PabloDeMode
Spank!
sop, kool etc..... je moet tegenwoordig héél veel plaatjes verkopen wil je er in eigen beheer (of eigen label, hoe je het nomen wilt) geld aan overhouden. Ik heb toch al een paar duizend units verkocht (en een berg streams op spotify), maar hoef nog steeds geen belasting te betalen.
het in het de verkoop brengen van tracks op online stores kost in mijn geval vaak meer dan het oplevert.
Er zijn producers die véél beter zijn dan mij maar ook nog steeds niks verdienen, optredens maken dat voor hun dan weer goed.
Het idiote idee dat je op een potje goud zit en de "platenmaaatschappijen" wanneer je de kans krijgt om jouw ding aan ze te laten horen, voor jou in de rij staan, is echt al lang niet meer
Triest maar klopt helemaal. Als je t allemaal zo leest zonde van de tijd en geld die je erin stopt![]()
precies, dus tenzij je een Afrojack, Nicky Romero, Dimitri Vegas of Avicci in spé bent, hoef je niet te vrezen voor je "waar" Soundcloud staat vol met producers van hoger niveau die moeite hebben om aan 100 GRATIS downloads te komen.
zou me drukker maken om je netwerk, wring zoals miljoenen anderen dat ook proberen je naar binnen bij deze kliek en hun management, zorg dat je marketable & bookable bent, kan gaan warm draaien en over 3 jaar zelf headlined.
Het idee alleen al dat je ff een nieuwe hit gaat maken op je PC in je slaapkamer en er geld in het geding is![]()
Hoeven ze niet te vrezen? Nou ik denk dat wel, anders zou de exposure niet zo sterk aanwezig zijn.
De TS wilt muziek maken zonder geld te ontvangen maar die is nieuwsgierig naar een oplossing voor "registratie" van zijn -nog in de maak- nummers in verband met het "jatten van ideeën". Afrojack, hoger niveau producers, netwerk, miljoenen, management, bookable... Deze semantische verzameling lijkt me vrij abstract, er zit een marketingstructuur achter die al klaar is voor de artiesten die je noemt, bestaat al voor hun. Period. Dat je op straat wordt benaderd door een mysterieuze man en die zegt "maak een afspraak met mij en kom naar mijn studio" is een mythe.
Alle beschrijvingen hierboven zijn fijn, maar is er een oplossing? Tot nu toe wordt het alleen maar een brainstorm van wat er iedereen hierover denkt. En ja als je dit allemaal zo leest is het zonde van je tijd en geld om iets te gaan produceren, tenzij je het leuk vindt.
That's all