Numark CDX1 is id het een draaitafel?

Origineel geplaatst door Dobre
deze uitspraak vind ik in de categorie "dusse met zo'n computer druk je op een knop en maakt ie muziek voor je enzow" horen.

exact! veel DJ's willen (onbewust?) de mythe in stand houden dat mixen iets heel ingewikkelds en magisch is..man iedereen met een beetje ritmegevoel kan na een paar uurtjes oefenen een redelijk strakke beatmix maken.....dat stelt echt geen kont voor, vinnik dan..tools als bv traktor maken echt geen mixen voor je ..je moet nog steeds zelf beatmatchen etc.. alleen heb je wat handige hulpmiddelen en extra's (bv BPM herkenning zodat ie zelf de pitch al redelijk goed stelt, scheelt tijd, en de loop functie die ook beats herkent en dus bijna altijd tight loopt) waardoor je added value aan je DJ sets kan geven.... op de FS beta-mailing list zitten echt veel top pro DJ's en die gasten kunnen heus wel mixen etc..... het is gewoon superhandig om vet veel muziek mee te kunnen nemen in een klein pakketje, aan te sluiten op gewone draaitafels in de club en los te gaan.....

Olaf

Origineel geplaatst door sander
En dan nog ff een vraagje aan de cd dj's. Komt al jullie muziek van internet, of koop je nog gewoon vinyl en zet je het over? Kijk je heb natuurlijk zat mp3tjes van een kwaliteit die waarschijnlijk goedgenoeg is. Ok dan ben je wel lekker goedkoop uit. Maar we willen toch miet dat vinyl uitsterft!

ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste, ik draai net zoveel classics als nieuw spul....dus ik koop alles op CD, dat zijn meestal compilaties met full 12" mixes erop..... en verder krijg ik veel mp3's van producers, er zijn op internet wat digitale "record pools" waar producers en DJ's hun materiaal in HQ mp3 posten om feedback te krijgen..dat is allemaal behoorlijk besloten, dus de boel wordt ook niet verder verspreid, anders houdt het zichzelf natuurlijk niet in stand....maar het meeste komt gewoon van CD dus.... en soms koop ik nog wel wat op 12" als ik het heel graag heel snel wil hebben, maar dat zijn eigenlijk uitzonderingen.... beetje vreemde aanname dat iedereen die die *niet* met vinyl draait maar gelijk met illegale downloads bezig is..... en dat hele vinyl-gebeuren vinnik eigenlijk ook voor een groot deel snobisme..het gaat uiteindelijk om de muziek, een DJ is maar een simpele plaatjesdraaier, nix meer en nix minder.... of ie nou met vinyl, CD's, een laptop of een reel2reel draait...en labels moeten maar eens voor alternatieven gaan zorgen ipv elke keer de RIAA napraten...gelukkig is francois K's label Waves nu bezig met een goed initiatief, die releasen elke maand een CD met daarop 3 12"es in alle mixen, speciaal gemasterd voor CD.....

Olaf

aan alle mooie dingen komt een eind

maar ik hoop wel dat vinyl de CD zal overleven en volgens de platenperser van Record Industries is daar grote kans op. Vinyl klinkt nou eenmaal aangenamer in het gehoor. De hoge frequenties van een CD die we niet kunnen horen worden wel door de hersenen waargenomen en als irritant/storend ervaren. De mensen die de draaitafel uitvonden wisten goed waar ze mee bezig waren gelukkig.

echt overwint het meestal van nep.

je zal mij niet op zo'n nepdraaitafel horen draaien.

