Daws met piano roll

Bedankt voor de reacties.

Ik had verder ook dingen gehoord over het stabiel draaien van FL op je systeem. Het zou oa. een hoge cpu gebruik hebben. Hoe is dit in vergelijking met andere DAWs?

Het beste is al je het zelf uitprobeert. Iedereen heeft een mening maar het gaat erom wat jij vindt. Live kan je gratis uitproberen. Te downloaden van de Ableton.com site. Op hun Youtube site staan ook vids hoe je moet beginnen.

Je hoeft niet per see 1 DAW te gebruiken... Ik zelf gebruik Ableton om schetsen in te maken en voor live. Maar als ik iets echt tot de mm wil afmixen werk ik in Cubase.. Volgens mij klinken alle DAW's tegenwoordig gewoon goed.. 10 jaar geleden was dat nog wel anders.

Ik weet niet meer precies maar ergens in de overstap van cubase SX 3 naar 4 of 5 is er zoveel veranderd aan de soundengine van cubase dat ik ineens wel een goede sound eruit kreeg wat me daarvoor niet echt lukte.

Er zijn van de meeste programma's demo's te gebruiken... probeer er een paar uit. Als echt verder wil als pro in de muziekwereld kan het zoiezo geen kwaad om Protool te leren gebruiken. Niet omdat dat beter is maar omdat het veel wordt gebruikt in studio's en ook voor post-productie.

snelkookbami, idd als je het ironisch had bedoelt moet er serieus over een ironie smiley worden gedacht. ik vatten hem deze keer ff niet ironisch op. sorry. :okdan:

misschien was het laat!

Bedankt voor de reacties.

Ik had verder ook dingen gehoord over het stabiel draaien van FL op je systeem. Het zou oa. een hoge cpu gebruik hebben. Hoe is dit in vergelijking met andere DAWs?

Ligt denk ik meer aan welke plugins je draait dan de DAW zelf.

Het is niet de keuken, maar de kok he! Er zijn genoeg bekenden die hun muziek maken met FL Studio!

Waarom zou je overstappen naar een ander programma als je al goed kan werken met FL Studio? Tenzij FL je beperkt zie ik geen reden om over te stappen!

Back