Numark CDX1 is id het een draaitafel?

bambamstudio

Certified MoogPro
okee we zijn een synthforum maar deze wilde ik je niet onthouden:

de nieuwe Numark CDX1.
Hij ziet er uit al een draaitafel maar het is een cd speler!
Voor het echte vinylgevoel zeg maar.

Speelt alle cd's ook mp3.
update: De prijs is inmiddels bekend: € 995 bruto advies, incl BTW

Attachments

• numark_cdx1.jpg
    numark_cdx1.jpg
    14,8 KB · Bekeken: 86
Laatst gewijzigd:
Wanneer houden ze nauw eens op met van die vinyl alternatieven. Ik hoop toch echt dat er over 10 jaar nog overal met vinyl wordt gedraaid. Als ik m'n muziek niet meer op plaat uit kan brengen dan is de lol eraf. (niet van muziek maken natuurlijk). Er is toch niks mooiers dan een echte plaat!.

Dus zoiets a la Final Scratch ?

Greetz FLOW

Origineel geplaatst door sander
Wanneer houden ze nauw eens op met van die vinyl alternatieven. Ik hoop toch echt dat er over 10 jaar nog overal met vinyl wordt gedraaid. Als ik m'n muziek niet meer op plaat uit kan brengen dan is de lol eraf. (niet van muziek maken natuurlijk). Er is toch niks mooiers dan een echte plaat!.

helemaal eens!

ok, ok, aan de andere kant is het natuurlijk wel relax om naaste je draaitafels erbij te hebben.

ik zou niet weten waarom

Origineel geplaatst door bounce
helemaal eens!

ik zou niet weten waarom

op die manier kan je je eigen tracks mixen in je set. enzo enzo enzo...

wat is hier het verschil met final scratch? Deze is betrouwbaarder en 2 x zo duur?

ben benieuwd. !

persoonlyk vind ik 20 tot 30 kg aan vinyl sjouwen niet erg vriendelyk voor myn rug en groupies en managers die als pakezel willen fungeren zyn dun gezaaid

tja ben nu eenmaal praktisch ingesteld en het gevoel van echt vinyl weeegt niet op tegen het gevoel van myn ruggegraat

cool!

ik ben inmiddels ook enorme fan van de pioneer cdj-1000 (en 800 die een veeeeel betere loopfunctie en een gelagerde draaischijf heeft).
dus ben benieuwd wat voor features hier in zitten.

en ja, met cd's draaien is handig, klinkt goed en is heel goed geschikt om je nieuwe produkties uit te proberen op de de dansvloer. (al heeft zo'n glimmende zwarte schijf met je eigen groeven toch nog steeds iets magisch)

Het lijkt er steeds meer op dat we met zijn allen met inferieure media MOETEN gaan werken . Dit is het zoveelste artikel wat uigebracht wordt , ergens op lijkt maar het niet is. Laat je niet neppen . Ik zal door sjouwen met mijn platen tot ik een karretje in moet ( misschien een gat in de markt ? -> speciale platen-trolley ? )

Vind dit persoonlijk verspilling van research / energie ,

maar das naturlijk persoonlijk

:(

Hoe zit dat nou? Kan je een 12" erop leggen en dan net als met een echte deck de plaat vasthouden en cue-en enzo? Als dat zo is vind ik het behoorlijk inventief. Of is die grote plaat alleen maar voor de show? Hmm, ben benieuwd..

ff denken:
stel, de plaat (waar die 12" op ligt, zie foto) draait en in die plaat zitten sensors die meten of de 12" (waar je met je fikken aan zit) beweegt of niet, en zo ja welke kant op. Dan is het niet zo moeilijk meer om dat te vertalen naar geluid (bv scratchen) en is cue-en (bijna) net zo echt als op een SL1200!!

Het is GEEN Final Scratch.
HEt is een cd speler net als de cdj derie van Pioneer of de 5000 derie van denon, alleen ipv een plastic draaischijf van meestal plastic en klein, heb je nu een schijf van 12" waar je vinyl op kunt leggen.

