De ik heb (af)gebouwd draad voor 2014!

Dunlop Cry Baby Wah-wah

Dunlop Cry Baby Wah-wah

gemodificieerde Dunlop
Cry Baby Wah-wah

met:

Boost (on/off)
wah-wah intensiviteit
Frequency range
mid boost
Fat mode (on/of)

en het werkt!

Attachments

• DSCF8583.jpg
    DSCF8583.jpg
    30,9 KB · Bekeken: 112
he falafelbiels, ik heb die bcm018 ook gemaakt. Heb jij 'm ook gemod met een andere weerstand voor de frequency?
Die van mij kan nu een heel eind lager.. klinkt lekker!

Nee niet gemod, maar ik wil m graag modden dat ie niet meer zo hoog kan. Hij gaat laag genoeg, maar het is moeilijk m goed in te stellen met zon belachelijk hoog bereik waarvan je ruim de helft niet wil horen.....

goed idee, dat klopt inderdaad :)

Als het lukt, wil ik ook graag weten hoe dat moet!

ik ken dit ding niet en weet er niks van af...maar als het goed is ben je klaar met een andere potmeter er in te zetten. mits weerstand 0 de laagste frequentie is....
ik las net in het schema dat het een pot is van 100 K linear. als je een lagere weerstand neemt dan wordt het bereik naar hoogste frequentie lager en je kan dan ook fijner afstellen.

Ik zat te denken aan een 100 k weerstand tussen die pot en 12v. Het ding staat opgesteld als een spanningsdeler en dan zou een andere waarde voor die pot geen verschil moeten maken.

lin v.s. log

lin v.s. log

ik ken dit ding niet en weet er niks van af...maar als het goed is ben je klaar met een andere potmeter er in te zetten. mits weerstand 0 de laagste frequentie is....
ik las net in het schema dat het een pot is van 100 K linear. als je een lagere weerstand neemt dan wordt het bereik naar hoogste frequentie lager en je kan dan ook fijner afstellen.

Het zou ook kunnen dat als er een logaritmische pot in gezet wordt, het dan veel fijner
is te tunen. Het allerhoogste zit dan helemaal op het laatste stukje van de pot.
Soms is het wel effectvol om met zeer hoge frequenties te werken in het geval van het als modulatiesignaal gebruikt wordt voor snelle VCO, VCF en VCA's (audio CV response).

grt,

Marc

Ik zat te denken aan een 100 k weerstand tussen die pot en 12v. Het ding staat opgesteld als een spanningsdeler en dan zou een andere waarde voor die pot geen verschil moeten maken.

Ik ben helaas geen electrotechnicus maar als je hebt gelijk hebt dan zou je zelfs een schakelaar tussen weerstand en 12 v kunnen zetten. heb je de mogelijkheid tussen twee modes te kiezen!

Ik ben nog niet zo lang bezig in het modulaire wereldje. Hierbij mijn eerste modulaire synth tot dusver (er komt nog meer bij).

2xVCO (TH)
2xLFO
2xADSR
1xVCA
1x MiniMoog filter
S&H
Mixer
Wavefolder
Guitar to Gate converter (werkt nog niet)
Single bus 1V/oct keyboard control
Roze + witte ruis

Wat vinden jullie ervan hoe ik de voedings rails heb gemaakt (de drie dikke centrale draden met steeds aftakkingen naar de verschillende modules)? Dat leek me destijds handig, maar ik heb inmiddels begrepen dat een stervoeding beter is? Maar een stervoeding levert wel veel meer draden-ellende op. Zoals het nu zit werkt het goed, maar er gaan dus nog een paar modules bij komen. Ik wil het geheel in een kabinet gaan bouwen dus ik moet beslissen of ik die voedingsrails zo ga laten of niet.

Attachments

• voorkant.jpg
    voorkant.jpg
    88,7 KB · Bekeken: 107
  • achterkant.jpg
    achterkant.jpg
    104,1 KB · Bekeken: 102
  • detail.jpg
    detail.jpg
    73,9 KB · Bekeken: 117
wat een werk, 1V/oct.

geen PCBs maar gewoon gaatjes printplaat? hoe doe je dat allemaal? eigne ontwerp?

