Heb jij wel eens iemand opgelicht?

actionHank

www.n00b.nl
naar aanleiding van de thread die justin had opgestart, of je wel eens opgelicht ben, nu een thread waarin je je verhaal kwijt kan hoe jij iemand eens heb opgelicht.
Ik denk dat er maar weinig onders ons zijn die echt eerlijk kunnen zeggen dat ze nog nooit iemand hebben opgelicht. iets 2e hands verkopen en dan een aantal dingetjes verzwijgen bijv.
of iets (ver) boven de werkelijke waarde vragen en het nog krijgen ook (dus zo ie zo alle 909, 303, 808 verkopers allemaal oplichters!!)

Ben toch wel nieuwsgierig naar de ervaringen van de topicstarter :D

Ik heb nog nooit tweedehands iets verkocht, dus volgens mij valt het bij mij wel mee met oplichten :D :engel:

Ik heb wel zoiets, als iemand meer wil geven dan maakt het toch niet uit. Als hij/zij ergens lang naar gezocht heeft en het graag wil hebben dan ga ik echt niet zakken met mijn prijs. Die man die mijn Prophet V gekocht heeft, was al lang op zoek naar dit exemplaar en gaf meer dan mijn vraagprijs, omdat hij bang was dat een ander hem voor zou zijn en meer zou bieden.

Iets verzwijgen is trouwens strafbaar. Wettelijk moet iemand iets verkopen zonder verborgen gebreken. Zijn er wel verborgen gebreken dan dien je dit erbij te vermelden. Daarom laat ik ook altijd de persoon die wat van mij koopt het apparaat uittesten. Dit kost wel even tijd, maar je hebt dan geen problemen achteraf. Laatst met mijn Crumar Trilogy. Ik heb er weinig op gespeeld. Wat bleek de release knop werkte niet meer. Dit was mijn nog niet opgevallen. Ik baalde wel even, want ik had wel zoiets van "Ik wil hem toch graag verkopen en niet teveel verlies lijden". Ik ben iets gezakt in de vraagprijs en hij had precies hetzelfde in gedachten. Achteraf was ik blij dat hij het ontdekt had, want ik wil niet dat iemand het idee krijgt dat die genaaid is.

Trouwens wat heeft oplichten voor zin?. Wordt iemand daar zelf vrolijker/wijzer van? Dacht het niet.

Groet Erik

Tsja, mijn bijnaam is niet voor niets 'Bakstenen Henkie' :P

Ik heb nog nooit iemand belazerd, iemand heeft zich wel laten belazeren..
Met de aanschaf van een CS2x wou ik van een Roland MT-32 af.
Zelf ooit eens gekocht voor zo'n 45 gulden (inc. Powelsupply en manuals) zet ik hem op markplaats en wat denk je?
125 Euro! Hij wou em graag hebben voor alle mooie latinsounds, nou, die was ik nog nooit tegengekomen maar goed. Wat een gek d'r voor geeft zegikmaar!

Origineel geplaatst door LOWtense
Ik heb nog nooit iemand belazerd, iemand heeft zich wel laten belazeren..
Met de aanschaf van een CS2x wou ik van een Roland MT-32 af.
Zelf ooit eens gekocht voor zo'n 45 gulden (inc. Powelsupply en manuals) zet ik hem op markplaats en wat denk je?
125 Euro! Hij wou em graag hebben voor alle mooie latinsounds, nou, die was ik nog nooit tegengekomen maar goed. Wat een gek d'r voor geeft zegikmaar!

Dit noem ik niet echt belazeren. Mooie winst toch?
Het is aan de verkoper om na te gaan wat de huidige waarde is. Geeft hij meer, dan had hij maar beter onderzoek moeten doen. Dit is nou het risico van 2e hands, hoewel het bij een nieuwe winkel ook voor kan komen. Het is aan de koper om op onderzoek te gaan waar het apparaat het goedkoopst is. Misschien kiest hij/zij wel voor een goede service en is hij bereid er iets meer voor te betalen.

Ik denk dat iedereen wel iets heel goedkoop of te duur heeft gekocht. Dat maken we allemaal mee. Ik vind het internet wel een handige hulp om te checken wat huidige waardes zijn en eventueel de problemen/beperkingen van een apparaat zijn (handig die user revieuws, hoewel dit ook niet altijd iets zegt).

Wat ik wel belazeren vind is het volgende. Veel muziekbladen schrijven recencies. Veelal zijn dit verdekte advertenties. Soms zal iemand die een review voor blad schrijft bijv. een synth zelf mogen houden na de review. Volgens mij is dat een beetje hielen likkerij. Even met een knipoog "Maarre niet te negatief he over ons nieuwe apparaat? Je mag hem trouwens houden!"

