shappy1010
Stamgast
Zat gisteravond weer es sinds lange tijd met mijn vintageboard te knutselen op mijn JV1080, Ik heb dat ding al lang niet meer aangeraakt, hij stond in een hoekje vanwege mijn Karma en S90 (Mijn 1080 was mijn eerste synth, ik heb hem al 10 jaar
, maar aangezien ik de laatste tijd ook wat meer into vintage sounds ben (Hammonds, Fairlight, Wurlitzer, Rhodes, oberheim, solina etc.) dacht ik, ik ga nog es luisteren. En eigenlijk viel ik gewoon weer bijna van mijn stoel af!!!
Ik zie zoveel JV1080´s op marktplaats en op deze forum te koop staan en het is echt doodzonde om dat ding voor een paar honderd eurootjes weg te doen. Met de gratis editor changeIT!, en de simpele bediening van de 1080, de tonnen aan sounds die je kunt downloaden is het nog steeds een ontzettend flexibele en vet klinkende synth! Het vintage expansion is nog steeds zo bizar goed dat ik voor een aantal nummers die we spelen de S90/Triton voices weer heb vervangen heb met 1080 sounds! Ik zal vandeweek wel is effe wat voices op Mp3 zetten mochten jullie het leuk vinden...
Hierbij eindigt mijn pleidooi voor behoud van de 1080...
, maar aangezien ik de laatste tijd ook wat meer into vintage sounds ben (Hammonds, Fairlight, Wurlitzer, Rhodes, oberheim, solina etc.) dacht ik, ik ga nog es luisteren. En eigenlijk viel ik gewoon weer bijna van mijn stoel af!!!Ik zie zoveel JV1080´s op marktplaats en op deze forum te koop staan en het is echt doodzonde om dat ding voor een paar honderd eurootjes weg te doen. Met de gratis editor changeIT!, en de simpele bediening van de 1080, de tonnen aan sounds die je kunt downloaden is het nog steeds een ontzettend flexibele en vet klinkende synth! Het vintage expansion is nog steeds zo bizar goed dat ik voor een aantal nummers die we spelen de S90/Triton voices weer heb vervangen heb met 1080 sounds! Ik zal vandeweek wel is effe wat voices op Mp3 zetten mochten jullie het leuk vinden...
Hierbij eindigt mijn pleidooi voor behoud van de 1080...

) om de typische roland JV sounds te combineren met de yamaha sounds....goeie investering