Een paar jaar terug heb ik een JD800 voor een prijsje op de kop kunnen tikken.
Inclusief strings card dan nog wel.
Bleek naderhand toch wel het één en ander aan mis te zijn :
- klavier werkt niet goed
- knopjes waren versleten
Geen probleem. De nodige onderdelen besteld bij Roland.
Knopjes geen probleem. Het klavier, dat was wat anders. Blijkbaar had vocht hier heel wat verontreiniging ,met problemen tot gevolg veroorzaakt.
Toch dit allemaal werkende gekregen , had ik toch de indruk dat er volume variaties zaten op de keys. Kortom , na nog 2 onderhoudsbeurten de laatste jaren nam ik een drastisch besluit.
Let's do the amputation.....
Ik heb klavieren genoeg dus was het idee aan het groeien om het keyboard er af te halen ....

Een eerste stap : verwijder het klavier en toebehoren. redelijk eenvoudig te doen.
Je ziet hier ook aan het interne chassis dat er behoorlijk wat roest was.
Het geheel van de elektronika zit in een aantal U profielen van aluminium.
De zijkanten, van kunststof worden ook gedemonteerd en elektronika even verwijderd
De volgende stap : doorslijpen
Inclusief strings card dan nog wel.
Bleek naderhand toch wel het één en ander aan mis te zijn :
- klavier werkt niet goed
- knopjes waren versleten
Geen probleem. De nodige onderdelen besteld bij Roland.
Knopjes geen probleem. Het klavier, dat was wat anders. Blijkbaar had vocht hier heel wat verontreiniging ,met problemen tot gevolg veroorzaakt.
Toch dit allemaal werkende gekregen , had ik toch de indruk dat er volume variaties zaten op de keys. Kortom , na nog 2 onderhoudsbeurten de laatste jaren nam ik een drastisch besluit.
Let's do the amputation.....
Ik heb klavieren genoeg dus was het idee aan het groeien om het keyboard er af te halen ....

Een eerste stap : verwijder het klavier en toebehoren. redelijk eenvoudig te doen.
Je ziet hier ook aan het interne chassis dat er behoorlijk wat roest was.
Het geheel van de elektronika zit in een aantal U profielen van aluminium.
De zijkanten, van kunststof worden ook gedemonteerd en elektronika even verwijderd
De volgende stap : doorslijpen

Die spleet zou ik zelf ook wegwerken en als je in hout werkt is tolex inderdaad een goed idee, dat zou hier wel bijpassen.