Groet Erik

Een oude Apple PowerBook, de helft van de bovenste pixels gingen af en toe 100% (dus rijtje R, rijtje G, rijtje B), beetje met het scherm moffelen en hij deed het meestal na een tijdje weer weer. Voor 1000 piek verkocht, maar naar later bleek een Apple repairtechneut. Die het hendig weer kon fixen :)

Niet echt opgelicht, nee.. maar er was wel iemand die nog een JX-10 had staan, en die wilde graag een PSR-keyboard in ruil voor de JX. Dat keyboardje kostte iets van 450 piek, en die JX heb ik weer doorverkocht voor 900 :).

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik heb in een muziekzaak gewerkt, dus wat denk je.......:)

nee, ik heb nog nooie iemand opgelicht toen hij iets van synths ed van me kocht.

En jij denkt dat dit een stormtopic wordt?

kdenk eerlijk gezegd niet dat het zal stormlopen. ik kan best begrijpen dat sommige mensen het niet willen vertellen, stel dat ze later iets verkopen op dit forum, dan bedenken de mensen zich wel 3 keer voor ze iets bij die persoon kopen. maar onder tussen zitten we met een forum vol boefjes!! :)

Origineel geplaatst door Yoozer
Niet echt opgelicht, nee.. maar er was wel iemand die nog een JX-10 had staan, en die wilde graag een PSR-keyboard in ruil voor de JX. Dat keyboardje kostte iets van 450 piek, en die JX heb ik weer doorverkocht voor 900 :).

das niet oplichten, das winst maken.
En daar is niets verkeerd aan.

Re: Heb jij wel eens iemand opgelicht?

Alleen als ie in de weg zat en ik erdoor moest..

:D

Wel ooit een auto dik verkocht met afgebroken schokbreker linksachter en de kofferbak vol pinda-soep.

Moraal: koop bij mij geen auto ! M'n synth's zijn toch niet te koop.

Origineel geplaatst door bikkel
900 gulden neem ik aan?

Ik gebruik 't woordje "piek" nog voor guldens :D. Maar idd, guldens. Eigenlijk had ik die JX moeten houden, maar dan had ik geen Monitor Ones gehad omdat die voor 't grootste gedeelte daarmee betaald zijn.

ik heb ooit eens toen ik 13 jaar was op een rommelmarkt een meisje met haar grootvader opgelicht
met een waterpistool dat eigenlijk niet meer werkte... (rubbertje weg)

ben er nog steeds mottig van
=( =( :stupid :r

qua synths verder niet nee. ben het niet van plan ook niet. zal dan ook eerst iets moeten kopen
eer ik het kan ver-kopen ;)

Ik deed vroeger een stokje ipv een gulden in winkelwagentje en als ik iemand dan richting de wagentjes zag lopen liep ik er snel met m'n karretje heen en dan vroegen ze kan ik het karretje van je overnemen en dan gaven ze mij een gulden en hadden zij een stokje :D

Origineel geplaatst door sander
Ik deed vroeger een stokje ipv een gulden in winkelwagentje en als ik iemand dan richting de wagentjes zag lopen liep ik er snel met m'n karretje heen en dan vroegen ze kan ik het karretje van je overnemen en dan gaven ze mij een gulden en hadden zij een stokje :D

hahahaha, was dat dezelfde supermarkt waar ik en mijn vriendjes toen we een jaar of tien waren lege kratten aan de achterkant weghaalden en in de winkel weer inleverden en met het statiegeld Huba Buba kauwgom kochten ?

Ik heb nu een aantal malen apparatuur verkocht en gekocht via hetzij synthforum, hetzij marktplaats. Er is niets mis met een beetje winst maken, maar als je het te gortig maakt gaat het zich tegen je keren denk ik. Zeker diegenen die regelmatig van het forum gebruik maken bouwen een slechte naam op en die kun je nu net niet gebruiken. Kijk maar op Ebay: de meest betrouwbare aanbieders krijgen ook de meeste aanbiedingen en bewaken hun goede naam als waakhonden. En terecht!

Kortom, nee, ik heb nooit iemand opgelicht maar heb wel eens een honderdje of twee winst gemaakt bij doorverkopen.
Ik beschouw dat niet als oplichten. Het staat iedereen vrij om een vraagprijs te hebben en om de beste aanbiedingen te zoeken.

aha vandaar

aha vandaar

Typisch OJ......zie nu wel wat voor typ jij bent....zorg dan wel dat je in iedergeval spullen verkoopt die 100% zijn...

:doei: :doei:

Back