Beleid discussie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Pirma beleid.
Rotte appels eruit.

Wat natuurlijk wel interessant is :D, is een lijstje wie er nu allemaal een ban heeft en wie er reeds strafpunten hebben.
Is er een Edward Snowden onder de mods? ;)

Pirma beleid.
Rotte appels eruit.

, is een lijstje wie er nu allemaal een ban heeft en wie er reeds strafpunten hebben.

Dat valt allemaal wel mee.
Ik heb net een beetje zitten tellen , en sinds het begin van SF hebben er iets meer dan 100 gevallen een permaban [ mensen en inetbots]
Waarvan zeker meer dan de helft ook nog meervoudige of dubbelaccounts zijn.
En de rest daarvan zijn ook nog een groot gedeelte spammerds.
Tijdelijke bans zijn er minder dan er op 1 hand te tellen zijn.

Strafpunten zijn er nog minder , en die verlopen vaak ook nog na een bepaalde tijd.

Maar het gaat er natuurlijk niet om wie dit allemaal zijn... maar dat je zelf er niet eentje van wordt ;)

Ik denk dat het goed is dat er duidelijke regels zijn.

Wat ik jammer vind is dat geregeld mensen een ban krijgen, topics worden gesloten, berichten worden verwijderd zonder dat overige bezoekers kunnen zien waarom. Beter zou m.i. zijn om dan de onwelgevallige teksten te verwijderen en dat ook in het bericht aan te geven. Idem met de bans. We zijn geen kleuters die de waarheid niet aankunnen.

Volgens mij creëer je daarmee meer begrip dan met het huidige beleid.

Goed bericht, ik vind ook dat men altijd beleefd moet blijven naar elkaar. Je kan het best enorm oneens zijn, maar dat wil niet zeggen dat je geen respect voor elkaar moet hebben.

"directie" : ga zo door

Paul

Inderdaad is het forum daarvoor niet opgezet. Maar mensen hebben ook een band opgebouwd en vaak wordt zo'n beslissing dan erg als "van bovenaf" ervaren.

Ik vind het zelf ook prettig als men on-topic blijft, maar soms drijft men alleen een beetje af van het eigenlijke onderwerp en worden daarom hele rijen berichten verwijderd, dat vind ik nogal rigide als niemand er echt last van heeft.

Maar goed, ik ben hier maar een spaarzaam bezoeker. Het valt me alleen wel telkens op.

De administrator en/of moderator heeft altijd gelijk en doet wat hij wil met de accounts of geplaatste berichten en zo moet het ook zijn.

als er klaag posts waren delete ik die ook onmiddelijk,na 3 maal poging permanente ban ,wel geen ip ban,persoon kan vrij registreren,en indien nodig herhaald het oneindig tot die wegblijft of zich schikt.

resultaat een forum/site zonder 1 enkel scheldwoord of negative getinte post

gewoon zuiver.

De administrator en/of moderator heeft altijd gelijk en doet wat hij wil met de accounts of geplaatste berichten en zo moet het ook zijn.

als er klaag posts waren delete ik die ook onmiddelijk,na 3 maal poging permanente ban ,wel geen ip ban,persoon kan vrij registreren,en indien nodig herhaald het oneindig tot die wegblijft of zich schikt.

resultaat een forum/site zonder 1 enkel scheldwoord of negative getinte post

gewoon zuiver.

loep

Nog een aanvulling van mijn post hierboven .
Permabans op echte menselijke SF leden [ we hebben dus ook bots en spammerds], die komen dus gemiddeld 1 a 2 per jaar voor.
Dat is in mijn ogen erg weinig.
En voor een permaban moet men het in de meeste gevallen erg bont maken voor het zover komt.
Een tijdelijk ban is dus meer en waarschuwing ,voor iets wat dus echt doorgevoerd kan worden als men weer in de "fout" gaat.

Berichten verwijderen komt nog wel eens voor maar word steeds minder door ons gedaan .
Meestal is dit een thread waar al een modactie [zwaar offtopic, of tegen de regels van de FAQ] of waarschuwingen zijn geplaatst online, of naar leden.
Een slotje komt nu vaker voor, dit houd de thread intact en men kan zien waar het mis is gegaan.
Vaak is zo'n thread ook al "doodgebloed" en is alles erin al gezegd.
Het aantal offtopic threads houden we al vele jaren beperkt tot enkele stuks.

@ptaurus , jammer genoeg komt het vaker voor dat een SF lid niet beleeft is naar het modteam toe , online of via p.b.
Dit is een discussie punt die ik eigenlijk nog achter de schermen wil voeren met mijn medemods.
Zoiets is gewoon niet acceptabel , en sluit de deur voor verdere discussie .

@torp
We zijn geen kleuters die de waarheid niet aankunnen.
Jammer genoeg zijn er altijd mensen die dit niet kunnen.
Er zijn mensen die hier online zijn om te trollen, rellen , of onzin posten gewoon omdat ze dit kunnen.

En natuurlijk bestaat er nog een stukje privacy tussen modteam en leden , en leden onderling.
En dat houden we vanuit onze kant ook zoveel mogelijk privé .