Origineel geplaatst door bounce
aan alle mooie dingen komt een eind

maar ik hoop wel dat vinyl de CD zal overleven en volgens de platenperser van Record Industries is daar grote kans op. Vinyl klinkt nou eenmaal aangenamer in het gehoor. De hoge frequenties van een CD die we niet kunnen horen worden wel door de hersenen waargenomen en als irritant/storend ervaren. De mensen die de draaitafel uitvonden wisten goed waar ze mee bezig waren gelukkig.

echt overwint het meestal van nep.

je zal mij niet op zo'n nepdraaitafel horen draaien.

snob! als je echt wilt moet je net als ron hardy een reel2reel gebruiken ;)

iedereen moet lekker gebruiken wat ie zelf wil, onze releases persen we alleen op vinyl, maar je kan de mp3s gewoon van onze site downloaden...en als we genoeg hebben uitgebracht gaan we ook vast nog wel een verzamelaar op CD uitbrengen... echt en nep...duh..wat een onzin..het kan allebei gewoon prima naast elkaar bestaan...en idd vinyl zal heus nog wel een tijd (altijd?) blijven bestaan.....daar heb ik wel vertrouwen in, er zal altijd wel een (beperkte) markt voor blijven...

ohja..dat hoge frequenties verhaal waar je het over hebt is nooit bewezen..ik neem aan dat je refereert aan het onderzoek dat wat japanners hebben uitgevoerd? dat was een "gekocht" onderzoek door een high-end fabrikant die geloof ik z'n nieuwe high-definition audio kastjes (voor digitaal nog wel ;) )zo in de markt wil stoppen.... maargoed....... eeuwige discussie daar komen we toch niet uit, maar die onzin over echt en nep vinnik echt achterlijk..iedereen z'n eigen ding toch?

Origineel geplaatst door olafmol
snob! als je echt wilt moet je net als ron hardy een reel2reel gebruiken ;)

je hoeft niet te gaan schelden hoor... ik laat jou ook in je waarde en ik moet helemaal niets :D
kijk eens goed naar het plaatje, het is toch een nepdraaitafel of niet... het lijkt er op maar het is het niet.

Origineel geplaatst door bounce
je hoeft niet te gaan schelden hoor... ik laat jou ook in je waarde en ik moet helemaal niets :D
kijk eens goed naar het plaatje, het is toch een nepdraaitafel of niet... het lijkt er op maar het is het niet.

tis ook nooit goed he..... tis gewoon een cd-speler met een grote jogwheel.... ;)

Ik draai alleen met vinyl. Dat klinkt beter en het werkt makkelijker.

Origineel geplaatst door Dobre
het loopwerk zal wel hetzelfde zijn als bij de 1000...de draaischijf bij de 800 is gelagerd waardoor hij een betere gevoel geeft (ook weer niet echt wereldschokkend anders hoor).
de loopfunctie bij de 800 is beter dan bij de 1000 omdat de 800 een 'perfecte' loop berekent naar aanleiding van het tempo dat ie detecteert. dus gewoon op de knop drukken en loopen terwijl je bij de 1000 dat handmatig moet doen en de loop nog weleens net niet lekker is.
nadeel van de 800 is weer dat de pitch minder 'fijn' is. leuk dan weer is dat je 'm zo ver omlaag kan pitchen totdat je cd stilstaat...dat in zorgt weer voor leuke geluidseffecten.

zag ik nou goed dat die numark ook zo'n loopfunctie heeft als in de 800?

en een firewireaansluiting zou inderdaad handig zijn.
toen final scratch uitkwam riep ik al dat het beter zou zijn als er een dedicated stuk hardware uitgebracht zou worden. dat glas bier van olaf heb ik liever ook niet in mijn laptop, om maar te zwijgen over 'gewone' crashes.

zou je die pitchcontroller van die numark niet kunnen verplaatsten net als bij die ttx1 draaitafel van hun?
daar kun door de pitch eruit te schroeven kiezen tussen een hiphop-battle-mode en een gewone-mix-mode.

http://pioneerprodjforums.com/ubbth...r=58132&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

ohja...de loopfuncties op de numark (ook op de axis-serie) gaan nog een stukje verder, omdat de numarks beats kunnen herkennen kunnen ze dus altijd strakke loops precies op de beat maken..verder zit er ook een midi in en out op zodat je je midi-stuff kan bpm syncen aan het tempo van de gespeelde audio, of andersom (dat laatste weet ik niet helemaal zeker, maar volgens mij sinds een OS update wel)

Olaf

Back