Omdat ik vaak geen zin heb!

woodstock

Ouwe rot
Beste luitjes, hierbij een paar trackjes uit een grijs verleden, ik denk zn 13 jaar oud inmiddels.
Ik kwam deze tegen { track1 }, en vond niet snel daarna ook nog deze, (track 2). welke naar mijn mening bij elkaar gevoegd moeten worden, maar dan in een nieuw jasje.
Ik heb nog zoveel dingen onafgemaakt liggen, en vaak de tijd of zin niet om die af te gaan mixen.
Ik zoek dan ook een muziekmaatje om dit soort dingen eens wat verder uit te werken, of te produceren.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie input!!!

Track 2

Idd vreemd, maar downloaden lukt wel idd :}

Probeerde de bestanden gisterenavond laat nog in te laden maar Ableton nog Cubase snapte niks van het bestandsformaat en ik snapte het eigenlijk ook allemaal niet meer.. maar gelukkig lag het dus niet aan mij.. :D

Ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk..

Oh my... de track "I wanna feel", echt 90's, ik vond het leuk. De andere is helaas "silent".

De files zijn niet te horen hier, moest eerst downloaden, maar de mp3 codering lijkt fout te zijn (ik bespeel deze via itunes en klinkt distorted).

Waarmee gemaakt, en wat zijn de technische settings zodra we kunnen helpen?

Poging 2 track1

Attachments

• finalmix1with fade2.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 51
Track 2

Attachments

• I wanne feel.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 73
Helemaal mijn stijl :) klinkt ontzettend lekker.. heerlijke 80´s 90´s discovibe met een vleugje French house..
Qua productie kan ik momenteel weinig hulp bieden.. zit in een soort overgang naar een ander DAW dus een beetje de weg kwijt qua produceren..

@Pablo: Thanx voor het aanbevelen.. ben nog een beetje druk met andere dingen eerst.. Maar zie het zelf niet zitten?

Mocht er toch iets nodig zijn qua vocalen.. op korte termijn heb ik niet veel tijd.. maar vind het echt een te gekke track.. dus lijkt me erg leuk iets bij te dragen als ik weer op orde ben.
Hieronder mijn laatste werkje samen met skies van het forum, die de productie heeft gedaan. :okdan::halleluja
https://soundcloud.com/posy/office-space

En hieronder nog een track van GijsH :okdan:
https://soundcloud.com/macgyvergear/wyoning-first-vocal-try-out

@MacGyver: het is zo dat ik het liefst voor een donkere type muziek (ruig/synthpop/italo/punk-achtig) werk... ben niet zo van de catchy tunes... hoewel ik deze twee nummers leuk vond, zeker de moeite waard om wat concreets te doen.

Oke MacGyver!!!! :}. Blij om te horen dat je hier wat mee kan.
Ik heb geen haast hoor, en ook hier de laatste tijd aan het stoeien met een nieuwe setup, maar ik ben daar ook nog niet helemaal uit.
Maar wat in het vat zit verzuurt niet zeggen ze wel eens, en laat maar weten wanneer je evt tijd of zin hebt om eens wat te gaan doen hiermee.

Even wat rechtzetten.. Die track "Office space" van skies is volledig door hemzelf geproduceerd maar ook geschreven en gespeeld enzo.. ;)

@ Woodstock: Wie heeft destijds de lyrics.. en de zang gedaan op die eerste track? Vind opzich toch wel erg lekker.. zijn ook een beetje vanuit een ander perspectief geschreven.. :D
En.. weet ook eigenlijk niet of je iemand zoekt voor zang.. of juist voor samen produceren?
Dit is sowieso wel een stijl die mij aanspreekt en iig lijkt me erg leuk daar wat vocalen op te mogen doen. :)

Grappig vind ik wel dat als je eenmaal samen ergens aan werkt, er een soort chemie ontstaat die soms ontzettend motiverend kan werken :) Dat van geen zin hebben herken ik ook wel maar meer geen zin om dingen af te maken misschien
Heb wel wat dingetjes zelf geproduceerd.. maar wil tijdens het produceren van alles doen en overal mee spelen.. :D ook wel een herkenbaar probleem voor meer producers denk ik..

Op mijn soundcloud staan ook nog wat dingetjes.. zit ook iets meer 80's / 90's vibe in dan de collabs in mijn eerdere post...

@ Pablo: Voorlopig ben ik ook nog wel ff zoet met muziek maken met de tekst die ik laatst heb mogen ontvangen van je.. Maar een collab hoeft zich natuurlijk niet te beperken tot iets tussen 2 personen ;)

Laatst gewijzigd:
@MacGyver: dat was mijn ex :}. Ik heb destijds heel wat dingen met haar opgenomen, en na de scheiding, eigenlijk nooit niks meer met die nummers gedaan. Maar ze zijn door de tijd wel gaan rijpen heb ik het idee.
Het liefst zou ik dan ook willen samen werken met iemand die ook mij aanvult, en andersom. En wat die chemie betreft daar heb je wel gelijk in is mijn ervaring.

Back