Wat vinden jullie ervan hoe ik de voedings rails heb gemaakt (de drie dikke centrale draden met steeds aftakkingen naar de verschillende modules)? Dat leek me destijds handig, maar ik heb inmiddels begrepen dat een stervoeding beter is? Maar een stervoeding levert wel veel meer draden-ellende op. Zoals het nu zit werkt het goed, maar er gaan dus nog een paar modules bij komen. Ik wil het geheel in een kabinet gaan bouwen dus ik moet beslissen of ik die voedingsrails zo ga laten of niet.

Molex Headers is handig, zo zou ik het doen.

Voor de rest is het prima zo, als het 1 gehele synth blijft zoals het nu blijkt te zijn dan is een draden elende voor niets nodig, mijn inziens gaat er ook niets verbeteren, het is analog op vero bord, niets is fast swithing, usb etc blabla. prima zo ;)

Ik zou hem in een plexi glas omkasting steken met led verlichting, het is een kunstwerk en mag gezien worden :okdan:
Mooier dan de standard groene pcb's in ieder geval

Ik ben nog niet zo lang bezig in het modulaire wereldje. Hierbij mijn eerste modulaire synth tot dusver (er komt nog meer bij).

:halleluja

Gewoon doorgaan met wat je doet zolang je er zelf tevreden mee bent.

wat een werk, 1V/oct.

geen PCBs maar gewoon gaatjes printplaat? hoe doe je dat allemaal? eigne ontwerp?
Het is banenprint (stripboard). Ik ontwerp zelf niet maar ik vertaal bestaande schema's naar stripboard. Dat geeft me nog meer het DIY gevoel :) Het is inderdaad wel meer werk en er is kans op fouten (zoals ik heb ondervonden).

Ik zou voor de voeding toch voor en distributor printje gaan met heathers. Lijkt me een stuk handiger.

Ik gebruik nu printpennen, dat is misschien iets minder handig maar de modules zijn heel eenvoudig eruit te halen: 3 draadjes lostrekken, 4 moertjes los, klaar. Ook de printjes zijn snel los te maken van de frontpanels d.m.v. printpennen. Dit in verband met fouten herstellen.

Molex Headers is handig, zo zou ik het doen.

Voor de rest is het prima zo, als het 1 gehele synth blijft zoals het nu blijkt te zijn dan is een draden elende voor niets nodig, mijn inziens gaat er ook niets verbeteren, het is analog op vero bord, niets is fast swithing, usb etc blabla. prima zo

Ik wil er nog wel een sequencer bij zetten. Is dat niet fast switching? Waar het me inderdaad om gaat is dat ik geen last krijg van problemen zoals LFO-bleed. Dat had ik eerst wel maar met een goede voeding was dat opgelost.

Ik zou hem in een plexi glas omkasting steken met led verlichting, het is een kunstwerk en mag gezien worden
Mooier dan de standard groene pcb's in ieder geval

Dank je :) Het achterpaneel van plexiglas zou wel vet zijn. Dan kan je alles nog eens goed bekijken. De gehele behuizing van plexiglas vind ik een iets te rommelig beeld geven, ook omdat er nog meerdere latjes en blokjes hout ter ondersteuning aan de binnenkant moet worden geschroefd / gelijmd.

Gewoon doorgaan met wat je doet zolang je er zelf tevreden mee bent.

Zeker! Momenteel ben ik een oud keyboard aan het oplappen / inbouwen zodat er daadwerkelijk gespeeld kan worden.8)

ontroert

ontroert

Bij het zien je eerste project bent ik ontroert bij het zien van triplex. Dat doet voor mij aan lang vervlogen tijden denken. En als het ook allemaal werkt, dan heb ik een betere start gemaakt dan ik destijds:okdan:

Met het gebruik van veroboard is niets mis hoor. Wel moet je soms de layout goed uitkienen i.v.m. gevoelige paden en paden met sterke pulsen of stromen, dan wel het mengen van analoog en digitaal.

Mijn complimenten!

Grt,

Marc

Hey 1Voct, erg mooi bouwwerk, het lijkt wel een beetje hoe ik zelf ook bezig ben.
Bij jouw is het meer een boekenkast met plankjes, ikzelf soldeer de potjes aan de printjes.

tip : Action heeft mooie neonkleur spuitbussen die erg goed zijn.

Welke schemas heb je gebruikt als ik vragen mag ?, filter is Moog dat snap ik.
grt

Back