Is niks ouderwets aan Dreammer......das intellectuele Eigendomsrecht. Ts heeft groot gelijk dat i erover nadenkt, better be safe than sorry.
Dat ie nadenkt over iets.. dat vind ik niet ouderwets.. dat is inderdaad slim te noemen.
daarom krijgt ie ook een antwoord.. ik wil best mee discussieren in iets om hier en daar dingetjes duidelijker te krijgen.
Ik vind alleen de gedachte "het is van mij / geen plagiaat / ik wil controlle houden"
ouderwets / outdated .. Ik begrijp het wel, denk dat meerdere muzikanten er wel eens over nagedacht (ik ook) denk alleen dat het niet echt bij de tijd / mogelijkheden van nu past.
Ik heb een leuk voorbeeld:
Er is een jongedame in amerika, die heet patricia edwards.. zingt gospel liedjes.. harstikke leuk om daar mee te spelen... Zij had heel snel door, dat allerlei thuis-producers dr liedjes aan stukken knipten in hun sampler.. Dus die begon haar stems te delen op het grote boze web.
Inderdaad onder de creative commons licentie..
Dr fanbase groeide enorm.. Daarbij heeft ze op dr site een standaard commerciele licentie.
kan je downloaden.. tekenen (ze wil 50% van de inkomsten) en weer terugsturen.
Zij stapte dus af van het ouderwetse krampachtige "mijn mijn mijn" idee.. en zette dat om in een "hoera Ik heb een betere aanpak, die werkt voor mij" idee..
Leuk hoor, als je door dik 1000lui geremixed word.. en de paar die het doorverkopen delen in de winst.. dat moet dr toch wel een bigmac opleveren hier en daar.
Vandaar mijn uitspraak.. zijn aanpak/gedachte gang is ouderwets.. dan kan beter.
creative commons licentie is zoiets.. maar als je de verkeerde pakt, eigenlijk net andersom wat de topicstarter wil..