1
Part 2 = midi kanaal 2
...
Part 7 = midi kanaal 7

Part R = midi kanaal 10

Dan moet je wel eventjes per part zetten dat ie midi uit moet sturen ipv naar de interne synthesizer.
Ga ik eventjes opzoeken voor je..

Shift 14, 15 of 16.. En niet vergeten te saven.. Want die settings uithoudt ie niet.

Ik kijk straks thuis eventjes...

owke, alvast dankjewel!

mr ik ben echt een ongelofelijke kluns met kabeltjes ten eerste al, heb maar 1 midikabeltje, maar dat hoeft geen probleem te zijn redeneer ik dan want er moet alleen mr midi gestuurd worden van mc-303 naar xp-30, juist? maar welke uitgang moet ik dan met welke ingang verbinden?

(als dit nu eens draadloos zou kunnen eh...een draadloze "studio")

:)

JB heeft het al gezegt MC 303 midi out naar XP30 IN

Meestal staat in de Roland handleidingen voor aan hoe je het aan moet sluiten. :W

owke, alvast dankjewel!

mr ik ben echt een ongelofelijke kluns met kabeltjes ten eerste al, heb maar 1 midikabeltje, maar dat hoeft geen probleem te zijn redeneer ik dan want er moet alleen mr midi gestuurd worden van mc-303 naar xp-30, juist? maar welke uitgang moet ik dan met welke ingang verbinden?

(als dit nu eens draadloos zou kunnen eh...een draadloze "studio")

:)

Laatst gewijzigd:
Je moet van de MIDI-OUT van de MC-303 naar de MIDI-IN van je XP een kabel trekken. Je stuurt dan data van de 303 naar je XP.

Je kunt op je MC-303 een PART selecteren en dan op SHIFT - 14 OUT ASSIGN drukken. Dan worden alle noten van die PART naar de XP gestuurd. Als je dat bij PART 1 doet dan stuurt ie de noten uit op MIDI-kanaal 1, part 2 op MIDI-kanaal 2, enzovoort.

Je XP moet je dan zo instellen dat ie luistert naar het overeenkomstige MIDI kanaal. Daar kan ik je niet mee helpen.

Je hoeft je niet te verontschuldigen, wij zijn allemaal een keer begonnen en het slimst is om dat bij het begin te doen! :)

hymmm, heb ik daarnet geprobeerd, volgens mij is mn kabeltje niet meer helemaal tiptop, mr toch bedankt vr de hulp!

En zoals hoort eerst alle kabels er in en dan pas aan zetten :biertje:

Origineel geplaatst door Flatron
Goh ! een MC 303 gebruiken als sequencer is niet alles hoor !
Maar het werkt wel.. Je hoeft geen 100 duizende guldens (of BEF) uitgegeven te hebben om een vraag te mogen stellen op dit forum...

Laat hem hier maar mee beginnen. Ik persoonlijk heb er veel van geleerd... Een MC-303 met een S2800 en een TR-707.. Daar is het voor mij mee begonnen.

MC-303 roels!

Maar waarom zeggen jullie niet gelijk dat hij zijn computer (neem aan dat hij er een heeft) beter kan gebruiken als sequencer, of vindt hij deze manier van programmeren leuker? Maar omdat hij net begint zal hij dat nog niet weten.

mss dat "hij" zelf ook nog eens aan het woord kan komen ;)

ik neem al heel lang via m'n xp-30 naar computer op, en de mc-303 staat al lang weg te rotten, maar omdat m'n computer ff fysiek niet meer bij de xp-30 staat, wilde ik voor de gein wel eens de xp-30 aan de mc-303 hangen.

Maar m'n midikabeltjes hangen uit elkaar, maar hey, geen probleem, computer is bijna terug

toch bedankt vr jullie interessen!

Back