muziekrechten zonder verkoop van de tracks

sop, kool etc..... je moet tegenwoordig héél veel plaatjes verkopen wil je er in eigen beheer (of eigen label, hoe je het nomen wilt) geld aan overhouden. Ik heb toch al een paar duizend units verkocht (en een berg streams op spotify), maar hoef nog steeds geen belasting te betalen.

het in het de verkoop brengen van tracks op online stores kost in mijn geval vaak meer dan het oplevert.
Er zijn producers die véél beter zijn dan mij maar ook nog steeds niks verdienen, optredens maken dat voor hun dan weer goed.

Het idiote idee dat je op een potje goud zit en de "platenmaaatschappijen" wanneer je de kans krijgt om jouw ding aan ze te laten horen, voor jou in de rij staan, is echt al lang niet meer

Triest maar klopt helemaal. Als je t allemaal zo leest zonde van de tijd en geld die je erin stopt :P

precies, dus tenzij je een Afrojack, Nicky Romero, Dimitri Vegas of Avicci in spé bent, hoef je niet te vrezen voor je "waar" Soundcloud staat vol met producers van hoger niveau die moeite hebben om aan 100 GRATIS downloads te komen.

zou me drukker maken om je netwerk, wring zoals miljoenen anderen dat ook proberen je naar binnen bij deze kliek en hun management, zorg dat je marketable & bookable bent, kan gaan warm draaien en over 3 jaar zelf headlined.

Het idee alleen al dat je ff een nieuwe hit gaat maken op je PC in je slaapkamer en er geld in het geding is :D

Hoeven ze niet te vrezen? Nou ik denk dat wel, anders zou de exposure niet zo sterk aanwezig zijn.

De TS wilt muziek maken zonder geld te ontvangen maar die is nieuwsgierig naar een oplossing voor "registratie" van zijn -nog in de maak- nummers in verband met het "jatten van ideeën". Afrojack, hoger niveau producers, netwerk, miljoenen, management, bookable... Deze semantische verzameling lijkt me vrij abstract, er zit een marketingstructuur achter die al klaar is voor de artiesten die je noemt, bestaat al voor hun. Period. Dat je op straat wordt benaderd door een mysterieuze man en die zegt "maak een afspraak met mij en kom naar mijn studio" is een mythe.

Alle beschrijvingen hierboven zijn fijn, maar is er een oplossing? Tot nu toe wordt het alleen maar een brainstorm van wat er iedereen hierover denkt. En ja als je dit allemaal zo leest is het zonde van je tijd en geld om iets te gaan produceren, tenzij je het leuk vindt.

That's all :)

Netwerken, je bedoelt iedereen's ass likken? Want daar komt het op neer. En dan dat oeverloze requesten op alle sociale media die je maar kunt bedenken. Ik pas daarvoor.
De electronische muziekscene is nu gewoon een zielloze industrie geworden. Niet dat het vroeger niet zo was, maar de passie is nu compleet pleitos..
Ik verbaas me er continu over dat het nog steeds bizznizz is in NL. Alles wordt uitgemolken. Wie had dat gedacht, een scene van 25 jaar met DEZELFDE MUZIEK. Ja mensen want dat is het, 4x4 house. Die basis is +25 jaar oud. Dat is twee keer langer dan welke muziekstroming door de jaren dan ook.

Als je dan zelf zoveel passie hebt ga dan feesten neerzetten waar je alleen maar mensen laat spelen tegen een normale vergoeding die de muziek maken waarvan jij vind dat er passie in zit.
Zo simpel om gewoon langs de zijlijn te staan een af te geven aan de mensen die er wel tijd en energie in batsen.
Huur eerst een leuke/mooie locatie af, scout goede artiesten, regel goed geluid (kan ik je wel mee helpen), mooie deco en een chille sfeer......stop daar alles in wat je hebt, al die passie en energie.
Wees zelf de verandering in plaats van zielig te gaan roepen dat je zus en zo moet doen, is helemaal niet nodig en het komt nogal misplaatst over.

Als je dan zelf zoveel passie hebt ga dan feesten neerzetten waar je alleen maar mensen laat spelen tegen een normale vergoeding die de muziek maken waarvan jij vind dat er passie in zit.
Zo simpel om gewoon langs de zijlijn te staan een af te geven aan de mensen die er wel tijd en energie in batsen.
Huur eerst een leuke/mooie locatie af, scout goede artiesten, regel goed geluid (kan ik je wel mee helpen), mooie deco en een chille sfeer......stop daar alles in wat je hebt, al die passie en energie.
Wees zelf de verandering in plaats van zielig te gaan roepen dat je zus en zo moet doen, is helemaal niet nodig en het komt nogal misplaatst over.

Ik snap je suggestie, maar voor de duidelijkheid, ik ben niet (meer) op zoek daarnaar. :)
Misschien een tip voor de topic starter, maar ik ben die periodes al voorbij. Ik maak nu alleen muziek voor mijn lol.

Wij doen het al jaren zo en ik maak ook nog steeds muziek voor mijn lol, heb geen bruine randen rond de mond en ben niet in het bezit van wrok naar andere artiesten toe....vraag me wel elke dag weer af wanneer de oogkleppen van de gemiddelde nederlander afvallen, maar dat is niet alleen op muzikaal gebied:)

Ik ben het stadium ook al lang voorbij, Kudo's voor degene die er komen, harder werken voor degenen die alleen maar afgeven. En ergens tussendoor moet je ook nog wel enig talent hebben.

Pablo, dit is de tigste hobby droom discussie, er is hier een paar maand geleden de DJ bible gepost, daar staat allemaal exact in wat je zou kunnen doen. Hoeven we hier niet echt een nieuw draaiboek in detail voor op te lepelen toch?

