RM1x tips, the sequel

Zo, de switches zijn vandaag binnengekomen en ik heb de 2 niet werkende switches alvast vervangen, ze reageren weer lekker direct met een licht klikje erin... Ik moet de rest gauw vervangen want nu merk ik pas hoe slecht de rest eigenlijk reageert... Ik heb eventueel wel foto's van de in en uit elkaar haal procedure als daar interesse naar is.

Zo, de switches zijn vandaag binnengekomen en ik heb de 2 niet werkende switches alvast vervangen, ze reageren weer lekker direct met een licht klikje erin... Ik moet de rest gauw vervangen want nu merk ik pas hoe slecht de rest eigenlijk reageert... Ik heb eventueel wel foto's van de in en uit elkaar haal procedure als daar interesse naar is.
Zou zeker welkom zijn! :okdan:

Okee, de foto's

(foto 1 en 2)
T komt erop neer dat je vanaf de onderkant naar boven werkt... Eerst schroef je alles wat je kan vinden helemaal los (alleen op de snoerbeschermer naast de DC ingang na want die zit alleen aan het chassis vast) Let op dat je OOK de MIDI connectors losschroeft.

(foto 3)
Ontkoppel de 6 groene connectors (ik heb ze voor de zekerheid genummerd 1 t/m 6 zodat ik ze niet verkeerd terugprik), de DiskDrive en de andere 2 stroomkabeltjes. Schroef de DiskDrive vervolgens los.

(foto 4)
Deze metalen plaat helemaal losschroeven (zit ook nog met 2 schroeven aan de achterkant van het chassis vast) Dan ben je bij de printplaat die je wilt hebben.

(foto 5)
Je hoeft alleen de grote printplaat los te schroeven, de rest kan je laten zitten.

Attachments

• 1a.jpg
    1a.jpg
    112,4 KB · Bekeken: 135
  • 1b.jpg
    1b.jpg
    102,3 KB · Bekeken: 141
  • 2.jpg
    2.jpg
    145,7 KB · Bekeken: 143
  • 3.jpg
    3.jpg
    107,1 KB · Bekeken: 147
  • 4.jpg
    4.jpg
    175,9 KB · Bekeken: 148
De steptoetsen kan je vanaf de achterkant makkelijk losdrukken, let wel op dat je de LED's niet sloopt...

En dan is het solderen maarrrrr!!

:biertje:

Attachments

• 5.jpg
    5.jpg
    157,7 KB · Bekeken: 146
godverdomme wat hebben ze dat saven op dat ding ook leuk gedaan jezus

als je iets saved dan neem je toch aan dat dat ding ALLES saved en niet een fuckin pattern!

nu ben ik style 2 en style 3 kwijt geraakt, kan je die weer helemaal sequencen/programmeren .........

tyfus veel werk allemaal weer weg!

en ook net nu ik vanavond de helder ingeving had om alles in 1 keer achter elkaar te spelen en opnemen om te kijken hoeveel minuten ik nu dan had..

fuckin hell, maargoed dat dat ding een beetje solide gebouwd is

godverdomme wat hebben ze dat saven op dat ding ook leuk gedaan jezus

als je iets saved dan neem je toch aan dat dat ding ALLES saved en niet een fuckin pattern!

nu ben ik style 2 en style 3 kwijt geraakt, kan je die weer helemaal sequencen/programmeren .........

tyfus veel werk allemaal weer weg!

en ook net nu ik vanavond de helder ingeving had om alles in 1 keer achter elkaar te spelen en opnemen om te kijken hoeveel minuten ik nu dan had..

fuckin hell, maargoed dat dat ding een beetje solide gebouwd is
Hmmmm... opslaan op diskette bedoel je? Ik heb 't in het verleden vaak gebruikt, en ging bij mij altijd goed. In welk formaat heb je het opgeslagen? (style, all, smf...?)

ja klopt ik had het in style (op de rm1x staat PATT overigens maar komt op hetzelfde neer) gesaved.

en telkens als ik dus toen eerst saved, saved ik alleen maar style 1 (zonder het te weten)

daarna door wat verwarring die style 1 van de diskette over style 2 en 3 gesaved......nu niks meer aan te doen helaas.
ben nu vanmiddag opnieuw begonnen met style 2

Bij worden er momenteel sommige sections 2x getriggerd lijkt het wel.
Het zijn sections die ik gekopieerd heb uit een andere style, waarbij ik zowel overdub als step -opnames heb gemaakt.

