Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Van elke DAW is bekend dat verschillende pro's er mee werken, ook FL.Bedankt voor de reacties. FL is een goede DAW. Misschien wil ik iets anders, omdat ik de indruk heb dat de pro's vaak Pro Tools, Logic enz. gebruiken en minder FL.
Is niet waar.Ook dacht ik dat andere DAWS misschien eigenschappen hebben die leiden tot een betere eindproduct.. Ik heb een aantal keer gehoord dat FL geen goed geluid zou geven vergeleken met andere DAWs.
FL StudioWelke komt wat workflow betreft het dichts bij FL?
Heb je bewijs daarvoor? Ik wil je best geloven, maar dit klinkt als gebakken lucht.Het is wel zo dat elke DAW net een beetje anders klinkt
Heb je bewijs daarvoor? Ik wil je best geloven, maar dit klinkt als gebakken lucht.
Deze discussie is vaker voorgekomen. De ene beweert dat er wel verschil is, de andere niet. Ik ga het niet bewijzen, want welk bewijs bestaat er nog meer dan je eigen oren?
Ik spreek verder uit eigen ervaring. Ik heb met FL Studio altijd een gevecht gehad wat betreft het geluid. Het klonk nooit zoals ik het wou. Dan spreek ik over die figuurlijke deken over het geluid. Uiteindelijk kreeg ik het wel voor elkaar, maar heb besloten met FL te stoppen, omdat het me teveel moeite kostte. Het is ook zo moeilijk definieerbaar wat het precies is.
Nu gebruik ik Presonius Studio One. Ben ik zeer tevreden over. Het klinkt 'clean'. Ik beleef het toch wel anders.
Dus ja, dat is mijn ervaring ermee. Ik vetrouw mijn eigen oren, en verder valt er niks te doen. Ik ga niemand proberen te overtuigen. Als jullie het niet horen, waar moet de discussie over gaan dan?
Uiteindelijk is het niet interessant wie er gelijk heeft. Het gaat mij erom dat ik gewoon door kan blijven gaan als ik bezig ben muziek, en me niet in allerlei bochten hoeft te wringen om iets voor elkaar te krijgen. Dat wilt iedereen toch?
Haha ja vooral de oudere programeertalen hebben dat, die zijn ondertussen een beetje bedorven.Iedereen weet toch dat Presonius Studio One het slechts geprogrammeerd is. Ik bedoel bij het afmixen wordt het geluid zo verkleurd, ik denk dat het door de programmeertaal komt ofzo.
Iedereen weet toch dat Presonius Studio One het slechts geprogrammeerd is. Ik bedoel bij het afmixen wordt het geluid zo verkleurd, ik denk dat het door de programmeertaal komt ofzo.