MarsMusica
Composer/Musician
ja, zeker!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan Dissevelt nu niet bepaald atonaal noemenHet kunnen ondoorgrondelijke stukken zijn die atonaal of niet-ritmisch zijn. Het zijn stukken waarin geëxperimenteerd wordt, en dat hoor je....
zie: 
Ik kan Dissevelt nu niet bepaald atonaal noemenzie: Tom Dissevelt - Syncopation - YouTube
Trouwens, de melodie wordt wel degelijk op een orgeltje gespeeld en het is verdomd veel het Philicorda geluid. Maar dat er nog iets over is van NatLab studio uit 1958, dat is onwaarschijnlijk.
Wout

Waar! De Duitsers dachten dat het via de radio (WDR) zou plaatsvinden. Parijs (Musique Concrète) gebruikte 'vinyl' al als geluid registratie. Eindhoven onderzocht het commercieel gebruik. Uiteindelijk heeft Eindhoven gelijk gekregen wanneer je naar de dance muziek kijkt.... :-)
Wout

Die CD's zijn niet allemaal opgenomen in het NatLab. En Stockhausen heeft daar niet gewerkt. Wie er wel gewerkt hebben zijn Varèse, Raaymakers, Dissevelt en Badings. Later is Raaymakers samen met Boerman in Den Haag verder gegaan. Maar laten we dichter bij het topic blijven: het orgeltje!!!het KUNNEN atonale stukken zijn... als in er zitten atonale stukken bij op die dubbelaars Anthology of Dutch electronic tape music... Ik heb nooit gesteld dat Dissevelt per definitie atonaal is...
Fantasy in orbit en Song of the second moon zijn inderdaad musicale stukken.
Karlheinz Stockhausen is vaak lastiger te doorgronden...![]()