KrK Rokit monitoren...ervaring?

musica

Trance is my middle name
Ik heb nu Tannoy Reveal studio monitoren (passief), maar kan voor een redelijke prijs aan Krk Rokit monitoren komen. Heeft iemand deze staan en is het een goede investering?

Thanx

Ik heb zelf de KRK 6000, en moet zeggen ben er zeer tevreden mee. De KRK rockets zijn luidsprekers die je lekker hard kan zetten en goed blijven klinken. Ze zijn wat hifi gerichter dan de 6000's die zijn wat gedetailleerder dan de rockets, maar zeer goed voor te produceren :)
Als je ze voor een goeie prijs kan krijgen, zou ik het doen!

ff kijken je hebt de rockit's en de k-rok (zijn 2 versies van die"driehoekige" monitors van krk)

de kleine van die 2 moet je nemen de grote niet meen dat de kleine de rokit's waren en de grote de k-rok

de rokit's hebben een redelijk natuurlgetrouw beeld (voor die prijs) en zijn zeker geen slechte nearfieldjes....alleen echt diepe bass hebben ze niet.....

KRK RoKit's zijn zeker aan te raden! Fijne monitors met een heel open geluid voor niet veel geld (nieuw zijn ze iets van 460 euro voor een setje geloof ik). Ik vind dat er juist wel redelijk wat laag uit komt voor zo'n compacte monitor.

Gebruik zelf de V6 van KRK en je kunt er goed op afluisteren, de KRK RoKit's
zijn dan wel passief maar met een goede versterker kun heel goed uit
de voeten met deze monitors.

Ze zijn wel iets agressieve dan de tannoy meer geven dan ook alles
weer ook wat je niet wil horen ( ruis, kraak, tik, )

Origineel geplaatst door Digimod
Gebruik zelf de V6 van KRK en je kunt er goed op afluisteren, de KRK RoKit's
zijn dan wel passief maar met een goede versterker kun heel goed uit
de voeten met deze monitors.

Ze zijn wel iets agressieve dan de tannoy meer geven dan ook alles
weer ook wat je niet wil horen ( ruis, kraak, tik, )

alles, dat wil je juist wel horen :)

KRK rules:halleluja

Gebruik 7000b gaan nooit meer weg, ik heb in een andere studio met kleintjes gewerkt
klonken ook als een klok.
Ze zijn verschrikkelijk eerlijk en je hebt ff de tijd nodig om ze te leren kennen, maar dat geld wat mij betreft voor elke speaker.
In combinatie met een goeie sub zijn ze dodelijk!!!;)

Heeft iemand toevalling ervaring met Krk ST6 of ST8 monitoren?...deze zijn namelijk ook redelijk betaalbaar...

faab >>> dman de 7000's oei das duur!!! >:|

dj zany heeft die ook en zijn platen klinken ook altijd perfect vind ik (ligt natuurlijk ook aan zijn zelf :P)

Origineel geplaatst door musica
mmmm...460 euro voor een nieuw setje? Waar?:walker:

Ik weet dat ze bij Morel Muziek de winkel vol hebben staan met KRK, maar ze zullen het ergens anders ook wel hebben.
Weet niet of de ST6 en ST8 al leverbaar zijn, ze hebben bij Morel wel al geruime tijd prototypes van deze twee modellen staan. Ik vraag me af of deze beter of minder zijn dan bv de RoKits, heb ze nog niet gehoord.

Origineel geplaatst door endonyx
faab >>> dman de 7000's oei das duur!!! >:|

dj zany heeft die ook en zijn platen klinken ook altijd perfect vind ik (ligt natuurlijk ook aan zijn zelf :P)

Zany ofwel Raoul maakt inderdaad retestrakke platen, maar ik weet dat hij ook veel gebruik maakt van een koptelefoon om af te mixen...:dj:

ja klopt hij gebruikt een sennheiser vaak...... :o:

Origineel geplaatst door Inflexus
Ik weet dat ze bij Morel Muziek de winkel vol hebben staan met KRK, maar ze zullen het ergens anders ook wel hebben.
Weet niet of de ST6 en ST8 al leverbaar zijn, ze hebben bij Morel wel al geruime tijd prototypes van deze twee modellen staan. Ik vraag me af of deze beter of minder zijn dan bv de RoKits, heb ze nog niet gehoord.

KRK's van mij komen bij Morel vandaan :D

KRK's van mij komen bij Morel vandaan

Die van beepr en mij ook zou zo 1,2,3 geen andere zaak weten die ze leverd.

Tweedehands Rokits (paar) voor 230 euro...doen..of ff doorsparen? Heb nu Tannoy Reveal passieve monitoren...

Maar die K-ROK van KRK vondt ik wel goed klinken, iemand meer ervaring mee?

Back