Numark CDX1 is id het een draaitafel?

Origineel geplaatst door silvercloud
tja iki denk dat je dan ook veel meeer aan matriaal mee hebt dan aan vinyl

de soortelyke massa van een cd is kleiner als de soortelyke massa van vinyl

ik cerwachte dit antwoord al en heb het opgezocht hihihihihi

:) Maar een kist CD's meesleuren zal de gezondheid van je rug ook niet bevorderen ;)

Wat ik nou niet snap... waarom bouwen ze er voor dat geld niet meteen een standaard arm met element op dan? Kopiëren ze zowat een volledige draaitafel inclusief draaiplateau en vinyl... vergeten ze er een unieke twee-in-één bak van te maken.

Je moet ze ook alles voor kauwen ;)

Daarnaast ben ik sowieso van mening dat al dat gedraai bij CD's voor mij niet hoeft. De CDJ-1000 is gewoon helemaal OK en kan veel meer dan dit ding. Kost ook wel wat meer, maar goed... als je dan toch al rond de 1000 euro p/st zit.

Je moet het mixen met CD's gewoon "los" zien van mixen met vinyl (heb dat paar jaar geleden in een recensie van Denon spelers in Interface al geroepen) want je hebt gewoon hele andere mogelijkheden. Is eigenlijk hetzelfde als al die VSTi rebirths van analoge bakken. Het uitmelken van het 'oude' terwijl je diezelfde "touch" nooit kunt nabootsen.

Een scratch-effect of backspin nadoen gaat makelijker met een groot plateau, vandaar dat ik de CDJ-1000 handig vind. Maar draaiende plateau's dat is dan weer overbodig en alleen maar reparatie gevoelig.

Het voordeel van CD-mixen zit hem in sample'n, (re)loop'n, meervoudige cue-point sampling, opslaan van cue- en loop-points etc. Naast het voordeel van een lichtere platentas enb setup, helder en meer dynamisch geluid, backups/duplicaten maken van je gekochten CD's, zelf CD's branden (vinyl kan ook maar is toch lastiger) etc.

Dobre: is het loopwerk van de 800 zoveel beter als van de 1000? En het loop'n in welk opzicht dan?

Bovendien , zoals dobre al aangeeft zijn de pioneers de huidige standaard , en vind dus dat er ook geen sprake is van een aanvulling . Als je graag vooruitgang wilt en kwaliteit wilt verbeteren is het misschien een idee om de huidige 16 bit - standaard eens te laten varen . Bijna iedereen neemt zelf cd 's op tegenwoordig , dus de tijd van "zonde dat alle muziekcd 's uit de winkel maar op 16 bit draaien " , is voor wat mij betreft voorbij.

Gedoe allemaal met die bits & bytes !

Er is gelukkig een top alternatief ; Vynil !!!!

( Vind het persoonlijk ook leuker om een platen-jock, zijn / haar kunsten te zien / horen vertonen, dan iemand die met supercdspelers een loepje kan maken met instant echo's en een beatcounter. )

Misschien ben ik bevooroordeld daar ik zelf ook graag een plaatje draai.

;)

leuk dingetje maar beetje mosterd na de pioneer maaltijd..als ie nou een stuk goeiekoper was...... en draaien met CD's daar is nix mis mee...... man wat heb ik dat loeizware vinyl lopen vervloeken vroeger, maarja, er was nix anders.... ik vinnut ideaal om superveel muziek mee te kunnen nemen en mezelf en de dansvloer te kunnen verrassen ipv elke keer weer dezelfde 2-uurs set met dezelfde plaatjes... maargoed, die discussie is al wel vaker gevoerd..

wat wel een gemiste kans is voor numark: ze hadden er gewoon een firewire aansluiting op moeten zetten, zodat je je ipod er rechtstreeks op kan aansluiten en vanaf daar de nummers kan spelen...da's nog veel handiger! digitale verbinding tussen 2 van die numarks, zodat ze allebei van dezelfde ipod kunnen lezen, et voila..

