Wonderful [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Omdat het weer vrijdag de 13e is en Jupiter onder een hoek van 53 graden ten opzichte van Venus staat, is het tijd om een track te plaatsen, welja. Loungedingtje met Rhodes en toeters en wederom de prachtige vocalen van Patricia Edwards.

Deze keer vraag ik mij met name af in hoeverre de drumtrack stoort. Maar uiteraard is, als gewoonlijk, elke feedback meer dan welkom.

Weesch gegroet! :peukie:

Laatst gewijzigd:
Wel weer helemaal lekker Bob, de drums mogen wel iets minder wat mij betreft (net even te pregnant/druk imo) verder mooi Indian summer achtig :okdan:

'k had eigenlijk nog een half uurtje willen wachten tot de 14e maar goed.. daar gaat ie :D

Wat betreft de drumtrack.. Rond 1:10 raakte ik em in eerste ff kwijt.. maar dat was op te lossen door nog ff paar keer goed te luisteren wat er nou allemaal gebeurt.. misschien niet erg toegankelijk.. :)

Vind de overgang rond 1:30 als het ineens overgaat op een shuffle een beetje te onverwachts.. als je em nou wat meer opbouwt.. tot rond 2:30.. en dan helemaal op volle sterkte laat swingen als die sax en vocalen beginnen.. of gelijk vanaf het begin.. just some thoughts... :)
Long story short.. 't is een beetje abrubt daar rond 1:30 als ie ineens gaat swingen.

Maar eh.. lekker exotic allemaal.. Die sax.. hmmm... en die vocalen.. Lekkere rhodes :) en klinkt verder qua productie dingetjes/geluidjes al meer dan oke :okdan:
En die swing hoort er gewoon qua jazz vibe enzo.. alleen die overgang dus ff wat aan sleutelen.. voor de rest errug lekker weer :mega:

Wel weer helemaal lekker Bob, de drums mogen wel iets minder wat mij betreft (net even te pregnant/druk imo) verder mooi Indian summer achtig :okdan:

Dank weer voor het luisteren Daniel. Je reactie bevestigt mijn idee wel over de drums. Misschien moet ik wat snares eruit halen her en der, sjekertje minder hier en daar.

Indian summer als in een band die ik niet ken, of als in het jaargetijde? Ik vermoed het laatste, maar vraag het toch even. :)

EDIT: Thanks voor de download, stond al even open, I know :okdan:.

'k had eigenlijk nog een half uurtje willen wachten tot de 14e maar goed.. daar gaat ie :D

Wat betreft de drumtrack.. Rond 1:10 raakte ik em in eerste ff kwijt.. maar dat was op te lossen door nog ff paar keer goed te luisteren wat er nou allemaal gebeurt.. misschien niet erg toegankelijk.. :)

Vind de overgang rond 1:30 als het ineens overgaat op een shuffle een beetje te onverwachts.. als je em nou wat meer opbouwt.. tot rond 2:30.. en dan helemaal op volle sterkte laat swingen als die sax en vocalen beginnen.. of gelijk vanaf het begin.. just some thoughts... :)
Long story short.. 't is een beetje abrubt daar rond 1:30 als ie ineens gaat swingen.

Maar eh.. lekker exotic allemaal.. Die sax.. hmmm... en die vocalen.. Lekkere rhodes :) en klinkt verder qua productie dingetjes/geluidjes al meer dan oke :okdan:
En die swing hoort er gewoon qua jazz vibe enzo.. alleen die overgang dus ff wat aan sleutelen.. voor de rest errug lekker weer :mega:

Ook aan jou dank voor het luisteren. Dat stukje rond 1:10 vond ik eigenlijk best kunnen Mac, maar ik heb dan ook tijd gehad om te oefenen :). Zal eens kiljken vandaag of ik daar ietwat simpeler fill kan maken.

Tja, die sjuffel... Een tijdje geleden heb ik een draadje geopend en het sequencing subforum met de vraga of je midi inserts in Cubase kunt automaten. Ik kwam er niet uit en heb er evenmin een reactie op ontvangen. Als ik weet of het kan en hoe, kan ik allicht proberen om hem de swing er langzaam in te laten komen, Maar om de gehele drumtrack (en andere sporen) handmatig te verschuiven, vind ik wat lastig. Tips of ideeën? Ook ben ik wel benieuwd of het meer luisteraars stoort. :peukie:

wow chill man, leuke sax.. is die sax een sample of heb je die zo leuk ingespeeld ? Well done Bob !! ;)

Gloomer, trouwe hond! Thanks voor de comment. Die sax is wederom een sample, eigenlijk 3 losse. Beetje choppen, stretchen, pitchen en het is wel passend te maken. Ik zou willen dat ik zoiets zelf kon inspelen, maar ik rook als een schoorsteen dus ik denk dat mijn longen dat niet aankunnen :D.

Dank voor het luisteren! Ik ga het inderdaad eens proberen met wat minder hoekige snares en dan iets zachter of minder frequent aanwezig.

Met de sax had deze keer wat mazzel. Met Patricia Edwards heb je zekerheid :D.

Laatst gewijzigd:
Ik vind die drukke drums over het algemeen wel goed werken. Alleen die shaker komt wel heel vaak voor. Misschien wat vaker afwisselen of vervangen met alleen een ridebekken? Lekkere sound hoor!

idem hier

Wederom een fijn trekkie beste Dr van Lansberg :).
Wat me opviel:
De overgang op 0:54, is die er gewoon tegenaan gekleefd?
Ik hoor geen vermenging zoals dit op 1:30 wel het geval is.
De bas vind ik net ietsje te wollig. Een klein beetje meer attack kan het geheel net wat pittiger maken :eureka:.
De stem en de sax vind ik bij wijlen wat harmonisch tegen de stroom invaren maar dat is een kwestie van smaak :engel:.
De shaker is inderdaad prominent aanwezig.
Ofwel kan je wat variatie in je percussiegeluiden brengen ofwel kan je de shaker gewoon een db-tje of twee zachter zetten zodat ie het geheel mee mooi percussief opvult zonder een vooraanstaande rol op te eisen ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Waarde Zuiderbuur! Mijn welgemeende dank voor de immer terugkerende constructieve feedback.

Op 0:54 had ik moeite om een goede overgang te vinden omdat ik daar van toonaard verander. Dus via een delay of reverb kan ik het niet laten overlopen. Op 1:30 zit een woesh die de boel aan elkaar lijmt en de strings loopt in dezelfde toonsoort door (die zit er op 0:54 nog niet in). Dat betekent dat ik eigenlijk niet zo goed weet hoe ik dit kan oplossen. Elk idee is van harte welkom. :okdan:

Die shaker ga ik aanpassen.

Ik snap wel wat je bedoelt met het harminsch tegen de stroom invaren, maar ik ben vaak al blij als ik iets kan vinden dat in de toonsoort passend is te maken en dat dan ook nog een beetje de juiste sfeer heeft (zowel vocalen als toeters). En tja, eigenlijk vond ik het wel kunnen ;).

Back