Korg PS reeks polyfone modulars

bikkel

Everything is on the One
Ik vraag me nou echt al tijden af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, en patchkoorden gebruiken en 48 stemmig zijn in 1 synthesizer. Die patchkabels moeten dan toch ongelofelijk dik zijn? Of hoe doen ze dat toch???

Heb je reeds een 3100 of 3200 geopened? In elk geval kan ik je zeggen dat er KILO's samengeperste kabels inzitten (en nog wat Duits kleingeld zoals in mijn geval). Alle CV's patchpunten zijn sowieso 'monofoon' zodat je deze nooit extern polyfoon kan benaderen. Enkel met een volledige Kenton kit kan je dit bereiken, wat trouwens een goeie 500 EURO kost.

Nou ik kan helemaal niks vinden over deze synth op het web behalve wat oppervlakkige info. Maar jij hebt er eentje? Staat het geluidssignaal nou gewoon los van het controlesignaal ofzo? Ik kan me gewoon geen idee maken van de precieze werking van dit apparaat. En waarom het niet meer gemaakt wordt door andere fabrikanten.

Wat moet dit dan bij een PS3300 zijn :confused: Dit is een monster van 3 PS3100-en in mekaar !!! Ik vind die PS-serie één van de beste synths ooit geproduceerd, in ieder geval. Vangelis en J.M. Jarre hebben er gebruik van gemaakt.

Heel even moest ik terugdenken aan the Futures World Orchestra. Hadden die geen PS3300 en een PS3100??? Ik dacht het wel, en ik geloof dat daar nog een ARP 2600 bij stond ook. Mooi materiaal =(

En aangezien je deze wonderschone beesten zelden of nooit te koop ziet staan ga ik er zelf maar een bouwen aan de hand van de website van Jürgen Haible.

Hij heeft hier een ongeloofelijk knap staaltje reverse engineering geleverd en heeft enkele verbeteringen in weten te bouwen (64 patch memories ipv 16 en MIDI).

http://www.oldcrows.net/~jhaible/polykorg/jh_polykorg_clone.html

Kijk vooral even op de 2e pagina voor wat fotos en enkele samples:)

Laatst gewijzigd:
Monnikenwerk.....maar het ziet er inderdaad naar uit dat de patches totaal los staan van het geluid zelf.

Origineel geplaatst door Marcel D
En aangezien je deze wonderschone beesten zelden of nooit te koop ziet staan ga ik er zelf maar een bouwen aan de hand van de website van Jürgen Haible.

Ik kan zo een 3100 kopen en als je wil koop je binnen een jaar een 3300

Ik sprak laatst iemand die z,n PS 3100 3200 in z,n opslag heeft staan ga er over een tijdje toch weer over beginnen ;)

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik kan zo een 3100 kopen en als je wil koop je binnen een jaar een 3300

Een 3100 wil ik eigenlijk niet en voor een 3300 vragen ze Hollywood-prijzen :)

Geschatte bouwkosten voor een 3200-kloon is € 1200 ex. manuren maar goed, 't is natuurlijk een hobbie:D

Back