Olaf

Origineel geplaatst door milka

( Vind het persoonlijk ook leuker om een platen-jock, zijn / haar kunsten te zien / horen vertonen, dan iemand die met supercdspelers een loepje kan maken met instant echo's en een beatcounter. )

man je moet helemaal niet als een trainspotter naar de DJ staan loeren, je moet je boetie shaken op de dansvloer...bij een goede DJ heb je helemaal geen tijd/zin om te gaan kijken of ie met CD's, vinyl of een triangel met wat tandenstokers staat te draaien..vinnik dan he ;)

de draaitafel zal altijd nummer 1 voor mij blijven en een cd-mixertje erbij als aanvulling voor promo's en introtjes en dergelijke

Origineel geplaatst door olafmol
leuk dingetje maar beetje mosterd na de pioneer maaltijd..als ie nou een stuk goeiekoper was...... en draaien met CD's daar is nix mis mee...... man wat heb ik dat loeizware vinyl lopen vervloeken vroeger, maarja, er was nix anders.... ik vinnut ideaal om superveel muziek mee te kunnen nemen en mezelf en de dansvloer te kunnen verrassen ipv elke keer weer dezelfde 2-uurs set met dezelfde plaatjes... maargoed, die discussie is al wel vaker gevoerd..

wat wel een gemiste kans is voor numark: ze hadden er gewoon een firewire aansluiting op moeten zetten, zodat je je ipod er rechtstreeks op kan aansluiten en vanaf daar de nummers kan spelen...da's nog veel handiger! digitale verbinding tussen 2 van die numarks, zodat ze allebei van dezelfde ipod kunnen lezen, et voila..

Olaf

Yep, die nieuwe Ipod, WOW, die gaat het weer helemaal maken, eerdaags
met ondersteuning van een goeie update kan je de portable Dat aan de wilgen gaan hangen,
want die zie ik ook goeie opnames gaan maken!

Dus om weer "on" terug te keren, zie ik daar ook wel veel mogelijkheden in:
2 Ipod spelers en een goede hardware bediening, hoe die ook mag zijn:)

Michael.

Origineel geplaatst door mikemix
Yep, die nieuwe Ipod, WOW, die gaat het weer helemaal maken, eerdaags
met ondersteuning van een goeie update kan je de portable Dat aan de wilgen gaan hangen,
want die zie ik ook goeie opnames gaan maken!

Dus om weer "on" terug te keren, zie ik daar ook wel veel mogelijkheden in:
2 Ipod spelers en een goede hardware bediening, hoe die ook mag zijn:)

Michael.

ja dat zou idd een mooi product zijn...een soort dubbele CDJ800 zonder cd-unit maar met een firewire poortje..... in principe heb je genoeg aan 1 iPod als er maar genoeg buffer in je afspeel-apparaat zit..je kan bv NI Traktor ook met je ipod koppelen, en dan kan je lachend 2 tracks tegelijk van je ipod afspelen/mixen...

Nu alleen de heren ontwikkelaars nog.......HALLO???

Dan blijven al die ruggen ook heel, geen gesleep meer,
gewoon binnen lopen naar de set-up en de Ipod
uit je binnen zak halen, en gaan!!!!!

:D Michael.

erg geil nieuw mp3 bakkie:

http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=iHP-100

let vooral ook op de line en optical IN(!) .....

ik ben sinds tijdje beta-tester voor NI traktor en traktor FS (al heb ik FS nog niet) en tis wel leuk om traktor te gebruiken met je MP3 speler, maar toch mis ik de hardware interface erg... dus daar is zeker een markt voor, een dedicated controller-surface....en wat ook meespeelt: toen ik afgelopen zaterdag een heel glas bier in mijn mixer leeg-gooide was ik toch wel ERG blij dat het maar een dj-mixertje was en niet een dikke vette laptop....

Olaf

Origineel geplaatst door mikemix
Nu alleen de heren ontwikkelaars nog.......HALLO???

Dan blijven al die ruggen ook heel, geen gesleep meer,
gewoon binnen lopen naar de set-up en de Ipod
uit je binnen zak halen, en gaan!!!!!

:D Michael.

zou wel iets voor Apple kunnen zijn..... een supermooi design, nog meer ipod's verkopen, en een vet hip imago zo'n DJ die daar met zo'n apple ipoDJ-controller staat (de iDJ ? ) ;)

Origineel geplaatst door milka
Gedoe allemaal met die bits & bytes !

bejaarde.jpg

"bits... bytes... waar zijn mijn tanden?"

