[HaRdCoRe] Darkcontroller vs. Nonasylum - Dead man walking ( BReyn EOTT RmX )

BReyn

Stamgast
Zo goed als af enkel nog wat variatie in de percussie

comments? :D

https://soundcloud.com/breyn-1/dead-man-walking-breyn-eott

Je hebt m.i. nog wat verbeteringen te doen met voor mij als meest storende je break rond 38-41 sec.

Walking Dead is altijd vet om te gebruiken ;-)

Je kick laat de speakers niet echt bewegen....

Best wel grappig als ik 'm vergelijk met de jouwe ( je tekno track ) :D
Kick? Eerder een basslijn roflol

Maak 'ns een rammende kick dat in de buurt komt van de mijne,.. kzou ten stelligste verbaasd zijn :kont:

Je hebt m.i. nog wat verbeteringen te doen met voor mij als meest storende je break rond 38-41 sec.

Walking Dead is altijd vet om te gebruiken ;-)

is vatbaar voor verbeteringen klopt
alhoewel de meeste die break wel weten te smaken mag de kick voor mij nog een 4 tellen doorlopen das dan ook het enige...

Kritiek is er altijd ... 8o

Best wel grappig als ik 'm vergelijk met de jouwe ( je tekno track ) :D
Kick? Eerder een basslijn roflol

Maak 'ns een rammende kick dat in de buurt komt van de mijne,.. kzou ten stelligste verbaasd zijn :kont:

Kerel, ga jij je mond eens spoelen :bekdicht: Je vraagt toch naar comments? Of mogen die alleen positief zijn ofzo? Ben heb overigens ook met Bruce eens. Track heeft potentie maar je kick heeft geen punch en er staat een hele nasty limiter over de master waardoor vocals en sounds veel te hard terugkomen als de kick stopt. Beschouw dit gewoon als punten ter verbetering, dat is toch juist de reden dat je kritiek wil als je een track hebt geplaatst? :P Succes ermee en hopelijk heb je er wat aan :okdan:

Kick klinkt overdistorted. Inderdaad erg weinig punch, idee is leuk verder hoor.
'T klinkt een beetje alsof de master te veel clipt.

Kerel, ga jij je mond eens spoelen :bekdicht: Je vraagt toch naar comments? Of mogen die alleen positief zijn ofzo? Ben heb overigens ook met Bruce eens. Track heeft potentie maar je kick heeft geen punch en er staat een hele nasty limiter over de master waardoor vocals en sounds veel te hard terugkomen als de kick stopt. Beschouw dit gewoon als punten ter verbetering, dat is toch juist de reden dat je kritiek wil als je een track hebt geplaatst? :P Succes ermee en hopelijk heb je er wat aan :okdan:

Een bruine tong is niet aan mij besteed makker ;)
imo 'n heel objectieve vergelijking met brz's 'kick' zelfs vr techno weinig beduidend

Dat verschil in volume is in 5' opgelost denk dat je dat ook wel beseft eh Razor

Heb graag commentaar begrijp me niet verkeerd naar mijn gevoel dreunt 'm lekker en na de vergelijking kon ik het niet laten. Brz produceert al lang is mss n goeie maat v je en maakt int algemeen goeie sounds maar zn kicks zijn niet te vergelijken,.. Punt.

Kick klinkt overdistorted. Inderdaad erg weinig punch, idee is leuk verder hoor.
'T klinkt een beetje alsof de master te veel clipt.

te weinig punch? Snap ik niet hoor vind m lekker knallen :s
clippen kan helemaal niet analyseer m maar als je 1 piek vindt dan zwijg ik... Heb er speciaal op gelet MSK

Alleszins dankbaar vr de feedback v jou ook Razor ;)

Een bruine tong is niet aan mij besteed makker ;)
imo 'n heel objectieve vergelijking met brz's 'kick' zelfs vr techno weinig beduidend

Dat verschil in volume is in 5' opgelost denk dat je dat ook wel beseft eh Razor

Heb graag commentaar begrijp me niet verkeerd naar mijn gevoel dreunt 'm lekker en na de vergelijking kon ik het niet laten. Brz produceert al lang is mss n goeie maat v je en maakt int algemeen goeie sounds maar zn kicks zijn niet te vergelijken,.. Punt.

