De ik heb (af)gebouwd draad voor 2014!

Nog niks af maar net 2 555 VCO's en controller LFO's besteld, Matthias doet waarschijnlijk een derde run! Check Muff, denk dat er nog wel wat mensen een pcb'tje willen.

De TH VCO & LFO zijn de laatste modules om mijn eerste DIY projectje compleet te maken. Meer volgt snel (hopelijk ....... ).

gr,
Jop

Nog niks af maar net 2 555 VCO's en controller LFO's besteld
Toevallig.... ik ben 1,5 week geleden met illustrator bezig geweest om 12hp panels voor in perspex te tekenen. De panels van Matthias vind ik te breed en ik hoef geen rekening te houden met de diepte.

Komt er nou wel of geen switch voor AC/DC op de 555? Op de X4046 zit ie namelijk wel. :)

Komende MASK ff mn ontwerpjes door de perspex experts laten keuren voordat ze gesneden/gebrand worden en ik eindelijk de 8 van de 10 X4046's afmaak :D

Attachments

• Thomas Henry TL555 LFO Controller 12hp Panel.jpg
    Thomas Henry TL555 LFO Controller 12hp Panel.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 110
  • Thomas Henry TL555 VCO panel 12hp.jpg
    Thomas Henry TL555 VCO panel 12hp.jpg
    31,9 KB · Bekeken: 117
  • Thomas Henry X4046 VCO panel 12hp.jpg
    Thomas Henry X4046 VCO panel 12hp.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 112
Dat mag je zelf weten, als ie er niet op zit is ie makkelijk off board te maken. Bij de xr2206 vco zit ie er ook op, maar ik heb het er ivm ruimte op het panel af gelaten. Is dat een nuttige feature?

Eindelijk wat te posten.

DIY power supply van Frequency Central (zal gebruikt worden als test PS).

En de Ian Fritz transistor matcher op print.

Werken doen ze :okdan:

Attachments

• FC power.jpg
    FC power.jpg
    468,5 KB · Bekeken: 113
  • Transistor matcher.jpg
    Transistor matcher.jpg
    606,1 KB · Bekeken: 114
Okay, hier ga ik niet meer aan werken, want elke keer dat ik er een soldeerbout bij in de buurt houd loop ik een goede kans dat ik weer een nieuw probleem op moet lossen. Dus hij is klaar!

265EAD8A-AEBF-4CE4-86C9-62C3621FD27A-2276-000002FC59933EE2_zpsaeadc3af.jpg

Het is een 808 snaredrumcloon en er zitten 3 foutjes in het PCB ontwerp. Makkelijk te verhelpen en dan doet ie het prima. Geeft een hele aardige pets. Het panelonderdelenboard dat ik heb geprotoboard bevat het circuit dat toch een beetje nodig is om het ding fatsoenlijk te triggeren en om de accent fatsoenlijk te laten werken. Ik heb hiervan ook een PCB ontworpen, maar die is nog niet besteld. Nog een paar keer rustig ernaar kijken kan alleen maar goed zijn.

Op de MASK van afgelopen maandag kreeg ik van Danny een paneltje voor mn Barton Analog Drum dus die is nu ook af. Bedankt Danny!

86BF6DC8-090D-47BC-817C-487961268537-2276-000002FC650D07EC_zps4b51b24b.jpg

Dan heb ik dit jaar ook nog een paar Quad Patternizers in elkaar gezet, maar ik weet niet of die nog wel echt onder DIY vallen. Ach, zolang ik ze zelf maak wel toch?

E147C71F-FC14-46C6-9730-78A18D5C9640-440-0000008C176BC236_zps983c91d9.jpg

Vermits ik er al dagen aan bezig ben (meubels verhuizen, kasten plaatsen en modificeren (Ikea hack) Jaspers stand ineen puzzelen zodat ik max nut heb van mijn plaats, lijkt dit hier een verdiende plek: doe het zelf.
Had al lang moeten klaar zijn en is het nog niet…

Wie 't boeit: De ikea kast is eigenlijk een kast van 3deuren 2m 36 hoog. Afgezaagd boven 2 delen omdat dit meer ruimte biedt dan hun keukenkasten: spaart je een flinke domme plint uit, dus meer cm's bergruimte in de hoogte, onder het werkblad ;)
Wegens uitverkoop van ikea hun kasten heb ik niet de ideale kleur combi maar ik ben wannabe muzikant, geen binnenhuis decorateur :-"

Dit is de plaats voor ik synths ging kopen. Dat materiaal moet nog terugkomen naast de jaspers stand… Hoop maar dat 't lukt met plaats…
Let op de skateboards, dan snap je de extra wwerkblad ruimte beter.

Die orginele V kost evenveel als de monopoly momenteel :-"
Gelukkig zijn mijn muren te klein en belet het me om meer te verzamelen. Maar het gebrek aan ruimte voor de gear doet me soms schreeuwen van frustratie… Ik ga de vrouw hier stallen met 'r TV en eis de woonkamer op :-D

Die orginele V kost evenveel als de monopoly momenteel :-"
Gelukkig zijn mijn muren te klein en belet het me om meer te verzamelen. Maar het gebrek aan ruimte voor de gear doet me soms schreeuwen van frustratie… Ik ga de vrouw hier stallen met 'r TV en eis de woonkamer op :-D

hahaha die prijs. Nieuw was toen denk 90-125 piek oid. Mn oom had hem voor me mee genomen uit de US. Zag ze aan je muur hangen en dacht zijn dat echte of maken ze daar ook repro van.. Maar gewoon echte. Vet

Nieuwe kast gebouwd voor m'n Jen SX-1000, zodat ie makkelijker te vervoeren is.

Attachments

• jen-01.jpg
    jen-01.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 106
Mooie kast! :okdan:

btw.. ik zie dat je een kleurtje mist in een van je knoppen, als je wil heb ik nog wel een kapje voor er in. Weet niet welke kleur het zou moeten zijn?

Bijna af.. moet alleen nog even een 10pin en 3pin male zoeken :(
En dan nog een reverb tank. Ok hij is nog niet af. 8o)

Spring Reverb

1501183_233121386867547_1662477459_o.jpg

@Morpher: neem je een de digitale of een analoge Tiger II tank?

Laat Impolex maar lekker knutselen ;) :okdan:

Laatst gewijzigd:
Back