Dave Smith Prophet 12

ja, dat zal dan ook wel idd

Wat ik me dan nog afvraag is hoe de amping is... mijn ervaring is dat veel van de sound wordt bepaald door het circuit, de filters, maar voor een belangrijk deel ook door de amping. Dit wordt wel eens vergeten. Vond dit bij de 08 en Evolver niet het sterkste punt.

En hoe klinkt zoiets als je het vergelijkt met een Prophet 5 of een Memorymoog? De prophet 08 is leuk, maar qua sound is het toch wel wat flets in vergelijking met de Prophet 5 (waarmee is ge A B'd). Het blijft toch minder vol klinken, als ik de demo's zo beluister (digitaal gecomprest geluid weliswaar).

Ik hoorde de Prophet 08 onlangs bassen doorheen de PA van Werchter, en dat klonk niet dunnetjes. :) Verder heb ik hem zelf nooit up close & personal gebruikt.

Bij de tweede demo van Dave Smith die ik hoorde vind ik het soms klinken als het agressieve broertje van de PPG

Iets tussen de 08 en evolver in, maar dan met meer functies... (behalve de step sequencers)

Volgens mij is dit wel een topper onder de hybrids

Ik overweeg al een tijdje een analoge polysynth te kopen (oke, dit is een hybrid) en deze staat zeker op mijn lijstje.
Ik twijfel alleen heel erg tussen de P12 en de Andromeda A6.
Welke zou de meeste mogelijkheden hebben? Uiteindelijk bepaald de klank natuurlijk de keuze.
Het zou leuk zijn als iemand ze straks toevallig allbei heeft en een vergelijking kan maken.

Ik denk dat de P12 een betere keuze is. De A6 heeft heel veel kuren als ik het zo lees, en is erg complex te bedienen.

Ik hoorde de Prophet 08 onlangs bassen doorheen de PA van Werchter, en dat klonk niet dunnetjes. :) Verder heb ik hem zelf nooit up close & personal gebruikt.

Ik hoorde de Prophet 08 voor het eerst goed toen ik m gebruikt zag worden door James Blake bij Lowlands. Ik was behoorlijk onder de indruk, maar daar was wel wat aan geprocessed. Ik zeg dus ook niet dat ik denk dat de bassen minder diep kunnen, maar het geluid is minder vol. Daar hoef je overigens geen getrainde oren voor te hebben, iedereen die ik het liet horen in de studio, inclusief de eigenaar van de 08, was het hier wel over eens.

Was het maar zo... De tempest zendt noch ontvangt midi cc's voor de knoppen. Is al jaren geleden beloofd :/

De Tempest is nog helemaal geen 'jaren' op de markt.

Toch al 3 jaren, ja. :)

Ook 'van horen zeggen' zeker?

Bijlage uit de DSI 'Nieuws' sectie.

Voor de duidelijkheid: in september 2011 nog niet gereed.

Attachments

• Tempest.png
    Tempest.png
    41,4 KB · Bekeken: 77
Ik heb hem nog niet. De leverdatum op de webstek schommelt steeds. De communicatie verloopt deze keer anders dan anders gebrekkig. Maar met de prijs zat het wel goed.

Ik heb het patchbook van de Memorymoog erop nageslagen en theoretisch kan je elke patch vertalen naar de Prophet 12. Er is namelijk geen enkele patch die voor elke vco drie golfvormen gebruikt. Maar David Smid is niet scheutig met informatie over envelopetijden, lfo-frequenties e.d., dus veel zal op het gehoor moeten.

Ik heb het patchbook van de Memorymoog erop nageslagen en theoretisch kan je elke patch vertalen naar de Prophet 12. Er is namelijk geen enkele patch die voor elke vco drie golfvormen gebruikt. Maar David Smid is niet scheutig met informatie over envelopetijden, lfo-frequenties e.d., dus veel zal op het gehoor moeten.

Ik denk niet dat je memorymoog sound uit een prophet 12 kan halen. Je kan de patchen wel manueel invoeren natuurlijk maar het zal toch heel anders klinken.
De voornaamste reden is de filter en de instabiliteit van de Memorymoog.
De 3de OSC gebruik je trouwens zelden als VCO bij een Memorymoog, het is er gewoon over net zoals bij de minimoog D de 3de oscillator meer toevoegt als lfo dan als vco.

De mogelijkheid om meerdere golfvormen op elke osc tegelijk te gebruiken is goud :okdan: dat laat meer golfvormen toe dan de standaard 3. de Jupiter6 kan dat ook als ik me niet vergis.

alle patchbooks zijn leuk om inspiratie op te doen en te leren wat een hobo onderscheid van een clarinet bv.
verder zijn ze niet meer dan een leidraad, ook al zijn ze voor een bepaald apparaat gemaakt, al die analoge synth's zijn net iets anders , bij digitaal is dat natuurlijk andere koek.

de 3 de oscilator bij de mini is wel fijn voor de
typische minimoog vette volle lead sounds. door de 3 de oscilator hoor je ook de lichte ontstemmingen tussen de oscillatoren minder als hinderlijk.

vond dit boek altijd leuk
http://www.ebay.com/itm/Synthesists...851?pt=US_Nonfiction_Book&hash=item19a971d853

die prophet lijkt me trouwens echt een lekkere synth, is er niemand die die meeneemt naar de synthforumdag, kom ik misschien toch ?

Ik denk erover na. Ik weet so wie so en überhaupt nog niet of ik kan komen op de Forumdag. Ik wil het graag een keer meemaken.
Mee eens, de Memorymoog en de Prophet 12 verschillen in klank, al hebben ze allebei Curtisfilters.

Het is dat UPS geen rekening houdt met mensen die overdag een baan hebben, anders had ik hem al sinds eergisteren in huis gehad. Nu moet ik hem zelf ophalen op een industrieterrein in Utrecht. :(

Het is dat UPS geen rekening houdt met mensen die overdag een baan hebben, anders had ik hem al sinds eergisteren in huis gehad. Nu moet ik hem zelf ophalen op een industrieterrein in Utrecht. :(

Waardeloos is dat ja.

DHL is ook zon toko

Belachelijk inderdaad dat er niet 's avonds afgeleverd wordt bij particulieren. Alsof eerst drie keer voor niks langs komen goedkoper is dan het in één keer 's avonds afleveren.

Back