Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik gebruik Dexed.Deze editor gebruik ik mij de M Vave FM1!
Bevalt mij goed, kennen jullie nog anderen?Liefst had ik er eentje als app. op mijn PC staan, die heb ik nog niet gevonden....Groet,Rob
Editor voor FM1
De mogelijkheid om banken naar de FM1 te sturen, zit zeker in Dexed. Eerst op “CART” klikken, en de DX7 naar de FM1 zetten. Daarna kan je ‘rechts-klikken’ op een patch/bank, en de patch/bank naar de FM1 sturen. Als je een bank stuurt (=32 patches), zal de FM1 vragen waar je die kwijt wil (A, B, C of D). Als je een individuele patch stuurt, overschrijft die de geselecteerde patch in de FM1.Dexed, kan ik alleen gebruiken om sounds te maken en via via de toetsen FM1 te activeren.
Ik zie geen mogelijkheid om banken te laden en naar de FM1 te sturen, of vergis ik me en is er toch zo'n optie?
Zo ja: WAAR???
rob
Je kan Dexed ook gebruiken als editor voor de FM1. Als je een parameter in Dexed aanpast, wordt die ook in de FM1 aangepast. Je kan dan één of meerdere noten spelen op de FM1, en ondertussen een parameter aanpassen in Dexed.Deze editor werkt ook wel goed, maar ook browser based.
DXcompanion — Yamaha DX Synths
dxcompanion.uk
Input/output kan je instellen in het scherm dat je oproept met de “options” knop, linksboven in het scherm.DANK voor je reactie.....
Deze kan ik wel instellen op de FM1 module (zelfs MET afbeelding), maar er vind bij mij geen communicatie plaats met de FM1.....
Kan in MIDI niet kiezen voor in/out....of zit dit verstopt?Kan je hiermee ook complete "banken"naar de FM1 sturen?
Groet,
Rob
soundengine.com
Ik zal je vanavond een gedetailleerde uitleg sturen, hoe je de presets/banken van Dexed naar de FM1 stuurt. Dexed kan de (duizenden) banken voor DX7 (syx-bestanden, vind je op het internet) lezen. Maar als het goed is zitten er al duizenden presets in Dexed zelf.Gevonden, ik hoor nu over mijn PC speakers het geluid van Dexed......
Is er ook een manier om de sound van Dexed over te brengen naar mijn FM1 module?
En, kan dedex syx bestanden lezen en wegschrijven??
rob
is knop 4.
<Control>-klik op een patch in de verticale balk, rechts in Dexed. Een popup-schermpje verschijnt.
Een DX21 .syx-bestand heeft dezelfde grootte (4kb) als een DX7 bestand, en beide hebben 'blokken' van 128 bytes.Of het ook kan met bestanden van een DX21, kan ik niet zeggen. Ik vrees van niet. Het bestand zit hoogstwaarschijnlijk anders in elkaar, en ik weet niet of Dexed dat aankan.

Op plaatje (attachment) klikken, rechts op plaatje klikken, "kopieëren" (opslaan kan ook), in het Word bestand op de plek klikken waar je het plaatje wil, rechts klikken, "plakken"Ik wil ze ook in het document zetten....ik krijg ze niet van het forum af....

Foto 4 (pop-up-scherm) ontbreektKijk, zo moet hij goed zijn......![]()