Bij de originele sections (vanwaar ze gekopieerd zijn) doen dat niet..

Echt gaat als volgt: 1 1 2 3 4

Heel weird...

tja die phrase bug - het blijft een killer

nevermind de vorig post

heb misschien nog wel een leuke tip:

ipv de draaiknop te gebruiken om naar de volgende style te gaan, kan je beter de YES+1 of NO-1 knoppen gebruiken (boven de cursor)
kan je naar de volgende style zonder te haperen :okdan:

Als je bij gebruik van de rompler de output mono wilt hebben, moet je dat apart instellen?
Ik had namelijk een opname gemaakt en het rompler signaal zit links (terwijl het op de machine bij de output staat dat het ook mono is...)
Ik had het nog niet eerder gemerkt omdat ik maar 1 monitor bij deze setup heb.

Help?

Ik ben program changes aan het gebruiuken op mijn rs7000 voor samples maar behalve de sample kiest hij ook een vaste filtersoort en lfo instellingen.
Wat veroozaakt dit?

Alvast bedankt.

Volgens mij is het een globale instelling.
Ik heb zelf geen rs7000 maar ik weet van bijv. de yamaha djxI & djxII dat je er een 'voicepreset' setting aan/uit kon zetten. Als ie aanstond, ging ie, als je een instrument selecteerde ook gelijk de meest aantrekkelijke lfo/reverb/chorus/variation fx instellen.
Die moet je dus uitzetten :)

Khep trouwens weer super naar mn zin gehad met de rm1x vandaag. Blijkt gewoon als je keihard aan het freaken bent met de controlfx, je met 1 klik weer naar de default knopwaardes terug kan door SHIFT+PATTERN te drukken.

Dus als je midden in een gigantische buildup zit (echo's, filters alles open), kan je weer terug naar de basis gaan zonder tig knoppen weer terug te moeten draaien (is ook praktisch onmogelijk).

Help?

Ik ben program changes aan het gebruiuken op mijn rs7000 voor samples maar behalve de sample kiest hij ook een vaste filtersoort en lfo instellingen.
Wat veroozaakt dit?
Bedoel je dat de instellingen(CC voor filter instelling en lfo) via MIDI ook naar andere MIDI apparaten gestuurd wordt? Dan moet je kijken onder MIDI Setup wat er naar buiten wordt gestuurd. Kun je op filteren.

Volgens mij is het een globale instelling.
Ik heb zelf geen rs7000 maar ik weet van bijv. de yamaha djxI & djxII dat je er een 'voicepreset' setting aan/uit kon zetten. Als ie aanstond, ging ie, als je een instrument selecteerde ook gelijk de meest aantrekkelijke lfo/reverb/chorus/variation fx instellen.
Die moet je dus uitzetten :)
.

Bedankt voor de reaktie ik ga er even naar opzoek.

@ Yoonci : het zijn echt de interne instellingen van het filter en lfo die erdoor veranderen (het lijkt er inderdaad op alsof er een CC is geprogammeerd)

Groet,
Danny

Ok ik zit met een rare bug in me rm1x....

Ik gebruik hem puur als sequencer voor me apparatuur tijdens live-sets.

Probleem:
ik maak in een pattern een aantal sequences aan. Dan ga ik in dat pattern naar scene B.
Ik maak daar wat seqeunces aan.
Als ik dan scene A afspeel. En ik switch naar scene B. Dan houd de rm1x ff in. En hij retriggert zichzelf lijkt het wel om opnieuw te beginnen.
(measure goed ingesteld op de rm1x)
Hierdoor lopen andere apparaten uiteindelijk uit sync omdat die rm1x elke keer stiekem zichzelf inhoud ofso.
Ook als ik van pattern switch hoor je dat de rm1x zich hersteld/inhoud.
vaag en erg vervelend.
Ik heb nu een andere bak als hoofdklok en nu houd de rm1x zich nog steeds in bij dit soort wisselingen.

Iemand een idee/oplossing?

Back