:D

Origineel geplaatst door Mike-E

Dobre: is het loopwerk van de 800 zoveel beter als van de 1000? En het loop'n in welk opzicht dan?

het loopwerk zal wel hetzelfde zijn als bij de 1000...de draaischijf bij de 800 is gelagerd waardoor hij een betere gevoel geeft (ook weer niet echt wereldschokkend anders hoor).
de loopfunctie bij de 800 is beter dan bij de 1000 omdat de 800 een 'perfecte' loop berekent naar aanleiding van het tempo dat ie detecteert. dus gewoon op de knop drukken en loopen terwijl je bij de 1000 dat handmatig moet doen en de loop nog weleens net niet lekker is.
nadeel van de 800 is weer dat de pitch minder 'fijn' is. leuk dan weer is dat je 'm zo ver omlaag kan pitchen totdat je cd stilstaat...dat in zorgt weer voor leuke geluidseffecten.

zag ik nou goed dat die numark ook zo'n loopfunctie heeft als in de 800?

en een firewireaansluiting zou inderdaad handig zijn.
toen final scratch uitkwam riep ik al dat het beter zou zijn als er een dedicated stuk hardware uitgebracht zou worden. dat glas bier van olaf heb ik liever ook niet in mijn laptop, om maar te zwijgen over 'gewone' crashes.

zou je die pitchcontroller van die numark niet kunnen verplaatsten net als bij die ttx1 draaitafel van hun?
daar kun door de pitch eruit te schroeven kiezen tussen een hiphop-battle-mode en een gewone-mix-mode.

Allemaal leuk en aardig. Maar al kan jij perfect mixen op die dingen en dan moet je ergens draaien, hebben ze die dingen niet. En als je ze zelf mee moet sjouwen, kan je beter een tas vinyl meenemen lijk mij zo.

En dan nog ff een vraagje aan de cd dj's. Komt al jullie muziek van internet, of koop je nog gewoon vinyl en zet je het over? Kijk je heb natuurlijk zat mp3tjes van een kwaliteit die waarschijnlijk goedgenoeg is. Ok dan ben je wel lekker goedkoop uit. Maar we willen toch miet dat vinyl uitsterft!

Origineel geplaatst door sander
Allemaal leuk en aardig. Maar al kan jij perfect mixen op die dingen en dan moet je ergens draaien, hebben ze die dingen niet. En als je ze zelf mee moet sjouwen, kan je beter een tas vinyl meenemen lijk mij zo.

En dan nog ff een vraagje aan de cd dj's. Komt al jullie muziek van internet, of koop je nog gewoon vinyl en zet je het over? Kijk je heb natuurlijk zat mp3tjes van een kwaliteit die waarschijnlijk goedgenoeg is. Ok dan ben je wel lekker goedkoop uit. Maar we willen toch miet dat vinyl uitsterft!

wat ik al zei: de pioneer cdj1000 begint de standaard te worden en deze vind je nu in de meeste clubs.

ik draai voornamelijk eigen producties van cd, producties van bevriende producers, dingen van synthforum ( :D ), andere mp3's...
ik weet dat laidback luke alleen nog maar met cd's draait en zelfs vinyl overzet op cd. zover ga ik nog niet.

mij maakt het niet uit of dj's nou cd of vinyl gebruiken. Als de dj lekker draait, het publiek ermee tevreden is dan is natuurlijk alles goed. :)

en oja ik weet zeker dat in de toekomst (als iedereen er klaar voor is) alleen nog maar software wordt gebruikt dus ook voor het draaien. Het kan zo gerealiseerd worden alleen niemand zit erop te wachten.

Origineel geplaatst door J-Run
en oja ik weet zeker dat in de toekomst (als iedereen er klaar voor is) alleen nog maar software wordt gebruikt dus ook voor het draaien. Het kan zo gerealiseerd worden alleen niemand zit erop te wachten.

Maar of het er leuker op wordt is maar de vraag. Het wordt alleen maar makkelijker gemaakt. Straks maakt de pc de perfecte mix en heb je helemaal geen DJ's meer nodig. Nauw leuk zeg. Wordt een beetje doorziek van die constante vernieuwingen.

Origineel geplaatst door sander
Maar of het er leuker op wordt is maar de vraag. Het wordt alleen maar makkelijker gemaakt. Straks maakt de pc de perfecte mix en heb je helemaal geen DJ's meer nodig. Nauw leuk zeg. Wordt een beetje doorziek van die constante vernieuwingen.

deze uitspraak vind ik in de categorie "dusse met zo'n computer druk je op een knop en maakt ie muziek voor je enzow" horen.

Back