Ik ben het stadium ook al lang voorbij, Kudo's voor degene die er komen, harder werken voor degenen die alleen maar afgeven. En ergens tussendoor moet je ook nog wel enig talent hebben.

Pablo, dit is de tigste hobby droom discussie, er is hier een paar maand geleden de DJ bible gepost, daar staat allemaal exact in wat je zou kunnen doen. Hoeven we hier niet echt een nieuw draaiboek in detail voor op te lepelen toch?

Er was een zoekfunctie al aangeraden.
Dit is inderdaad de tigste hobby droom discussie maar blijkbaar is er behoefte aan ideeën/oplossingen, anders waren we AL LANG gestopt.

Lees KLF boek over "hoe maak je een nr. 1 hit" als je zin en tijd hebt :)

ik hoef geen nummer 1 meer, maar ik moet wel even denken aan dat andere topic, gestart door jou, over géén kansen/podium krijgen :D

ik hoef geen nummer 1 meer, maar ik moet wel even denken aan dat andere topic, gestart door jou, over géén kansen/podium krijgen :D

Dit topic ging over "muziek maken, publiceren 'for free' maar toch de tracks als eigendom registreren" om te voorkomen dat er mensen ideeën kunnen jatten.

Mijne ging over iets anders, het "uitvoeren, tracks laten leven, uiten".

Je kwam als ramptoerist binnen beide topics met dezelfde uitspraken, allemaal waar maar dat lost de behoefte niet op. Blijkbaar is jou manier van volgen van topics niet per se de openingspost lezen maar reageren om andermans reacties.

Ik weet waar dit naartoe gaat... "la llave de la felicidad"

Nee hoor, de vraag is altijd "waarom" iemand iets vraagt. je kan pas een oplossing aandragen als je begrijpt waar de behoefte überhaupt vandaan komt en vanuit wat voor referentiekader TS z'n vraag stelt. ff wat verder lezen dan je neus lang is Pablo. En vragen om een manual gaat natuurlijk niet werken, er IS geen manual.

1) Nee hoor, de vraag is altijd "waarom" iemand iets vraagt.
2) je kan pas een oplossing aandragen als je begrijpt waar de behoefte überhaupt vandaan komt en vanuit wat voor referentiekader TS z'n vraag stelt.
3) ff wat verder lezen dan je neus lang is Pablo.
4) En vragen om een manual gaat natuurlijk niet werken, er IS geen manual.

1) Natuurlijk, dat heeft de TS duidelijk aangegeven in de openingspost, maar ik snap dat er sommigen met zo'n vraag beginnen met een valse stelling hoor... Ik ken dat heel goed en ik weet wat ik over heb vanuit een andere vlak.

2) Er zijn al tal van oplossingen voorgesteld, je hebt er geen.

3) Je weet echt niet mijn achtergrond (verder lezen en niet alles wat er wordt verteld in geloven) want

4) KLF boek is geen echte manual maar een ironische "stap-per-stap" kritisch en soms humoristisch boek over hoe een U.K. Nr1 track moet gemaakt woorden, maar 90 procent van het verhaal is blah blah en entertainen, humor dat je niet hebt. :mega:

Zomerhitte helpt niet.

je beantwoord mijn 4 punten niet, of begrijpt ze niet :D maar goed het is te warm ;)

De electronische muziekscene is nu gewoon een zielloze industrie geworden. Niet dat het vroeger niet zo was, maar de passie is nu compleet pleitos..
Maar de mensen die nu 4x4 house maken en in de top 10 staan hebben waarschijnlijk toch ook plezier in het muziek maken, de passie waar jij het over hebt?

Netwerken, je bedoelt iedereen's ass likken? Want daar komt het op neer.
Ver van wegblijven, dan krijg je al gauw met A&R manangers te maken die zogenaamd verstand van hebben.....niet echt bevorderlijk voor je....dat noem ik extern gericht zijn.

Imo, ben je beter af door intern gericht te zijn, doe lekker je ding zorg ervoor dat je muziek telkens beter wordt, f!@$ de boel en zorg ervoor dat je hoofdinkomen ergens anders vandaan komt.

Heb lol in wat je doet, vind je niet meer cool dan iets anders doen :)

OT, er zijn dus goede alternatieven tov biepbop registratie oid ed. om je liedjes te beschermen, stukken goedkoper. En met het geld wat je overhoudt kan je beter stoppen in mastering oid :)

Imo, ben je beter af door intern gericht te zijn, doe lekker je ding zorg ervoor dat je muziek telkens beter wordt, f!@$ de boel en zorg ervoor dat je hoofdinkomen ergens anders vandaan komt.

exactly...

Maar de mensen die nu 4x4 house maken en in de top 10 staan hebben waarschijnlijk toch ook plezier in het muziek maken, de passie waar jij het over hebt?

Ik neem aan dat je met 4x4 gewoon 4 kwarts bedoelt?

Ik vind daar persoonlijk niets mis mee, het hoeven van allemaal geen fancy maatsoorten te zijn

Paul

Dat geloof ik best, ik wil ook niet een zwart/wit verhaal ervan maken hoor. Ik heb denk een te grote rugzak met 'nostalgie' die ik af en toe raadpleeg.. :D

Ik neem aan dat je met 4x4 gewoon 4 kwarts bedoelt?

Ik vind daar persoonlijk niets mis mee, het hoeven van allemaal geen fancy maatsoorten te zijn

Paul

Nee, het was meer metaforisch.. In de zin van "dat hebben we al 4 miljard keer gehoord"..

Ik ben gek op de straight beats hoor, hoeft niet per se aphex twin te zijn allemaal..

Back