Ik wil muziek maken maar me ssd systeemschijf loopt langzaam vol

Ik heb 16 gig intern geheugen maar ik heb ook nog nooit een waarschuwing gekregen dat het virual memory te laag zou zijn.

thanks voor het delen van die video zijn idd wel wat dingen bij die ik nog kan tweaken ik zal er zo eens in duiken

- Defragmenteren wordt door Windows 7/8 automatisch gedeactiveerd indien het een SSD betreft. Deze schijven (alhoewel, in hoeverre kan je nog spreken van schijven, eerder cellen) mogen NOOIT gedefragmenteerd worden.

- Hibernation direct na installatie Windows deactiveren.

- Pagefile deactiveren.

- Systeemherstel deactiveren (hoeft niet, scheelt je wel een berg ruimte)

Hier nog meer truucs voor SSD installatie en daarna optimimalisatie.

http://www.overclock.net/t/1156654/seans-windows-7-install-optimization-guide-for-ssds-hdds

http://www.thessdreview.com/ssd-gui...optimization-guide-2/2/?ModPagespeed=noscript

Ik zou ook de ingestelde cache disks van je diverse applicaties eens checken, die kunnen ook erg veel ruimte innemen.

En zoals Dennis al zei, met een redelijk recente update van Windows 7 is het ook eindelijk mogelijk om die SXS troep op te ruimen. (dat is vaak ook al zomaar een paar GB)

Laatst gewijzigd:
Thanks voor de tips en links ik ben er uit...ik ga windows opnieuw installeren en optimaliseren aan de hand van alle gegeven info :)

Dat heb ik je al eerder horen zeggen, maar bij mij is dat niet zo; ook mijn ssd kan gekozen worden bij het defragmenteren.

Dan is de SSD niet helemaal correct geinstalleerd..... zie procedures.

Hoe dramatisch dat is, weet ik niet :D.

Bij mij is de optie Defragmenteren niet meer beschikbaar voor mijn SSD, wel bij de andere schijven.

Hmm, mijn SSD is 11% gefragmenteerd, en ik zou eventueel op defragmenteren kunnen drukken, die is beschikbaar. Dus ik moet nog even wat tweaken blijkbaar om die functie onbruikbaar te maken.

Edit: mijn pagefile was 16 gb, dus dar valt best wat te winnen. Ook onzin om ssd te gebruiken voor ram als je 16 gb DDR3 hebt.

Disable The Paging File

How to disable:

Right-click Computer
Select Properties
Select Advanced system settings
Select the Advanced tab and then the Performance radio button
Select the Change box under Virtual memory
Un-check Automatically manage paging file size for all drives
Select No paging file, and click the Set button
Select OK to allow and restart.

Net van een tweaker vernomen dat die automagische disabling van defragmentatie op SSD's pas vanaf een van de allerlaatste Windows 7's erin is gebakken.

Dus heb je een al wat oudere ISO zonder de meest recente updates, dan zit dat er nog niet in.

Pagefile met 16GB is zeker niet meer nodig Niel :).

Ik zou iig. aanraden een trimmer programma te gebruiken voor je SSD schijf zodat deze optimaal blijft, en de vrije ruimte voor je beheerd ipv. dat deze vol loopt zonder te kunnen hergebruiken.

Deze tip is ook een goeie trouwens.

Wel ff tijdig zorgen dat TRIM aanstaat, zie procedures.

Je moet niet je Windows op de SSD zetten en de rest op de grote schijf. Je moet Windows plus al je programma's op de SSD zetten en al je profiel- en programmadata op de andere schijf. Je kunt er ook voor kiezen om het wisselbestand op de normale harddisk te zetten zeker als je 8GB hebt of meer dan gebruik je dat niet zo vaak. Ook kun je het wisselbestand helemaal uit zetten, wel aan te raden als je 16GB hebt.

poeh, ben ik even blij dat ik op mac zit
serieus: bij cubase en zo ook geen werkfolder aangewezen op de vaste hardeschijf ?

poeh, ben ik even blij dat ik op mac zit
serieus: bij cubase en zo ook geen werkfolder aangewezen op de vaste hardeschijf ?

Ik kreeg gisteren fout -9133 bij het importeren van foto's, waarschijnlijk doordat ik met een SSD als hoofdschijf werk en een normale HDD voor mijn profiel heb en hij toch op mijn SSD zocht. Dus zo heilig zijn ze in Cupertino ook niet.

Er zijn trouwens genoeg VST's die vragen om een installatiepath (bijv je 2e harde schijf), maar die toch een zooi data op je systeemschijf zetten ! (ook niet-originele apps hebben hier een handje aan)

Je Pagefile kan je best aan laten staan, maar zet 'm wel even op een andere schijf dan je systeemschijf.

Als het goed is kan je de trim software gewoon downloaden van de website van je SSD leverancier. Soms zit 't zelfs gewoon bij de driversoftware inbegrepen.

Back