Blofeld

C-Jay

Progressive / Tech-House
Vast al een topic over de Blofeld, maar aangezien ik er sinds kort 1 heb wilde ik vragen of er hier mensen zijn die Blofeld soundbanks hebben, of weten waar ik die gratis kan vinden? Wil ze ook wel kopen op de Waldorf site, maar het geld is ff op. :)

Geniaal trouwens, ik had op marktplaats een advertentie gezet: wie wil mijn novation nova ruilen tegen een Blofeld. En wat denk je? Heb hem geruild met een jongen in Kroatie, die vaak op buitenlandse sites als marktplaats zit. Dacht eerst dat het een scam was, maar hij stuurde hem zelfs als eerste op, zodat ik kon zien dat de Blofeld in orde was.

Werkelijk in nieuwstaat, en veel meer my kinda synth dan de nova.

Nog andere gebruikers hier met ervaringen, sounds, tips? :maffia:

C-Jay

Je hebt nu standaard 8x128 presets
das totaal 1024. voor je die allemaal eens doorlopen hebt, ben je wel even zoet mee.
Ok ze zijn niet allemaal even mooi en goed. maar er zit genoeg in die wel bruikbaar zijn
En anders maak je je zelf je eigen geluiden.

En ja de Waldorf site heeft dacht ik ook geluidsbanken staan.

True... ben ik zeker wel ff zoet mee.
Maar wil tzt ook wel die SL uitbreiding om samples af te spelen... dat lijkt me wel een mooi extraatje.
Lekker trouwens qua setup, hij staat bovenop mijn nordlead 1 keys, knobs galore. :mega:

yo yo,

sja... ik vind de sound van de nova het toch net niet voor mij. vrij iel. heb er wel hele mooie, ronde strakke basjes uit gehaald, maar die haal ik ook uit de nordlead. en alleen voor bassenbak, is 't 'm net niet. heb ik liever wat anders. ook qua look en feel heb ik meer met de blofeld, en dat hij prima op mijn nord lead past, is ook mooi meegenomen. de nova is een prima bak hoor, en past in elke mix, maar ik had er wat meer van verwacht. je kan hem altjid testen als je hem voor goed geld vindt, en dan weer verkopen als het niks is voor je. doe ik ook altijd. wel ff op de prijs letten dan. dat je geen verlies maakt.

heb nu naast al mijn software de nord lead voor basjes en leads, de blofeld voor pads en arps en soms basjes, en sinds kort een jv 1080 voor strings en pads. allemaal absurd goedkoop ook. 250 voor de nord, 125 voor de 1080 en de blofeld geruild.. prima dus. :) wilde graag wat hardware er weer bij.

Back