NAMM 2014 Speculaties?

Ik verwacht een minor OS update voor de Sequential Circuits Six-Trak.

Dat zou grappig zijn....maar die Fransoos die de Prophet 600 heeft gedaan zal het niet worden denk ik

Van mij mag Yamaha wel met de AN2x komen. En wellicht een nieuwe Motif met dan verschillende technieken. Dus FM, AN, VL etc. EIgenlijk hun pluginboards, maar dan beter geintegreerd. Eigenlijk als antwoord op de Kronos

Ik verwacht van Access toch ook wel iets.

Wat zou men nog kunnen wijzigen aan zo'n Acces Virus 4? Ti2 is al zo'n bruut ding.

Wat zou men nog kunnen wijzigen aan zo'n Acces Virus 4? Ti2 is al zo'n bruut ding.

Ja dat is wel de vraag. Natuurlijk de DSP verhogen en wellicht de interface op de synth zelf? Maar met het TI en OS updates heb je als TI eigenaar ook al vaak mooie updates gehad.

Ja dat is wel de vraag. Natuurlijk de DSP verhogen en wellicht de interface op de synth zelf? Maar met het TI en OS updates heb je als TI eigenaar ook al vaak mooie updates gehad.

Ik denk dat het echter niet gaat gebeuren

Mijn glazen bol zegt:

Korg: Kaossilator en Kaoss Pad Mini versie 3 (v2 met betere bouwkwaliteit, 32 steps loops en 10 nieuwe presets), twee nieuwe Electribes (een groene en een zwarte), nieuw portable workstation met minitoetsen (kleine Kross), en een Monotribe heruitgave met verschillende kleurtjes en v2 silkscreen belettering. Traditievol pas minimaal een half jaar na aankondiging te koop. Oja, KingKorg gaat naar €799.

Roland: nieuwe VA engine die toepasbaar is in ieder nieuw product d.m.v. "modulaire" chipjes. Eerste grote product met deze chipserie word de opvolger van de Gaia synthesizer.

Roland die inspeelt op de analoge/retro markt met als merknaam "Aira"

een samenwerking tussen elektron en teenage engineering (OP-four) :-)

Ik denk dat Roland al denkt de wijsheid in pacht te hebben met de Jupiter-80; dus denk ik dat ze de aparte secties van de JP-80 apart in losse modules en keyboards gaan verkopen, met als label: "powered by the Jupiter-80".

Zoals de MT-32 ooit de ultiem uitgeknepen D-50 was; zoiets moet er weer komen: De klank van een JP-80 in een 9,5" kastje met 1/10-de van de kwaliteit. ;)

Laatst gewijzigd:
ik weet niet of het waar is maar korg komt met een volca beats 909!

http://hammarica.com/korg-to-announce-volca-909-at-namm-2014/

De enige bron die ze hebben is "a befriended engineer", jajaja netzoiets als "een vriend van mijn zus/broer kan/vertelde/heeft" of iets dergelijks??

Hammarica saw the prototype through a befriended engineer. We were not allowed to take pictures, but we rendered an image as best as we could to show how it will look.
Haha, lekkere render, sinds wanneer valt knip en plak werk in paint/photoshop onder renderen??? Echter is dit totaal geen bewijs, alleen maar geouwehoer...

Waarom doen mensen dit toch? Is het een gebrek aan aandacht ofzo?

Ik denk dat Roland al denkt de wijsheid in pacht te hebben met de Jupiter-80; dus denk ik dat ze de aparte secties van de JP-80 apart in losse modules en keyboards gaan verkopen, met als label: "powered by the Jupiter-80".

Zoals de MT-32 ooit de ultiem uitgeknepen D-50 was; zoiets moet er weer komen: De klank van een JP-80 in een 9,5" kastje met 1/10-de van de kwaliteit. ;)

De komst van een dergelijk iets lijkt vrijwel zeker omdat de Sonic Cell module niet meer te koop is. Onderaan de module markt staat nog altijd de SD-50 (Sound Canvas met wat extra's). Het vlaggenschip qua modules is momenteel de Integra-7, wat enigszins vergelijkbaar is met de JP-80. Ik weet even niet waar de 7 achter het woord Integra voor staat (zevende generatie modules?), maar logischerwijs zou Roland daar een Light-versie of zo van kunnen maken voor ongeveer de helft tot tweederde van de prijs.

De komst van een dergelijk iets lijkt vrijwel zeker omdat de Sonic Cell module niet meer te koop is. Onderaan de module markt staat nog altijd de SD-50 (Sound Canvas met wat extra's). Het vlaggenschip qua modules is momenteel de Integra-7, wat enigszins vergelijkbaar is met de JP-80. Ik weet even niet waar de 7 achter het woord Integra voor staat (zevende generatie modules?), maar logischerwijs zou Roland daar een Light-versie of zo van kunnen maken voor ongeveer de helft tot tweederde van de prijs.

Wat ik onder andere bedoelde was om bijvoorbeeld een JR-serie te maken (Jupiter-Rack, oftewel Junior). Doen ze de VA in een apart 9,5" kastje (JR-A, als uitgebreidere rackversie van de Gaia), de samples in weer een ander 9,5" kastje (JR-S, als opvolger voor de SoundCanvas), de orgels (JR-O), de piano's (JR-P)... Daar zal best wel vraag naar zijn. Lekker uitmelken die hap. ;) Kunnen ze daarna dezelfde hap uitbrengen in de kast van de PC-serie midicontrollers en hebben ze er plots ook nog 4 keyboards bij (De JK-serie, oftewel Jupiter-keys/Junk-keys).

Een 1U Integra-3 met klein display, 4 uitgangen, de helft van de polyfonie en geen surround blijft natuurlijk ook welkom, als de prijs op de helft van die van een Integra-7 komt te liggen en de geluiden wel uitwisselbaar zijn.
En dan als klap op de vuurpijl een Integra-1 in een 9,5" kastje met alleen wat draaiknoppen (opvolger XV-2020) voor amper 400 euro en met een wat mindere geluidskwaliteit dan de 3 en de 7.

Laatst gewijzigd:
Back