Overigens , dit "beleid discussie" bericht sluit aan , aan het open karakter moderatie beleid, wat er op dit moment heerst / of gaat heersen.
Dit zegt natuurlijk niet dat we elke modactie uit gaan leggen of gaan verantwoorden.

Ik vind het een goede zet.

Er zullen vast mensen met kritiek en onvrede over de mods zijn.
En misschien hier en daar zelfs terecht.
Maar de sfeer was regelmatig om te janken.
En niemand gaat mij wijsmaken dat dat aan de moderators ligt.

Dus pluim voor het mod team!

op zich prima dat er duidelijke regels zijn.
inhoudelijk is het vreemd dat in het stukje op de voorpagina geschreven wordt dat er een nieuw beleid cq nieuwe/ aangescherpte of hoe het er ook weer precies staat regels zijn , en 5 zinnen verder ongeveer lees ik dat de sfeer inmiddels sterk verbeterd is ? da's snel
brengt me wel op de vraag waarom nu?
tijd om het eindelijk eens uit te werken of zijn er recent grote problemen ?
ik heb ze niet echt waargenomen, zit natuurlijk niet overal met de neus bij ( gelukkig niet ) , dacht zelfs dat het redelijk ontspannen allemaal liep de laatste maanden.
dus het verbaasd me enigszins
maar zoals gezegd denk ik dat duidelijkheid nooit kwaad kan, dus prima op zich
dank voor het werk:)

tis maar een gek idee maar :

misschien een speciaal daarvoor bestemde topic-forum-plek waar je je hart kan/mag luchten als je daar behoefte aan hebt? of iets dergelijks...

eh....maar dan zeker niet en nooit over een ander. gewoon even netjes...ok, ik weet niet of dat zo'n goed idee is. :-)

het is goed dat er word ingegrepen want de sfeer was soms echt slecht. en op de man spelen is ook kinderachtig. ik kan het alleen maar waarderen dar de regels worden uitgelegd en aangescherpt. anders veranderd het hier zo in een chatroom waar alleen onzin word verteld.

.

@ptaurus , jammer genoeg komt het vaker voor dat een SF lid niet beleeft is naar het modteam toe , online of via p.b.
.

Dit is iets wat in de gewone maatschappij ook gebeurt. Zodra je een persoon ergens op aanspreekt dan krijg (vaak) ongenuanceerd de wind van voren waarbij normen en waarden totaal verdwenen zijn. Sommige mensen zijn blijkbaar niet gewend dat het heel normaal is dat je soms gecorrigeerd moet worden. Daar is niets mis mee. Ik vind het ook niet altijd leuk terecht gewezen te worden op iets, maar ik accepteer het wel en ga er dan over nadenken en belangrijker nog: ik leer daar van.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat je er een beter mens van wordt (misschien draaf ik wat door)

Helaas is niet iedereen zo kritisch naar zichzelf toe. Van kinderen tot een jaar of 18 verwacht je dat nog. Het brein is nog niet volgroeid en bla bla bla, over het puberbrein is veel geschreven. Maar mensen boven de pakweg 20 daarvan verwacht ik dat ze ook kritisch naar zichzelf durven te kijken en dus iets doen met kritiek zonder daarbij meteen in de aanval te schieten.

Paul

eh....maar dan zeker niet en nooit over een ander. gewoon even netjes...ok, ik weet niet of dat zo'n goed idee is. :-)

Dat zal door sommige opgevat gaan worden als legitiem schelden op een ander. (vrees ik)

Paul

tis maar een gek idee maar :

misschien een speciaal daarvoor bestemde topic-forum-plek waar je je hart kan/mag luchten als je daar behoefte aan hebt? of iets dergelijks...

Het werkt niet. Ik heb een forum gekend (uit Latijnsamerika) waar een soort "schoolplein" ontstond (dus de ultieme off topic) en er waren berichten zoals "Nieuwe kapsel van PabloDeMode" en daarna allerlei reacties onder andere leden die om persoonlijke aanvallen gingen op reageren... Leuk voor een tijdje maar... vergeet niet, we zijn mensen :)

Dus petje af voor het mod team voor de duidelijke aanpassing van de regels! :okdan:

Goeie move van het modteam :)

wat mijn ervaring is, als je eens je kop laat zien op meetings, dan is het op de forums / in de chat ook heel anders.
Je kent de mens achter de nickname wat beter, mimiek en intonatie van iemand maken dat als je daarna een bericht van iemand leest, je beter begrijpt hoe iemand het probeert te brengen.
Dus ik zou zeggen, kom naar nijmegen volgende maand, leer wat meer mensen kennen :-). (en check lekker veel gear!)

Los daarvan, ik vind Pablo zn kapsel nog steeds kut.

-C-

zijn ook heel redelijke regels , waarschuwen, anders 1-3 maanden daarna de grotere middelen.
duidelijk gepast, prima toch
schoolplein kan ook op de aanstaande synthforumdag, ben wel benieuwd naar je kapsel dit jaar pablo moet ik zeggen.
misschien haalt het me nog over ook..:D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back