Nieuw trackje, graag jullie feedback

Ik vind het gitaartje lekker, maar de rest vind ik niet werken.
Het geheel heeft geen lekkere groove. Ik vind het te rechtdoor klinken. Het mag wat mij betreft veel harder swingen.
Vooral de akkoordjes op de tel vind ik wat slepend worden. Sowieso gebeurt er vrij veel op de tel.

Daarnaast mis ik laag. Een lekkere (sub)baslijn bijvoorbeeld.

Ik vind de gitaar leuk en goed gespeeld. Heb je die op een echte gitaar ingespeeld?

Zodra de beat erbij komt zakt het in, dan wordt het meteen zo vierkant. Daar moet meer van te maken zijn.
Het zou best een leuk zomers plaatsje kunnen worden met als basis dat gitaartje.

Paul

Ik vind het gitaartje lekker, maar de rest vind ik niet werken.
Het geheel heeft geen lekkere groove. Ik vind het te rechtdoor klinken. Het mag wat mij betreft veel harder swingen.
Vooral de akkoordjes op de tel vind ik wat slepend worden. Sowieso gebeurt er vrij veel op de tel.

Daarnaast mis ik laag. Een lekkere (sub)baslijn bijvoorbeeld.

Geweldig dat wij exact hetzelfde zeggen zonder het gezien te hebben van elkaar.
Dan is het voor de maker helemaal duidelijk waar hij aan moet werken.

Paul

Die sprongetjes in de kick doen me nogal aan die heppiedepeppiedance uit de jaren '90 denken. Pianootje is wel erg statisch. Gitaar is tof, misschien wel wat meer (of bredere) reverb erop, en wat meer hoog.

Als de kick er weer bij komt, zakt het idd compleet in. Veel te veel nadruk op de hele tellen. Een baslijn ontbreekt ook compleet, die kan de track een compleet nieuwe swing geven.

Zonder lomp te willen doen: alles weggooien behalve de gitaar en de boel weer opbouwen.

Bedankt voor de reacties! De gitaar is inderdaad een echte gitaar. De bassline heb ik bewust weggelaten, om het een lekker relaxed nummer te laten klinken. Ik dacht dat het goed uit zou pakken, maar krijg veel reacties over het ontbreken van de bassline.

Met deze feedback kan ik verder op de ontdekkingstocht naar de stijl die ik leuk vind om te maken! Gitaar in combi met deep house wordt goed ontvangen, dat is tof! Ik ga eraan werken!

Heb weer geluisterd... :-) Best leuk!
Wel vind ik de 'pianoakkoordjes' nog wat recht toe recht aan. Vooral in't begin...
Maar dat is vast smaakafhankelijk..

Back