shappy1010
Stamgast
Als er 1 forum is voor zo´n discussie is het hier wel met zoveel liefhebbers van het genre. Zelf ben ik een vrij intensieve stapper geweest van mijn 20-25ste (wie niet), samen met een maat liepen we een beetje alle vette discotheken een beetje af. Nu ben ik bijn 27 en heb het wel een beetje gezien met de scene. Een aangezien ik nu al weer een aantal jaar in bandjes speel en me nu met Jazz bezig houd, verwijnt mijn passie voor techno, dance noem maar op snel. Maar wat mij gewoon opvalt is dat ik het gevoel heb niet de enige te zijn. Dance Valley is niet eens uitverkocht dit jaar (dat is nieuw) Grote feesten komen er steeds minder, steeds meer discotheken sluiten hun deuren. - Misschien omdat de oude dance generatie nu te oud wordt, misschien vanwege de prijzen in de horeca, wie zegt het.... De nieuwe cd van Tiesto, ik heb nog niets van gehoord op de radio. De tijd dat er 3 of 4 dance nummers staan in de top 10 is ook voorbij. De programmas op TMF/MTV gaan steeds minder over de uitgaansscene en dance muziek. Ik heb het gevoel dat dance (plens) valley van 2 jaar terug het absolute hoogtepunt was, en met alle dramas die zich daarna zich voor deden (ik was gelukkig net weg) leek het bergafwaards te gaan met de scene.
Mijn gevoel is nu een beetje dubbel, ik vind lekker trance of een vet techno nummer nog steeds gaaf, maar als muzikant vind ik het opzich wel goed dat "echte" muziek weer een kans krijgt, al is de spoeling nog steeds dun, met Robbie Williams en coldplay zie ik misschien toch weer een opleving van live muziek en bands. Maar misschien komt het ook wel omdat ik een dagje ouder word. Hoe is jullie kijk hierop?
Mijn gevoel is nu een beetje dubbel, ik vind lekker trance of een vet techno nummer nog steeds gaaf, maar als muzikant vind ik het opzich wel goed dat "echte" muziek weer een kans krijgt, al is de spoeling nog steeds dun, met Robbie Williams en coldplay zie ik misschien toch weer een opleving van live muziek en bands. Maar misschien komt het ook wel omdat ik een dagje ouder word. Hoe is jullie kijk hierop?