Tja, jij begon met het vergelijken :dubbel:
Verder ken ik Bruce niet zo heel goed, maar hij voegt vaak nuttige en informatieve inhoud toe in z'n posts. Ook in dit geval sta ik aan zijn kant; je kicks moeten de woofers laten klapperen en dat doen ze nog niet. Luister het anders eens op een ander systeem als je dat nog niet gedaan hebt, meer referentie is vaak erg handig. Veel vergelijken met andere tracks is natuurlijk ook aan te raden, en dan bij voorkeur in je eigen stijl :W Echt, het moet je trommelvliezen met veel bravoure laten resoneren en dat mis ik nog.
Verder uiteraard graag gedaan m.b.t. de feedback; heb op dit forum zelf veel kennis opgedaan en daar gaat het inmiddels toch om.

:biertje: dan maar en we zien de volgende versie wel weer verschijnen :D

Breyn...Brz maakt tekno en dat heeft niks van doen met techno dat zijn 2 totaal verschillende stijlen en brz maakt wel degelijk knallende tekno...en idd een tekno kick is niet te vergelijken met een hardcore kick dit doet hij dan ook niet lees maar eens terug wie er begint met vegelijken;)....verder omschrijft hij zijn kritiek niet echt goed maar hij heeft wel gelijk je kick mist wat in het laag en er zit niet zoveel punch in...dat geeft ook verders niet maar ik zou het wel meenemen als verbeter punt

Ok nu is de comment van brz tenminste opgehelderd was eerst idd weinig informatief

Heb m ng maar op 2 verschillende systemen gehoord... Na niks dan en echt niks dan positieve feedback van mensen die m hebben beluisterd was dit ff slikken!

Is kijken wat ik kan verbeteren aan die kick.. Kvond m ng zo lekker godverdomme

Mijn commentaar is niet ter onvriendelijkheid bedoeld.
Wat heb je als bron gebruikt voor je kick, en hoe zit je kickchain in elkaar?
Soms is het zo dat met wat kleine tweaks daarin je hele kick kan veranderen van sound.
Probeer anders ook eens je track (kick) te A/Ben met een track die jij goed vind klinken van een andere artiest, soms ben ik lekker bezig denk ik een monsterkick te hebben, A/B ik de track met een andere track en dan ben ik in eens helemaal niet meer tevreden.

Als ik naar de conussen van mijn speakers kijk beweegt hij bij het vallen van je kick niet.....ik denk zelf, en dat is gewoon een inschatting, dat je je kick door een distortion geduwd hebt en dat geluid terug laat komen in je mix. Als dat zo is, dan verlies je veel duw van de kick in de distortion.....het is mooier als je dit layerd door je originele kick in de mix te laten en de gedistorte versie erop te leggen....

Wel arelaxed dat je mijn track erbij moet halen om een goedbedoelde comment uit onzekerheid onderuit te halen....
Als je twijfels hebt of ik wel of niet een goed oordeel over de donkere duistere kant van de muziek kan hebben google je me maar.........ik bedoel het gewoon goed:)

Met hardcore kicks is het naar mijn idee meer de kunst de originele kick net goed te distorten/eqen/satureren in allerlei volgordes om de duw nog te behouden maar toch de rauwe distortion sound te hebben. Soms zit je hier net naast en klinkt de kick toch beter, dan kan je eventueel een hele korte POK met een hipass er boven op layeren. Als ik een droge kick layer met een gedistorte kick krijg ik phase verschillen omdat de amplitude van de kick verandert door hevige distortion.
maargoed, dat is slechts mijn inzicht daarin, ik ben zeker geen professional, ik doe het ook maar voor mijn plezier. Andere manier is om de kick na hevige distortion door een multiband compressor te halen en daar mee de punch meer te accentueren. Een transient designer schijnt ook goed te werken, maar die moet je maar net hebben. (ik heb er geen)

Eerlijk gezegd zou ik niet teveel energie meer in de kick stoppen hoor. Beschouw het als een leermoment en neem het mee naar je volgende project. Blijven repareren aan een nummer kost vaak veel werk en uiteindelijk had je beter je moeite in iets nieuws kunnen steken wat vanaf het begin af aan al beter werkt.

Een persoonlijke opmerking nog: Eye of the tiger is een leuke gimmick, maar ik denk niet dat je met zoiets in het algemeen scoort omdat de meesten het toch wat cheesy zullen vinden. Of het moet helemaal je ding zijn hoor, dan moet je er gewoon mee doorgaan, het perfectioneren en er je sterkte-/herkenningspunt van maken.

Back