onbekende nederlandse Synth, zelfbouw?

Het kunnen ondoorgrondelijke stukken zijn die atonaal of niet-ritmisch zijn. Het zijn stukken waarin geëxperimenteerd wordt, en dat hoor je. :) ...
Ik kan Dissevelt nu niet bepaald atonaal noemen :D zie:
Trouwens, de melodie wordt wel degelijk op een orgeltje gespeeld en het is verdomd veel het Philicorda geluid. Maar dat er nog iets over is van NatLab studio uit 1958, dat is onwaarschijnlijk.

Wout

Los van het feit dat de geschiedenis van de Philicorda ergens in 1961 begint en ik me geen ontwikkeltijd van >3 jaar kan voorstellen, en dat de hier getoonde zelfbouwer onderdelen bevat die ik eerder in 1985 dan in 1958 plaats. :)

Ik kan Dissevelt nu niet bepaald atonaal noemen :D zie: Tom Dissevelt - Syncopation - YouTube
Trouwens, de melodie wordt wel degelijk op een orgeltje gespeeld en het is verdomd veel het Philicorda geluid. Maar dat er nog iets over is van NatLab studio uit 1958, dat is onwaarschijnlijk.

Wout

het KUNNEN atonale stukken zijn... als in er zitten atonale stukken bij op die dubbelaars Anthology of Dutch electronic tape music... Ik heb nooit gesteld dat Dissevelt per definitie atonaal is...

Fantasy in orbit en Song of the second moon zijn inderdaad musicale stukken.
Karlheinz Stockhausen is vaak lastiger te doorgronden... 8)

Waar! De Duitsers dachten dat het via de radio (WDR) zou plaatsvinden. Parijs (Musique Concrète) gebruikte 'vinyl' al als geluid registratie. Eindhoven onderzocht het commercieel gebruik. Uiteindelijk heeft Eindhoven gelijk gekregen wanneer je naar de dance muziek kijkt.... :-)

Wout

dus ...zonder eindhovuh [die gekkuh;-]]
waster geen /iig een andere vinyl cultuur [kbedoel van ron hardy tot..sp23]
mooi vrehaal ...jazz op vinyl was in us ..toch wijd bekend/vereerd
:bekdicht:

eindhovuh okok .. hun hebben djax rec ;-]
en..\

het KUNNEN atonale stukken zijn... als in er zitten atonale stukken bij op die dubbelaars Anthology of Dutch electronic tape music... Ik heb nooit gesteld dat Dissevelt per definitie atonaal is...

Fantasy in orbit en Song of the second moon zijn inderdaad musicale stukken.
Karlheinz Stockhausen is vaak lastiger te doorgronden... 8)
Die CD's zijn niet allemaal opgenomen in het NatLab. En Stockhausen heeft daar niet gewerkt. Wie er wel gewerkt hebben zijn Varèse, Raaymakers, Dissevelt en Badings. Later is Raaymakers samen met Boerman in Den Haag verder gegaan. Maar laten we dichter bij het topic blijven: het orgeltje!!!

Ik stel ook niet dat alles wat op de Anthology of Dutch electronic tape music staat in het NatLab opgenomen is, ff lezen, goochem, ik heb het ook over het Centrum voor Electronische Muziek (CEM) dat beheerde studio's in achtereenvolgens Utrecht, Hilversum, Arnhem en Amsterdam.

En ik zeg ook nergens dat Stockhausen gelieerd is (geweest) aan het NatLab... ff lezen Wout, vanavond een kleurplaatje maken van een Wasp en dan hup... naar bed...

En weer off topic: mijn Gele Formant komt ook uit één der s'Neerlands geluidslabs is mij verteld, maar ik weet niet uit welk. Iemand?

Back