suzuki sx500 siel ex80

yanis

Stamgast
Nu ik eindelijk een adapter heb kunnen bemachtigen (!) blijkt dat enkel de noise generator werkt.
De verkoper heeft me dus 2x belazerd door me eerst een synth zonder adapter te verkopen die dan uiteindelijk niet eens blijkt te werken.

Nu, weet iemand wat dit probleem kan zijn?
Soms komt er een klein beetje oscilator door maar meestal is het gewoon niets.
De noise werkt perfect maar ja daar zijn we niet veel mee.

Iemand een idee, dacht mss aan de interne batterij, maar ik heb echt geen ervaring met deze synth en er valt ook niet veel over te vinden...

werkt het filter wel?

:koffie:

Nu ik eindelijk een adapter heb kunnen bemachtigen (!) blijkt dat enkel de noise generator werkt.
De verkoper heeft me dus 2x belazerd door me eerst een synth zonder adapter te verkopen die dan uiteindelijk niet eens blijkt te werken.

Nu, weet iemand wat dit probleem kan zijn?
Soms komt er een klein beetje oscilator door maar meestal is het gewoon niets.
De noise werkt perfect maar ja daar zijn we niet veel mee.

Iemand een idee, dacht mss aan de interne batterij, maar ik heb echt geen ervaring met deze synth en er valt ook niet veel over te vinden...

Jawel, heb de Max 4 live plug-in voor de Suzuki te besturen via midi cc even geïnstalleerd, en alles behalve de osc's lijkt op het eerste zicht te werken

Ken je deze site al?
http://www.emismusic.co.uk/museum/Siel/EX80/SielExpander80.htm

Ik zou eerst beginnen met de batterij te vervangen.
Wanneer je de melding "c4" of iets dergelijks op het display krijgt bij het aanzetten (enkele dagen tussen laten), dan is je batterij komen te gaan...
Er zijn binnenin ook potmetertjes die je kan bijsturen (zie TWEEKS hoofdstuk op de site).
Ik heb er ooit teveel aan gedraaid en de sound was verschrikkelijk....
Dus, terug netjes zetten terwijl het toestel open was en ik via midi aanstuurde.

Cheers,
Exo. :mega:

Ken je deze site al?