Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
goed idee, dat klopt inderdaad
Als het lukt, wil ik ook graag weten hoe dat moet!
ik ken dit ding niet en weet er niks van af...maar als het goed is ben je klaar met een andere potmeter er in te zetten. mits weerstand 0 de laagste frequentie is....
ik las net in het schema dat het een pot is van 100 K linear. als je een lagere weerstand neemt dan wordt het bereik naar hoogste frequentie lager en je kan dan ook fijner afstellen.
Ik zat te denken aan een 100 k weerstand tussen die pot en 12v. Het ding staat opgesteld als een spanningsdeler en dan zou een andere waarde voor die pot geen verschil moeten maken.
Wat vinden jullie ervan hoe ik de voedings rails heb gemaakt (de drie dikke centrale draden met steeds aftakkingen naar de verschillende modules)? Dat leek me destijds handig, maar ik heb inmiddels begrepen dat een stervoeding beter is? Maar een stervoeding levert wel veel meer draden-ellende op. Zoals het nu zit werkt het goed, maar er gaan dus nog een paar modules bij komen. Ik wil het geheel in een kabinet gaan bouwen dus ik moet beslissen of ik die voedingsrails zo ga laten of niet.

Ik ben nog niet zo lang bezig in het modulaire wereldje. Hierbij mijn eerste modulaire synth tot dusver (er komt nog meer bij).

Het is banenprint (stripboard). Ik ontwerp zelf niet maar ik vertaal bestaande schema's naar stripboard. Dat geeft me nog meer het DIY gevoelwat een werk, 1V/oct.
geen PCBs maar gewoon gaatjes printplaat? hoe doe je dat allemaal? eigne ontwerp?
Het is inderdaad wel meer werk en er is kans op fouten (zoals ik heb ondervonden).Ik zou voor de voeding toch voor en distributor printje gaan met heathers. Lijkt me een stuk handiger.
Molex Headers is handig, zo zou ik het doen.
Voor de rest is het prima zo, als het 1 gehele synth blijft zoals het nu blijkt te zijn dan is een draden elende voor niets nodig, mijn inziens gaat er ook niets verbeteren, het is analog op vero bord, niets is fast swithing, usb etc blabla. prima zo
Ik zou hem in een plexi glas omkasting steken met led verlichting, het is een kunstwerk en mag gezien worden
Mooier dan de standard groene pcb's in ieder geval
Het achterpaneel van plexiglas zou wel vet zijn. Dan kan je alles nog eens goed bekijken. De gehele behuizing van plexiglas vind ik een iets te rommelig beeld geven, ook omdat er nog meerdere latjes en blokjes hout ter ondersteuning aan de binnenkant moet worden geschroefd / gelijmd.Gewoon doorgaan met wat je doet zolang je er zelf tevreden mee bent.

Ik ben nog niet zo lang bezig in het modulaire wereldje. Hierbij mijn eerste modulaire synth tot dusver (er komt nog meer bij).