Synthesizer (Onbekend)

Wsonn

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik ben al jaren op zoek naar de Componist & Titel van dit nummer:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ML7UGYLUT6HO.mp3

Ik hoop dat iemand van jullie het weet. Ik noemde het zelf altijd onweer maar hoop nu dat jullie mij de exacte titel en artiest kunnen geven.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Vriendelijke groet,

Erwin Weggelaar

Het onweer en watergekabbel zelf komt uit de Roland GS-soundset, de koortjes lijken uit een Korg M1 te komen. Dat geeft een beetje een tijdsindicatie (eind jaren '80, begin jaren '90)

Het lijkt wel op een cover die op Synthesizer Greatest zou staan - maar dan wel eentje uit de budgetbak.

Het is dus niet een nummer van iemand maar een aantal deuntjes in elkaar gezet? Ik heb er verder geen verstand van maar bedankt voor je reactie.
Dit nummer staat trouwens niet op Synthesizer Greatest welke Volume dan ook. Die heb ik hier namelijk allemaal.

Ik weet niet of het iemand z'n nummer is.

Toen de Synthesizer Greatest serie uitkwam had je er gelijk een hele hoop klonen bij die ook even wilden incashen op dhr. Starink's succes. Het is geen track van SG (die klinken allemaal veel beter) maar het zou gerust van zo'n "kloon" kunnen zijn.

Vooral het eerste stuk doet wat Vangelis-achtig aan, maar het zou ook goed van een of andere new-age CD uit die tijd kunnen komen.

Hah! Alsof ik mezelf terug hoor begin jaren 90... Humor!

...maar het is niet van mij. Had heel goed gekund, maar 't is toch niet zo...

Ik pik inderdaad ook wel de Starink-vibe op. Maar dat was toch wat meer Fairlight-georiƫnteerd.

Best een lekker moppie muziek.

Back