Modular Marty
Stamgast
Onlangs heb ik voor weinig een Akai DSP-12i gekocht met de bedoeling om maar es wat op te gaan nemen.
Zo gezegd zo gedaan, maar nu vind ik het verschil nogal groot tussen het orgineel en de opname op mijn harddiskrecorder. Het lijkt wel of de complete dynamiek uit het nummer verdwenen is. Vroeger op mijn ouderwetse tapies klonk het eigenlijk gelijk al af, nu is het allemaal zo leeg, net alsof er een heel stuk is weggefilterd. Is dat normaal???
Zo gezegd zo gedaan, maar nu vind ik het verschil nogal groot tussen het orgineel en de opname op mijn harddiskrecorder. Het lijkt wel of de complete dynamiek uit het nummer verdwenen is. Vroeger op mijn ouderwetse tapies klonk het eigenlijk gelijk al af, nu is het allemaal zo leeg, net alsof er een heel stuk is weggefilterd. Is dat normaal???
Laatst gewijzigd:
) en het verschil is indd. opmerkelijk. Maar dat de daw echt zo veel wegneemt verwonderd mij, de dps24 klinkt heel zuiver maar niet dat hij dingen gaat afvlakken of "leegzuigen"(maar de dps 12 is de 24 ni natuurlijk, heel andere processors en converters). Je zou het kunnen verbeteren echter door er een andere voorversterker aan te hangen. (iets met buizen is ideaal als je wat warmte mist liefst digitaal in de dps gaan om zo de pre's van de dps te bypassen 'k ben niet zeker of de dps 12 analoge inserts heeft, de 24 wel) de converters zijn volgens mij minder belangrijk dan de pre's en het gaat je anders echt wat euro's kosten als je de converter wil verbeteren.