onbekende nederlandse Synth, zelfbouw?

sproutman

Ingeburgerd
hoi allemaal,
een zoon van een vriend van me vond deze op bij de kringloop. Hij lijkt verdacht veel op een philicorda. geen merk of iets, waarschijnlijk wel Nederlands fabrikaat. Hij doet 't een beetje, filters werken niet....Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? is't zelfbouw of...
bedankt alvast!
groetjes rob

Attachments

• sunth 2.jpg
    sunth 2.jpg
    29,9 KB · Bekeken: 171
  • synth 1.jpg
    synth 1.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 167
  • synth 3.jpg
    synth 3.jpg
    29,6 KB · Bekeken: 193
  • synth 4.jpg
    synth 4.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 151
Het uiterlijk lijkt op dat van een philicorda, de toggle switches ook. De benamingen zijn dan weer eerder synth gebaseerd. Ik denk een zelfbouwer.

Of een funky Philips prototype natuurlijk, maar daar zou ik maar niet te hard op hopen. :)

Het uiterlijk lijkt op dat van een philicorda, de toggle switches ook. De benamingen zijn dan weer eerder synth gebaseerd. Ik denk een zelfbouwer.
Ik denk ook een zelfbouwer die een oude Philicorda heeft gebruikt. Het blijft een mooi maatje.

Nou, de kast is géén Philicorda! Daarbij lopen de houten zijkanten parallel aan de toetsen.

Ik denk een zelfbouwer van iemand die een paar afvalorgels had liggen en zich uiterlijk gebaseerd heeft op de phili.

De schakelaars lijken op de knoppen die vroeger op DR Bohm orgels zaten

Als het een bouwpakket is geweest van Bohm zou dat ook op de printen staan
Wersi kan ook maar die gebruikte andere knoppen

Grts Jan

Lijkt me haast wel een fabrieks ding , of zelfbouw kit.
De gleuven voor de schuifpotmeters zijn professioneel gedaan , om zo iets te [ laten] maken in het pre-internet tijdperk was erg moeilijk., en deze gleuven zien er erg goed uit.
Ook de uitdrukking "frekwentie" doet denken dat deze kast toch hier uit de buurt komt

"frekwentie"
Goed opgemerkt! 8~ Jaren 70 spelling! Maar waarom dan wel "rhythm" en geen "ritme"? Niet zo consequent (konsekwent), kortom: zelfbouw. Denk ik.

Laatst gewijzigd:
Lijkt me haast wel een fabrieks ding , of zelfbouw kit.
De gleuven voor de schuifpotmeters zijn professioneel gedaan , om zo iets te [ laten] maken in het pre-internet tijdperk was erg moeilijk., en deze gleuven zien er erg goed uit.
Ook de uitdrukking "frekwentie" doet denken dat deze kast toch hier uit de buurt komt
ja, ' Frekwentie' kwam mij ook al Hollands over. Hij gaat vandaag uit elkaar.
Ik heb de jonge eigenaar (zoon van een vriendin van me) gevraagd om foto's te nemen....
en te zoeken naar namen. merken enz. Dr Böhm? wie weet.
Ik post de foto's zodra ik ze binnen heb.

Ik denk ook een zelfbouwer die een oude Philicorda heeft gebruikt. Het blijft een mooi maatje.

lijkt idd op zelf aa/bouw ;-] slagletter = bets ugly ..maar astie t doet ;-] leuk soort ritme boxerin
:P:okdan:

hier de foto's van de binnenkant. gezien het grote aantal lekker lange bedrading:-) denken we aan zelfbouw. wel lastig, want hij moet gerepareerd en dan zijn er dus nergens schema's te vinden. ziet iemand iets bekends?

Attachments

• binnen 1.jpg
    binnen 1.jpg
    34,3 KB · Bekeken: 143
  • binnen 2.jpg
    binnen 2.jpg
    59,2 KB · Bekeken: 151
  • binnen3.jpg
    binnen3.jpg
    41,7 KB · Bekeken: 141
  • binnen4.jpg
    binnen4.jpg
    33,6 KB · Bekeken: 151
  • binnen5.jpg
    binnen5.jpg
    36,2 KB · Bekeken: 148
De gleuven voor de schuifpotmeters zijn professioneel gedaan , om zo iets te [ laten] maken in het pre-internet tijdperk was erg moeilijk.
Die opmerking snap ik niet. Ook voordat we internet hadden waren er al metaalbewerkingsbedrijven. Ik heb jaren geleden ook wel eens wat laten doen bij een lokale machinefabriek. Gewoon de Gouden Gids raadplegen en je vond ze zo.

Tja wie weet hebben we op een haar na Philips synthesizers gemist, dat zou wel lekker rocken zijn zo bovenop je Philicordia. pomm-ptss ritme er onder en gaan met die christelijke bladmuziekbanaan.

Back