suzuki sx500 siel ex80

yanis

Stamgast
Nu ik eindelijk een adapter heb kunnen bemachtigen (!) blijkt dat enkel de noise generator werkt.
De verkoper heeft me dus 2x belazerd door me eerst een synth zonder adapter te verkopen die dan uiteindelijk niet eens blijkt te werken.

Nu, weet iemand wat dit probleem kan zijn?
Soms komt er een klein beetje oscilator door maar meestal is het gewoon niets.
De noise werkt perfect maar ja daar zijn we niet veel mee.

Iemand een idee, dacht mss aan de interne batterij, maar ik heb echt geen ervaring met deze synth en er valt ook niet veel over te vinden...

werkt het filter wel?

:koffie:

Nu ik eindelijk een adapter heb kunnen bemachtigen (!) blijkt dat enkel de noise generator werkt.
De verkoper heeft me dus 2x belazerd door me eerst een synth zonder adapter te verkopen die dan uiteindelijk niet eens blijkt te werken.

Nu, weet iemand wat dit probleem kan zijn?
Soms komt er een klein beetje oscilator door maar meestal is het gewoon niets.
De noise werkt perfect maar ja daar zijn we niet veel mee.

Iemand een idee, dacht mss aan de interne batterij, maar ik heb echt geen ervaring met deze synth en er valt ook niet veel over te vinden...

Jawel, heb de Max 4 live plug-in voor de Suzuki te besturen via midi cc even geïnstalleerd, en alles behalve de osc's lijkt op het eerste zicht te werken

Ken je deze site al?
http://www.emismusic.co.uk/museum/Siel/EX80/SielExpander80.htm

Ik zou eerst beginnen met de batterij te vervangen.
Wanneer je de melding "c4" of iets dergelijks op het display krijgt bij het aanzetten (enkele dagen tussen laten), dan is je batterij komen te gaan...
Er zijn binnenin ook potmetertjes die je kan bijsturen (zie TWEEKS hoofdstuk op de site).
Ik heb er ooit teveel aan gedraaid en de sound was verschrikkelijk....
Dus, terug netjes zetten terwijl het toestel open was en ik via midi aanstuurde.

Cheers,
Exo. :mega:

Ken je deze site al?

Wanneer je de melding "c4" of iets dergelijks op het display krijgt bij het aanzetten (enkele dagen tussen laten), dan is je batterij komen te gaan...
Er zijn binnenin ook potmetertjes die je kan bijsturen (zie TWEEKS hoofdstuk op de site).
Dus, terug netjes zetten terwijl het toestel open was en ik via midi aanstuurde.

Cheers,

De site kende ik al, maar echt uitsluitsel over mijn probleem vond ik er niet.

Weet iemand of die batterij dus niet gewoon enkel voor het patch memory dient?
Ik heb geen zin nog een batterij te zoeken voor een hopeloze synth.
En waar vind je zo'n batterij überhaupt?

Ken je deze site al?

Cheers,

Er stond idd 4c op de display bij het opstarten, batterij vervangen maar de 4c melding is blijven staan.... Iemand een idee wat dat kan betekenen?

tjonge jonge 150€ verder voor een synth waar geen geluid uit komt!
wat kunnen sommige verkopers toch hufters zijn. Werkt prima zeggen ze dan!
Beware Mike Van Harn!

ja je kan parameters veranderen enveloppes filter enz, maar het enige wat ik krijg is white noise

ik denk eigenlijk dat de batterij in het verleden al is vervangen, de soldeerpunten zijn bruin, maar misschien is er een puntje ergens doorgebrand, aangezien die 4c melding blijft staan met een nieuwe batterij en ik tot nu toe alleen kan terug vinden dat die 4c melding met de batterij te maken heeft?

Het vreemde is ook dat er soms heel vaag eventjes wat oscillator doorkomt...

je moet even meten op pin 12(-)en 24(+) van de 6116 chip of daar de batterij spanning opstaat, iets van 2.4 volt.
dit meten terwijl de stekker niet in het stopcontact zit)

als dat zo is, dan ken je het beste even op zoek gaan naar patches om via midi in het ding te laden.

waarschijnlijk werkt het dan wel.

:koffie:

aangezien die 4c melding blijft staan met een nieuwe batterij en ik tot nu toe alleen kan terug vinden dat die 4c melding met de batterij te maken heeft?

Dat was bij de mijne ook nog steeds het geval na een nieuwe batterij.
Laat 'm even 24 uur aanstaan en dan zal de 4C melding waarschijnlijk weg zijn bij het opnieuw opstarten.
Ik heb nu geen 4c meer.

Cheers,

Ja oké zal nog even afwachten maar betwijfel toch of het feit dat de oscillators niet werken met de batterij te maken heeft. Iemand verder nog ideeën? Hoe te troubleshooten en/of reserve onderdelen te vinden?

Back