Vraag over Moogerfoogers i.c.m. mono-synth

Freelander

Ouwe rot
Beste mensen,

Ik heb hier een paar Moogerfoogers en ook een aantal mono synths staan. Nu wil ik bij alle mono-synths ook de MF gebruiken, zonder telkens opnieuw de kabels te wisselen.

Het lijkt mij het gemakkelijkst om een kleine mixer ertussen te zetten -waarmee het signaal van de synths dus dan allemaal door de MF - gaan. Punt is echter natuurlijk wel dat ze allemaal dezelfde instellingen MF gebruiken. (tenzij je effect individueel per input kan schakelen)

Vragen:

Is er een andere oplossing voor, bijvoorbeeld een soort audioswitch ? (separaat gebruik van MF is voor mij geen probleem)
Welke kleine (kwalitatieve) mixer zou je mij dan adviseren en heeft die dan ook een individuele effect schakeling ?

Tot slot: Nee ik heb geen budget voor een paar MF erbij te kopen...

Ben benieuwd naar jullie reactie /advies.

Waarom doe je dit niet op je gewone mixer?

Dank voor je reactie.

Alle synths lopen nu door een lexicon effect processor heen en kan ik alleen apart schakelen (wel of geen effect)
Ik wil juist enkel de mono synths door de MF-ers laten gaan

Dus je zoekt eigenlijk klein mixertje met een aux per toe te passen fx.
Hou er wel rekening mee dat je dan net zopveel inputs op de mixer moet hebben als dat je apparaten erdoorheen wilt kunnen sturen.
FX's op je auxen aansluiten en dan de stereo uit op je Lexicon inputs prikken (wat voor een ding is dat eigenlijk?)

soundtracs-topaz-mini-438274.jpg

2 auxen....

Je sluit je MF's in serie aan op je Send Mono. Dan de output van je MF's op je Return.
Dan kan je met de send knoppen op je channels regelen hoe veel dr van t signal er naar je MF's gaat.
Met je Return knop regel je vervolgens hoeveel van de MF's er terug wordt gemixt met t Main-output signaal.

De mix knop op je MF's wel helemaal open zetten trouwens, want de Mix regel je met je return knop :)

Je sluit je MF's in serie aan op je Send Mono. Dan de output van je MF's op je Return.
Dan kan je met de send knoppen op je channels regelen hoe veel dr van t signal er naar je MF's gaat.
Met je Return knop regel je vervolgens hoeveel van de MF's er terug wordt gemixt met t Main-output signaal.

De mix knop op je MF's wel helemaal open zetten trouwens, want de Mix regel je met je return knop :)

Oke :-)

Dan gaat alles (afhankelijk van je send instelling per kanaal) via de MF toch en kunnen de andere synths niet meer via de Lexicon toch ?

Is het dan niet beter (omdat ik twee MultiMix 8 line heb) de ene te gebruiken voor de Lexicon (polysynths) en de andere voor de monosynth i.c.m. de MF. Dan zal de output van die Multimix 8 line op één input -bijvoorbeeld input 8- van de andere Multimix moeten (en de send van input 8 -dus Lexicon- niet gebruiken)

Am I right ?

Ik denk dat je iets met meer Sends/Auxen nodig gaat hebben.....
Ik heb er zelf 8 op mijn mixer en die gebruik ik allemaal.

Of zoek zo'n ouwe Roland Rack mixer M-240 oid. Met 1 send/return moet je idd al je MF's in serie zetten en kun je niet per synth het type MF regelen.

Ja de routing die je voorstelt is idd mogelijk.
Het hangt er van af hoe je je Lexicon wilt gebruiken. Als je die nog icm je mono-synths en MF's wil gebruiken is dit wel handig.
Of je moet de totale output van je mixer nog door je Lexicon heen sturen. Is ook een optie.

Meer auxen of sends is alleen nodig als je nog meer effecten hebt, of als je ze niet in Serie wilt schakelen.
Maar aangezien je MF's hebt die ook een bypass hebben is ze in serie schakelen t makkelijkste met de aperatuur die je nu hebt staan.

Ik denk dat je iets met meer Sends/Auxen nodig gaat hebben.....
Ik heb er zelf 8 op mijn mixer en die gebruik ik allemaal.

Of zoek zo'n ouwe Roland Rack mixer M-240 oid. Met 1 send/return moet je idd al je MF's in serie zetten en kun je niet per synth het type MF regelen.

Dit gaat "boven mijn pet" helaas. Ik ben nog uit de tijd van de bakelieten 78 toeren platen...

Als het dus mogelijk zou zijn om elke MF apart te combineren met 4 verschillende mono synths, dus bijvoorbeeld de L.Phatty door de MF104 en de Voyager door de MF104 én MF107 ?

Zou dat dan ook kunnen ?

Back