En ik sluit me bij Dobre aan, die pioneers draaien super!

ff wat specs:

Fully motorized high torque (4.5kgcm) motor
12" platter that allows for vinyl record
Dual Battle Style turntable controls
VFD Matrix Displays time, MP3 song title, waveform display with cue points, function modes, BPM
Slot load CD drive
Plays MP3s with title readout
Seamless loop with smart loop, live trim and auto dissecting
2 hot stutter starts
Adjustable startup and braking speeds
Multiple DSP effects - phase, sonar, slide, echo, filter and chop
Forward/reverse toggle with bleep
Anti shock buffer
Key lock at any tempo up to +/-100% with key change
Built in BeatkeeperTM with auto sync of effects, loops and external devices
Save 3000 cue points
+/- 6, 12, 25 and 100% pitch control
MIDI in/.out
Digital out
Fader/remote start + relay
Sleep mode to save laser life
Upgrades via internet downloads

[serieuze modus]
Indrukwekkend apparaat, zonder meer...
[/serieuze modus]

[lollige modus]
....maar doet me ook denken aan die onzinnige telefoons.
[/lollige modus]

8o)

Attachments

• classicmickey-chiplg.jpg
    classicmickey-chiplg.jpg
    7,7 KB · Bekeken: 73
Fokking 1000 pleuro voor een CD speler!!! Dan heb je er 1, je wilt er natuurlijk 2 hebben.

Wanneer houd dat op! (nee geen DAT) :)

Iik ga voor uiteindelijke kras.

Origineel geplaatst door milka
Het lijkt er steeds meer op dat we met zijn allen met inferieure media MOETEN gaan werken . Dit is het zoveelste artikel wat uigebracht wordt , ergens op lijkt maar het niet is. Laat je niet neppen . Ik zal door sjouwen met mijn platen tot ik een karretje in moet ( misschien een gat in de markt ? -> speciale platen-trolley ? )

Vind dit persoonlijk verspilling van research / energie ,

maar das naturlijk persoonlijk

:(

ik vind het niet inferieur...ik zie het meer als een aanvulling op! en het moet niet hoor ;)
ik ben dol op nieuwe technieken en ik omarm ook veel nieuwe ontwikkelingen op het dj-gebied.
je kunt met die nieuwe snufjes veel leuke creatieve dingen uithalen.

indrukwekkende specs trouwens.

ik ben alleen "bang" dat de pioneers voorlopig wel de norm zullen blijven in de clubs en op feesten.

Origineel geplaatst door silvercloud
persoonlyk vind ik 20 tot 30 kg aan vinyl sjouwen niet erg vriendelyk voor myn rug en groupies en managers die als pakezel willen fungeren zyn dun gezaaid

tja ben nu eenmaal praktisch ingesteld en het gevoel van echt vinyl weeegt niet op tegen het gevoel van myn ruggegraat

20 kg CD's weegt evenveel als 20 kg vinyl. Dan sjouw ik liever met vinyl rond, dan met CD's.

tja iki denk dat je dan ook veel meeer aan matriaal mee hebt dan aan vinyl

de soortelyke massa van een cd is kleiner als de soortelyke massa van vinyl

ik cerwachte dit antwoord al en heb het opgezocht hihihihihi

Origineel geplaatst door Dobre
ik vind het niet inferieur...ik zie het meer als een aanvulling op! en het moet niet hoor ;)
ik ben dol op nieuwe technieken en ik omarm ook veel nieuwe ontwikkelingen op het dj-gebied.
je kunt met die nieuwe snufjes veel leuke creatieve dingen uithalen.

indrukwekkende specs trouwens.

ik ben alleen "bang" dat de pioneers voorlopig wel de norm zullen blijven in de clubs en op feesten.

Mee eens, alleen waarom moet het er zo lelijk uitzien?
Het oogt mij echt iets te log, en laten we eerlijk zijn
het oog wil ook wat.......

Michael.

Back